• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

737 Max serienummer

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Alle Boeing-maskiner har serie- og kundenummer, f.eks. 737-205 - en serie -200 levert til Braathens for lenge siden. Jeg lurer på hvordan er det med Max og finner ikke noen gode svar ved hjelp av Mr Google eller han i Torgata i Oslo. Noen her som vet hva slags nummer har den? Er det en forlengelse av -800 eller hva? Hva er den sertifisert som hos FAA?
 
Boeing har sluttet med kundenummer på maskinene. Tror det skjedde i 2017.

Thomas

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
 
Er det ikke langt tidligere? Dreamliner har vel heller ikke kundenummer?



787, og tror 747-8, ble aldri levert med kundenummer, så er kun med typenummer. 787-8, 787-9, 787-10.

For 737 så forsvant kundenummeret for noen år siden slik at de siste levert til Norwegian da var 737-800 og ikke 737-8JP.

MAX ble kun levert med typenummer, men da MAX sine serie nummer, e.g. -8 og ikke de to siste sifrene NG hadde

Ellers har Boeing strengt tatt et serienummer på 5 siffer, men man kan jo ikke lese flytype ut av det
 
Boeing har sluttet med kundenummer på maskinene. Tror det skjedde i 2017.

Thomas

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Det var høsten 2016

For 737NG og 777 fra et bestemt c/n den høsten

For NAX/NAI betød det at den siste som ble levert som 737-8JP var EI-FJV son har c/n 42080 og l/n 6071, mens den neste som ble levert bare 12 dager seinere var den "første" som var en 737-800, EI-FJW c/n 42286 og l/n 2088
 
Det var høsten 2016

For 737NG og 777 fra et bestemt c/n den høsten

For NAX/NAI betød det at den siste som ble levert som 737-8JP var EI-FJV son har c/n 42080 og l/n 6071, mens den neste som ble levert bare 12 dager seinere var den "første" som var en 737-800, EI-FJW c/n 42286 og l/n 2088
Men hvorfor hedder c/n 63535 B737-932..? og den er leveret 30apr.2019
Er det kun for Maxèrne det gælder ?

Hilsen Ole
 
Men hvorfor hedder c/n 63535 B737-932..? og den er leveret 30apr.2019
Er det kun for Maxèrne det gælder ?

Hilsen Ole

Nei, men det virker som at enkelte fortsatt bruker kundekodene .. bevisst eller ubevisst sabotasje .. ;)
 
Men hvorfor hedder c/n 63535 B737-932..? og den er leveret 30apr.2019Hilsen Ole

C/n 63535 N925DZ registrerad som 737-900ER enligt FAA. Sista Delta 737-932ER var väl N865DN c/n 31976 linenumber 6058, första Delta efter det att Boeing slutade med customer numbers N866DN c/n 31977 linenumber 6100.

Copy från FAA:

63535 Status Valid
Manufacturer Name BOEING Certificate Issue Date 04/30/2019
Model 737-900ER Expiration Date 04/30/2022
Type Aircraft Fixed Wing Multi-Engine Type Engine Turbo-fan
Pending Number Change None Dealer No
Date Change Authorized None Mode S Code (base 8 / oct) 53150440
MFR Year None Mode S Code (base 16 / hex) ACD120
Type Registration Corporation Fractional Owner NO

Någon som checkat c/n-plåten i någon 737 med linenumber från 6082 och uppåt ?
 
Last edited:
Det var høsten 2016

For 737NG og 777 fra et bestemt c/n den høsten

For NAX/NAI betød det at den siste som ble levert som 737-8JP var EI-FJV son har c/n 42080 og l/n 6071, mens den neste som ble levert bare 12 dager seinere var den "første" som var en 737-800, EI-FJW c/n 42286 og l/n 2088

Stygg trykkfeil her, EI-FJW er l/n 6088
 
Back
Top