• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Lørdag på null sju sju sju

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra leveransestatistikken til 777x programmet… her er det stille og rolig. Men kaffe og seigmenn er allerede funnet frem til forum og avisene. Til Lillestrøm for å klippe meg før et besøk hosopphavet. Skikkelig italiensk meny her i kveld…så da skal det vel legges nye planer. Njuta!

Lørdag fra Bratislava. Tross to timer forsinkelse på Wizzair kom man seg frem. Bratislava er en liten flyplass grunnet VIE er veldig nære, men funker veldig bra. Bolt kom innen 10 minutter og tok rett i overkant av 5 euro den mila inn til sentrum. Billig kan man si. Synes prisen for øl var veldig bra ca 4 euro for fancy øl og så nedover. Var vel omtrent det samme for 10 år siden erindrer jeg. Bratislava er en litt glemt destinasjon for en del, man har Budapest og Praha men det er færre turister her.

Morn fra 0184. Book of Mormon leverte i går, og det blir vel snart på tide å finne frokosten, før man finner T-banens linje 3 til Jar hvor bilen har overnattet. Til slutt venter IKEA før hjemreise...

• Like
Reactions: EB
God morgen fra sk et eller annet til cph. Smekkfullt, men ledig midtsetet foran gardinen.

Fire timer i cph før neste flight så skal få skrudd sammen en søknad.

God morgen fra Asker. Da er de hjemmebakte rundstykkene nystekte, og det er snart klart for frokost. Bagge barna skal på hver sin variant av hockeytrening, og det skal pakkes til morgendagens avreise. Dessuten skal årets skrei testes ut. Ha en fin dag.

Morn fra Shithool airport. sitter og venter på kl 1199 til OSL som er 15 min forsinket. Hadde flighten vi skulle vært med i går vært det samme så hadde vi rukket den. Det ble en natt på hotellet med en 747-400 i hagen. Det var godt belegg og ikke mulghet for middag før kl 20, når vi sjekket inn kl 18. Vi var i seng til kl 21 og brukte ca 10 sekk på å sovne. jeg våknet ved 03.30 tiden og sovnet igjen ca kl 04:30 og sov som en sten da klokken ringte 07:20. Etter frokost og 7min på en shuttelbuss har vi nå kommet oss til gate. Sikkerhetskontrollen her er ganske så streng. Jeg hadde metrokortet for mexico city i lommen, viste det seg, så da ble det manuell kontroll. Kona hadde en liten pille, så det ble manuell på henne også. Dermed klarte jeg, i alt kaoset å miste brillene mine. heldig vis har jeg med meg flere par. Nå har maskinen ankommet, den har reg nr som slutter på XF, en A321Neo. Det blir faktisk første Neo flight på denne ferien, i fjor mistet jeg tellingen på Neo flightene. Så blir det spennende om de finner bagasjen vår på OSL. Jakken min er i den så det blir ganske kaldt på togturen til Sandvika om de ikke finner den. Ha en fortsatt fin dag enten dere må sitte på et fly eller har dagen fri.

Du trenger en god varm jakke. Det er -18 her i dag.

God morgen fra Kongsberg. Blir en rolig dag her i dag med OL på fjernsynet. Vurderte litt å hive meg med på bridgeturnering klokken 10, men dropper det i dag.

God morgen fra SCL og LATAMs meget respektable Signature lounge. Boarding på LA542 om 30. Deretter blir det noen timer på EZE før AR tar oss til Madrid. Grugleder meg til den opplevelsen. Ha en bra dag.

God slow morgen fra Rotary Hotell i Genève. Det er valentinhelg!

Ellers var det tipp topp flighter med Swiss i går. Dog var jeg på en måte i en Royal sandwich da jeg hadde kronprins Haakon i 1A og Prinsessa i 1F. Selv hadde jeg 1D.

Også imponert over servering av mat og drikke på siste 26 minutters flight fra ZRH til GVA.

Nå må vi ut og finne oss noe lunch. Ha en best lørdag!

God ettermiddag fra 0778. Lang frokost ferdig og baconet fikk 10/10. Deilig med luktesans igjen og glad for å være på 95% . Tror det blir en relativt rolig dag og akkurat nå sitter jeg bare i godstolen og glor utover denne fine byen.

G'morgen! Rimelig god OL-morgen er det også, så da gratulerer vi Brasil med storslalåm-gullet.

Her skal det feires valentinerdag på skytebanen. Det er sjokolade å vinne ...

P7280025.webp

Den har jeg nesten reist med. Prøvde Varig mellom CPH og LHR. Den var satt opp med MD11, men så fikk de 777 litt før planlagt og da ble det 777 istedenfor. Dette var aller første turen til maskinen og malingen var knapt tørket.

God ettermiddag fra heimen. Varig MD-11 har jeg et par rundturer til Sao Paulo med, både foran og bak gardina. Har også Finnair, Thai og Swissair MD-11 i loggen. Blitt litt for mye OL på tv i dag, men rakk en snau times spasertur i sola. I kveld blir det bursdagsfeiring med andre gamlinger oppi Groruddalen. Øl, rødvin og rom er handlet inn. Ha en finfin lørdag🙂

Back