50 skadd da superjumbo traff turbulens

For din egen sikkerhet anbefaler vi at du har setebeltet fastspent også når du sitter i setet. Nuff said :)
 
Like før landing? Skulle tro alle satt fastspent da?

Om du leser artikkelen så står det at folk fikk blåmerker. Unntaket er en crew som brakk kragebenet. Så er ikke utenkelig at de var fastspent.
 
Håndbagasje og løse gjenstander fra setelommer kan lett få seg en flytur i kraftig turbulens, og laptoper og ipadder kan lage fine blåmerker. Det er en grunn til at laptoper ikke skal ligge i setelommene f.eks....
 
Fra Avherald:
Litt mere presis info der.

Accident: Thai A388 at Hong Kong on Aug 30th 2013, turbulence injures 39

By Simon Hradecky, created Friday, Aug 30th 2013 21:15Z, last updated Friday, Aug 30th 2013 21:15Z
A Thai Airways Airbus A380-800, registration HS-TUA performing flight TG-600 from Bangkok (Thailand) to Hong Kong (China) with 500 passengers and 26 crew, was descending towards Hong Kong when the aircraft encountered turbulence causing occupants and loose items to hit the cabin ceiling and fall back onto the floor. The aircraft continued for a safe landing on Chep Lap Kok Airport's runway 25R. One crew member received serious injuries (fracture of collarbone), 38 passengers received minor injuries in the turbulence encounter. The injured were taken to hospitals.

The airline confirmed 39 injuries as result of the turbulence encounter.

Passengers reported that the fasten seat belt signs had already been illuminated for a while but a number of passengers were still around the aisles of the aircraft or had not secured their seat belts when the turbulence caused all loose items and unsecured humans to lift off, impact the ceiling causing the damage to the overhead lockers and ceiling panels, and fall back onto the floor again.

http://avherald.com/h?article=467ab3da&opt=0
 
Håndbagasje og løse gjenstander fra setelommer kan lett få seg en flytur i kraftig turbulens, og laptoper og ipadder kan lage fine blåmerker. Det er en grunn til at laptoper ikke skal ligge i setelommene f.eks....

Hvem er det som praktiserer dette? Det er vel kun SAS, det? TAP, BA, LH m.fl. sier vel ikke at laptop ikke skal ligge i setelommen. Ergo ikke noe standardisert forbud mot laptops og iPad'er i setelommen.
 
Hvem er det som praktiserer dette? Det er vel kun SAS, det? TAP, BA, LH m.fl. sier vel ikke at laptop ikke skal ligge i setelommen. Ergo ikke noe standardisert forbud mot laptops og iPad'er i setelommen.


Men like fullt er det bare ombord hos SK jeg har hørt og sett at de praktiserer det inkludert at PCen ikke får ligge løst på gulvet under stolen foran.
 
Også får du lese mitt innlegg i litt sammenheng. ;-)

HVAAAAHH??? For en totalt urimelig forventning. Ser du ikke signaturen min? Der står det klart og tydelig at jeg skriver før jeg tenker.

;)

Men like fullt er det bare ombord hos SK jeg har hørt og sett at de praktiserer det inkludert at PCen ikke får ligge løst på gulvet under stolen foran.

... Og jeg himler like mye med øynene hver gang jeg ser bissnissnisser krangle og bli sure over at maskinene faktisk må pakkes vekk.
 
Hvem er det som praktiserer dette? Det er vel kun SAS, det? TAP, BA, LH m.fl. sier vel ikke at laptop ikke skal ligge i setelommen. Ergo ikke noe standardisert forbud mot laptops og iPad'er i setelommen.

Heh, jeg fløy OSL-CPH-DUB-CPH-OSL sammen med en annen, som la sin store mac i setelomma. Jeg sa ikke et pip for å se om noen la merke til det, og det var ikke før CPH-OSL at det ble påpekt, og det var den yngste som vi hadde på turen, vil jeg tippe...
 
Back
Top