3 fly tilbake til SAS

Er det ingen mulighet for at de 3 fly som skal inn i produksjon kan være parkerte MD-80´er? Er alle de som ble faset ut solgt og levert til andre?
 
...skal se at det plutselig står mange -83'ere på Boeings leveringsliste :) snart jul :)
 
...skal se at det plutselig står mange -83'ere på Boeings leveringsliste :) snart jul :)

Det hadde vært en fin julepresent både til selskap og passasjerer. Core SAS tilsier vel at single-aisle Airbusflåten må ut. Det kan ikke være økonomisk fornuftig å ha denne lille spesialflåten selv om det er flotte maskiner.
Enten det eller å investere i en større flåte Airbus slik at fordelingen er + / - 50% / 50% slik at konkurransen mellom produsenten blir større?!
:fly
 
Noen som vet statusen her? Er flyene fortsatt utleid eller hva skjer?

Är det någon som sett/hört vilka maskiner det egentligen var som SAS avsåg när man meddelade att "3 leased out short-haul aircraft" ska tillbaka 2011 i SAS trafik ?

Är det aktuellt att sätta de två -87or som står i Oslo (SE-DIC) respektive Madrid (OY-KHU) i trafik igen ?
 
Last edited:
Berlingske Tidende/business.dk said:
SAS er ganske langt med en ny flådestrategi frem mod 2020. Flåden skal harmoneres til blot fire flytyper, og det vil give trecifrede millionbesparelser. Planen er fortrinsvis at leje op mod 55 nye fly, fortæller koncernchef John Dueholm.
...
»Vi er i gang med konkrete vurderinger sammen med producenterne Boeing, Airbus og Bombardier og har fået information om priser og leverancetidspunkter. På den baggrund forventer vi i første halvår 2011 at komme med en flådestrategi frem mod 2020, både i forhold til ekspansion og erstatning af ældre fly,« siger John Dueholm.
...
De nye flytyper, der er i spil, er Bombardier CS300, Airbus-flyene A320 og A319 samt nye versioner af Boeing 737. Topchefen understreger, at der ingen favorit er endnu, men i og med at Bombardier CS300 først ventes på markedet i 2014, har SAS næppe voldsom hast med at skifte ud, og sådan ser aktie analytiker Steven Brooker fra SEB Enskilda også på det.

http://www.business.dk/transport/sas-store-flyplan-snart-paa-plads
 
Ja, jefi99 , men jag tror frågan som Someone ställer i posting nr. 1 gäller något helt annat.
 
A321 ble i sin tid kjøpt inn fordi SAS ikke hadde et mellomstort fly i gapet mellom 737-800 og A330/A340. A321 var opprinnelig tenkt til å fly de tunge rutene intra-skand + LON (litt som A300 20 år tidligere) Det lå vel allerede den gang i kortene at 757-produksjonen skulle stenges, og 737-900 var på den tiden ikke tilgjengelig i annet enn max 189 seter og dermed liten for SAS' bruk. Om jeg ikke husker helt feil var også muligheten for å ta bagasje og frakt på paller - i motsetning til 737 - et viktig kriterie den gang for å kunne turn-around på intra-skand.
 
Såg 2 MD-87 på CH i veckan, 1 i Star målning i måndags och en i standard målning igår. Kan dessa vara inblandade? De stog på B fingret båda
 
Jf. denne tråden går to Boeing 737-800 går som går tilbake i SAS-trafikk. Tidligere VQ-BFU og VQ-BFR fra Moskovia Airlines. Er dette riktig?

Ser at disse kom til SAS i 2000, men ble leiet ut til Air One i 2002, videre til Air Europa i 2004 og deretter til Moskovia Airlines i 2010. Noen som vet hva slags interiør disse har og om det skal skje noen oppgraderinger i forbindelse med overføringen til SAS-trafikk?
 
Back
Top