300 Arbeidsplasser i fare

Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Hvorfor kan de ikke sparke noen sjefer i topp-ledelsen istedenfor ??
De er de dyreste lønns-mottakerne
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Da det må vel være mer lønnsomt å selge i stedet for å legge ned?
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article297479.ece

http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article297480.ece

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article294773.ece
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Indstilling til STS bestyrelsen

Udredning anbefaler Gardermoen som en af tre hovedbaser for flyvedligehold i Norden.
Dermed indstiller ledelsen i STS til bestyrelsen, at Sola basen i Stavanger nedlægges.
SAS Technical Services offentliggør i eftermiddag en pressemeddelelse, hvoraf fremgår at STS er i en stærkt presset økonomisk situation med et væsentligt budgetteret underskud for 2006.

Ledelsen har derfor gennem længere tid evalueret alle STS baserne og aktiviteterne og har nu udarbejdet en klar indstilling til STS bestyrelsen. Ifølge denne indstilling vil det være en klar fordel at samle alt flyvedligehold hvor trafikken og efterspørgslen er størst – nemlig hos de tre hovedlufthavne i Norge, Danmark og Sverige.

Hvis STS bestyrelsen beslutter sig til, at følge indstillingen vil dette blandt andet medføre, at basen for flyvedligehold på Sola ved Stavanger skal nedlægges, hvilket vil berøre 265 medarbejdere. Samtidig styrker dette på den anden side grundlaget for de mere end 700 medarbejdere på Gardermoen og for STS's i alt mere end 2.000 medarbejdere.

Udredningen konkluderer, at en sådan omfattende strukturel ændring er første skridt og helt nødvendig for STS's overlevelse på længere sigt og for at skabe en stærkere platform for STS's fremtidige virksomhed. En koncentration af aktiviteterne på hovedlufthavnene vil skabe bedre og mere konkurrencedygtige produktionsenheder. Et andet argument er, at vi hermed kan opretholde et unikt kompetencemiljø i Sverige, Norge og Danmark for flyvedligehold og flysikkerhed.

Indstillingen er fremlagt efter drøftelser med repræsentanter for medarbejderne. STS bestyrelsen skal nu tage stilling til STS ledelsens anbefalinger ved et møde 12. juni.
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Det blir mindre bråk på denne måten. Man kan ikke sånn helt uten videre si opp SAS ansatte bare fordi de ikke er lønnsomme.

Lurer på om SAS er villige til å selge?
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Griper Norwegian sjansen og ekspanderer sin tech-avdeling med en masse 737-knowhow?
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Originally posted by intransfer
Det blir mindre bråk på denne måten. Man kan ikke sånn helt uten videre si opp SAS ansatte bare fordi de ikke er lønnsomme.

Lurer på om SAS er villige til å selge?

Man kan vel legge ned endel av et selskap som IKKE tjener penger, det virker da mye mer fornuftig enn å legge ned den delen som tjener penger?
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Det hadde vel blitt Røyken-tilstander på OSL dersom man hadde lagt ned noe der..
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Puh..da kan iallefall jeg puste litt lettere! Men synd for de som rammes

Kjedelig og ha sånne ting hengende over seg hele tiden. Dumt for Norge som en luftfartsnasjon. Får håpe de blir kjøpt opp, kanskje det beste for dem. Om det står SAS på døra eller KLM har egentlig ikke så mye og si.

Det ville vært rart da, SAS kjøper Braathens for og legge ned seg selv. En annen ting som forundrer meg er at Stockholm er helt utelukket. For et år siden kom jo instillingen om at Stockholm skulle legges ned. Men det ble det jo ikke noe av.
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Originally posted by BU662

Super-Argument!!!

STS ledelse velger altså den lösningen som provoserer de OSL baserte folk minst???


Det er alltid slik i Norge at det er katastrofe dersom noen jobber flyttes ut fra Oslo og Østlandet til "distriktene".

Jeg håper at SAS i det minste forsøker å selge fremfor å legge ned helt. Når Pratt & Whitney overtok Braathens flymotorverksted på Sola ble resulatet flere arbeidsplasser og flere oppdrag.
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Jeg håper at SAS i det minste forsøker å selge fremfor å legge ned helt. Når Pratt & Whitney overtok Braathens flymotorverksted på Sola ble resulatet flere arbeidsplasser og flere oppdrag.

Hørt rykter om at de trenger 50 mann på P & W
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Originally posted by BU662


Saken med SAS er vel denne at dere er REAL FAT LIARS!!!

Pass på blodtrykket og vent til 12.6
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Visst det ender med at det er BTS som skal ut av STS så er det nok ingen tanke at dette skal bli solgt, heller nedlagt. Av den enkle grunn at det ville blitt en for stor konkurent for STS visst det ble solgt.

BTS har 737CL, men skal en basere fremtiden på en flytype på vei ut? STS OSL har jo capability på 737NG samtidig som de har større og bedre fasiliteter (i tillegg til at det ligger på OSL).

MD80 har jo SOM bestemt seg for å fly noen år lengre enn planlagt kanskje så langt som til 2015, dette vil generere mye jobb hos OSL fremover. Det er nok med i planen.

mitt syn på saken.
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Originally posted by LN-RUV


Originally posted by snekke
(i tillegg til at det ligger på OSL).

Hva har det med saken å gjøre?

Litt lettere å få posisjoneringa av flyene til å stemme, når man kan ta servicen på huben.
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Originally posted by LN-RUV


Ser ingen grunn til at det skal være lettere....vedlikehold blir planlagt flere måneder i forveien...og da ligger flyene i flere uker...


OSL har en god del bevegelser flere i året enn Sola. Da er det lettere og legge vedlikeholdet i forbindelse med en rute flight. Å fly et fly som ferry for og ha vedlikehold er DYRT.

Må si jeg blir litt irritert av og lese aftenbladet på nettet.. Mye rart de presterer og skrive.

Greit at bts gikk 10% overskudd i første kvartal. Men hva med i fjor?

STS osl ca 40mill
BTS svg ca 6 mill
STS arn ca 3 mill

Første halvår i fjor var vi ca 80 mill i pluss, men på grunn av lite og gjøre på høsten så ble det slik.
 
Replying to Topic '300 Arbeidsplasser i fare'

Man bør ikke stole på lokalavisene ettersom de vil være pro sitt lokalmiljø. Og jeg tror ikke det er noe fare for at noen vil gå arbeidsledige.
 
Back
Top