• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

1ste nye busk fly

Originally posted by Twin Otter
Originally posted by SK1399
Og slik var LN-BRH i gammle dager. Savner gode gammle Braathens SAFE jeg.. Var litt vemodig å se dette flyet i SAS farger. Det får en til å tenke over hvilken stor del av norsk flyhistorie som nå holder på å forsvinne.
:zzz

og der fikk jeg ny skrivebordsbakgrunn....

Helt sikkert feil sted å spørre. Men finnes det braathens safe fly til FS2004 med det gamle designet?

Har du tittat paa www.flightsim.no ?

Ja dette kan bli veldig trist... SAS fargene er ikke en god erstatter av det fine Braathens designet vi har hatt inntil nå. Vi må bare nyte de Braathens maskinene vi har igjen nå fremover, med tanke på at de er en utdøende rase...:(

Originally posted by LN-MOW
Originally posted by Fellowship
Er du flyfreak, så skiller du dem i første forsøk!
Skal ta deg med paa Sea-Tac og la deg proeve det naar Alaska og Southwest kommer rullende inn med alle sine varianter .......
Klarer du to feilfrie timer, skal jeg :devot:
Det frister mer og mer å komme seg vestover ;)
(ville vel ikke forventet å klare 100%, men 98 % er et must! i mine egne øyne)

Originally posted by Fellowship
Og DY har jo fløyet noen uker før halene var ferdig dekorert.
Jeg har bare sett en Norwegian maskin uten dekor på halen her i Tromsø.Det var LN-KKQ som senere fikk Alf Prøysen på halen.Den husker jeg fløy en periode uten noen "real norwegian" på halen.Det kan jo ha vært flere å se i Oslo...
:)

Originally posted by Superhai
Rart å se SAS fargene på en old gen variant av 737, ser ut som en smågris som har landet på motorene. :p
Det har jo skjedd før,men det var jo med de gamle "Janne" fargene.Reiste med Katrin Viking fra Arlanda til Fornebu for litt over 11 år siden. :up:

Edit:Skriveleif...

Helt greit at den siste designen til BU går over i historien. Den lignet veldig mye på tidligere BA og Canadian.. Men Braathens SAFE designet var en flott klassiker...

Originally posted by Superhai
Rart å se SAS fargene på en old gen variant av 737, ser ut som en smågris som har landet på motorene. :p
Det gjør alle 737-ene unntatt serie -100 og -200.

Ja den flate undersiden av motorene på 300-900 var vel et kompromis i designen... Fikk ikke hevet maskinen nok til å ha fullstendige runde motorer...

Og slik var LN-BRH i gammle dager. Savner gode gammle Braathens SAFE jeg.. Var litt vemodig å se dette flyet i SAS farger. Det får en til å tenke over hvilken stor del av norsk flyhistorie som nå holder på å forsvinne.

Helt enig! Håper iallefall de lar være å plassere "Braathens-flagget" der de hadde tenkt å gjøre det i den "nye" livery'n. Det er jo helt håpløst å se på...., men de som skjønner seg på det er vel design-utdannet..., så da så...:sarc

737-300, -400 og -500 har jo en flatere buk på motorene enn hva som er tilfelle for 737NG, derfor synes det ekstra godt på denne -500-maskinen sammenliknet med SAS sine øvrige 737NG.

Forslag: lage en sticky-tråd med oversikt over hvilke fly som omlakkeres til SAS Braathens når de for alvor begynner med omlakkeringen. Hvorfor? For å ha én oversiktlig tråd fremfor en ny for hvert fly som går i hangaren. Hva sies?

Originally posted by Blubird
Forslag: lage en sticky-tråd med oversikt over hvilke fly som omlakkeres til SAS Braathens når de for alvor begynner med omlakkeringen. Hvorfor? For å ha én oversiktlig tråd fremfor en ny for hvert fly som går i hangaren. Hva sies?
Støttes

Det er vel slik at 2*SK-Griser skal få "klistremerker" rundt 1.4 da AOC' aktiviseres , så vil vel de øvrige grisene fra SK siden følge på etter sommerferien (trur eg....)

/G

Originally posted by LN-SSL

Helt enig! Håper iallefall de lar være å plassere "Braathens-flagget" der de hadde tenkt å gjøre det i den "nye" livery'n. Det er jo helt håpløst å se på...., men de som skjønner seg på det er vel design-utdannet..., så da så...:sarc

Jeg har en liten mistanke om at eventuelle designere ikke har hatt altfor mye innflytelse over akkurat den detaljen...

Back