40 min til flybytte på Gardermoen - holder det?

Roscoe

Newcomer
40 min til flybytte på Gardermoen - holder det?

Skal fly fra Tromsø til Dubrovnik med Norwegian via Gardermoen i morgen, og er litt skeptisk på grunn av at vi kun har 40. min til flybytte. Holder dette?

Re: 40 min til flybytte på Gardermoen - holder det?

Intet problem, men pass på å gå på transfer/ følge transferskilting så du ikke havner i bagasjehallen med ny sikkerhetskontroll.

Takk for det.

Har aldri kjøpt transfer med Norwegian før. Venter de dersom flyet fra Tromsø er forsinket?

Venter de dersom flyet fra Tromsø er forsinket?

Det gjør de nok ikke, er jeg redd. DY kjører vel bare punkt til punkt billetter, så du må selv stå til ansvar for om du ikke rekker flyet. Går selvfølgelig an å høre med CC om det lar seg gjøre.

Har du med deg baggasje, så kommer den sikkert frem 3 dager senere.. 40 min er langt under grensen for transitt.

Har du med deg baggasje, så kommer den sikkert frem 3 dager senere.. 40 min er langt under grensen for transitt.

Krysser fingrene for at det går bra i og med at Norwegian solgte meg billettene med den korte transiten. Lander ikke baggasjen samtidig som meg blir det et helvetes styr da jeg stikker til sjøs allerede morgenen etter.

Se der, du!
Men selvfølgelig mot et tillegg... ;)

Billetten er gjennomgående, men jeg er ikke så veldig interessert i å bo på hotell tre dager til Norwegians neste fly går til Dubrovnik..

40 minutter på Gardermoen går fint om det er innland-utland, men verre andre veien. Dette gjelder jo selvfølgelig om flyene er i rute.

Men er det ikke veldig spesielt at man tar ekstra betalt for å ha sammenhengende billett?

40 minutter på Gardermoen går fint om det er innland-utland, men verre andre veien. Dette gjelder jo selvfølgelig om flyene er i rute.

Har 45 minutter 'andre veien' mandag ... gikk sist og skal gå igjen! Men det er jævlig tight .... :baeh

Men er det ikke veldig spesielt at man tar ekstra betalt for å ha sammenhengende billett?

Jo..... men mer 'anxillery revenue' som LCC'ene lever av ..

Jaha?? Det var nytt for meg

Ikke for meg, har mistet ett par connections med Norwegian med ca den tiden på OSL tidligere. Mulig de har blitt flinkere til å få med både folk og kofferter....

Ikke for meg, har mistet ett par connections med Norwegian med ca den tiden på OSL tidligere. Mulig de har blitt flinkere til å få med både folk og kofferter....

At du har vært uheldig betyr jo ikke at det er under grensen for transfer (ikke transit!).

Billetter med SAS/Widerøe har jeg sett ofte er billigere om man bestiller i to ulike bestillinger framfor som sammenhengende reise. Så praksisen om at gjennomgående reiser er dyrere finnes tydeligvis hos flere... ;)

Billetter med SAS/Widerøe har jeg sett ofte er billigere om man bestiller i to ulike bestillinger framfor som sammenhengende reise. Så praksisen om at gjennomgående reiser er dyrere finnes tydeligvis hos flere... ;)

...og andre ganger er det motsatt. Nå skyldes vel det at det normale hos f.eks SAS g WF er å prise reisen mellom to byer med en gang, med tilhørende markeder, noe mer uavhengig av eventuelle stopp, mens DY vel fortsatt kun har et prissystem som støtter point to point, og sørger for å legge inn ett slags forsikringsgebyr ved transfer. Jeg vil vel tro at jo mer DY nærmer seg et nettverksselskap så kommer vi til å se at det forsvinner etterhvert.

Minste tid for connection innland - utland med DY på Gardermoen er 30 min så det er ikke noe problem i utgangspunktet og som det blir sagt lenger opp så har Norwegian ansvaret for å få deg videre dersom du ikke skulle rekke det og det er deres skyld (f.eks forsinket fly).

Har 45 minutter 'andre veien' mandag ... gikk sist og skal gå igjen! Men det er jævlig tight .... :baeh
Hehe, greidde 20 min frå sete til sete då vi kom frå Frankfurt ein gang. Rakk til og med å gå på dass og kjøpe fire flasker vin... Men det var meget hektisk ja. Heldigvis seint inn på kvelden, og rett tilbake i det same flyet vi kom inn med frå Frankfurt vidare til Trondheim.

Back