2+3 config på SAS 737 (status)

Re: SAS snart med inflight internet

Ser LN-RCY har vært inne og fått ny config, har den også fått skiboks på taket?

Den har vært ute av trafikk i tre uker og var tilbake på lørdag, så det vil være rart om den ikke har fått Internett når den har fått nye seter, vegger, paneler, samt ny organisering av galley og toaletter.

Det ser ut til at LN-RPM Frigg Viking er neste maskin ut med Internett om bord og "ny" kabin.
 
Last edited:
Re: SAS snart med inflight internet

Kan en persjon si meg hvilke maskiner som er igjen som har seteconfigurasjonen 2+3 i den fremmre delen enda?
 
Re: SAS snart med inflight internet

RCY fikk ikke boks på taket grunnet sen godkjennelse av Panasonic's Inflight Connectivity-system på 737 hos EASA. Har hørt at den skal inn for Wi-Fi montering på høsten en gang. Cabinombyggingen på den er ferdig men SAS fikk ikke lov til å forberede noe angående Wi-Fi montering før godkjennelsen fra EASA var på plass. RCY var den første som ble bygget om på Gardermoen, RCX som var prototype ble bygget om på Arlanda. Godkjenning er nå endelig på plass og ombyggingene (både cabin og Wi-Fi) går sin gang med ned mot to uker planlagt liggetid pr. fly. Alle resterende planlagte ombygginger på 737 skal utføres på Gardermoen.

???, betyr det at det ikke finnes flere B738 med seatingen 2+3 i fremmre del?
 
Re: SAS snart med inflight internet

Kan en persjon si meg hvilke maskiner som er igjen som har seteconfigurasjonen 2+3 i den fremmre delen enda?

Det er ingen maskiner igjen i trafikk med 2-3-konfigurasjon. Maskinene det var snakk om var RCX, RPM og RCY.
 
Re: SAS snart med inflight internet

Det er ingen maskiner igjen i trafikk med 2-3-konfigurasjon. Maskinene det var snakk om var RCX, RPM og RCY.

Er siste maskinen tatt ut nylig?
Hadde euro config for et par dager siden, så hvis det ikke har skjedd noe denne uken har de i alle fall ett fly fortsatt.
 
Re: SAS snart med inflight internet

Mulig jeg ikke har helt fått med meg hvilke fly dere leter etter, men sjekket for ikke lenge siden inn på følgende flight med 2+3 seating:

SK2534
Flytype : MD-81MD-82
Totalt antall seter i denne delen av flyet : 120
BHX - CPH

Kan prøve å få med meg navnet i morgen ;)
 
Re: SAS snart med inflight internet

Mulig jeg ikke har helt fått med meg hvilke fly dere leter etter, men sjekket for ikke lenge siden inn på følgende flight med 2+3 seating:

SK2534
Flytype : MD-81MD-82
Totalt antall seter i denne delen av flyet : 120
BHX - CPH

Kan prøve å få med meg navnet i morgen ;)

Er nok kun snakk om B738-ene, hvorav noen hadde 2+3 seating på de fremste radene ("Euroconfig").
 
Re: SAS snart med inflight internet

Tror ikke det er flere -800 igjen nå med såkalt euroconfig. Flyene som blir bygget om på Gardermoen nå får nye SICMA seter.
Hadde en interessant samtale for en stund siden med en representant for Panasonic og etpar teknikere fra Norwegian.... Representanten fra Panasonic mente at den løsningen SAS hadde valgt for 737 var overkill og en løsning som han sa uten videre kunne takle 400 - 450 PAX. Men som han sa så ble connectivity derfor mye mere stabil og teknisk fullstendig overlegen den løsning som Norwegian (dvs leasingselskap / eier) hadde valgt. Det interessante var at Norwegianteknikerne ikke protesterte på denne påstanden..... Håper noen med erfaringer fra begge selskapene kan dele sine meninger om dette...
 
Re: SAS snart med inflight internet

Hva har setekonfigurasjon med inflight internet å gjøre?
 
Re: SAS snart med inflight internet

Ingenting annet enn at disse vel var planlagt som de første med nett - og i samme slengen, ny config ... ;)
 
Back
Top