1 Mars skifter OSL navn på Gatene sine.

Tarzan

ScanFlyer Silver
1 Mars skifter OSL navn på Gatene sine.

I morgen er dagen der OSL skifter navn på alle gatene sine.
Fra tall til bokstaver.

Dette blir vel spennende å se neste gang man skal reise over OSL.
Jeg kan vel forstå at folk kan bli forvirret i starten.
Men dette må vel gå bra.
Som OSL sier at, er man i tvil så er det folk til å hjelpe deg eller dere til å finne gaten.

Innland får A,B,C, mens utland får E,D,F.

Jeg har skjønt det slikt at det blir en bokstav og tall på samme gate nr.

For eksempel hvis du skal reise til OSL-EVE.
Gå til gate A8 eller A6 osv. Eller en bokstav på B eller C og et tall.

Jeg mener den internasjonale flyplassen i Dubai har det slik.

Re: 1 Mars skifter OSL navn på Gatene sine.

Mange flyplassen som benytter gatenavn med bokstav og tall kombinasjon. Ser ingen grunn til at det skal bli noen problemer av slikt sålenge skiltingen er iorden.

Hvorfor ikke ha 4 bokstaver og åtte tall.
Blir jo morro dette men er det noen som vet hvorfor.
Har forskere (eller andre nubs) funnet ut at Gate : A07 er lettere eller noe bedre en Gate : 47.

Det er enklere å forholde seg til for både kunde og flyselskap. På tide.

Har forskere (eller andre nubs) funnet ut at Gate : A07 er lettere eller noe bedre en Gate : 47.

Grunnen er enkel fordi nå kan man merke f.eks. den retningen er A,B,C utgangene. Med den nye piren så måtte man merke om alt uansett. Hadde man brukt tall så ville man brukt "2-26,80-99" i eks over. Problemet blir når man skal merke Schengen-avgangene som er kombinert i den nye piren. Man måtte da bruke en annen nummerserie som ikke benyttes og istedenfor D,E så ville det blitt noe som "36-49,100-119". Det er de enkle skiltene. Non-Schengen ville fortsatt kunne bruke 50-69, men ytterligere utvidelser av terminalen vil etterhvert gi skilter som ikke får plass i bredden.

Hvorfor "Schengen" og "innland" er to forskjellige gatetyper?

Jeg fikk testet dette i forrige uke og gikk bra feil. Syntes vel ikke det var så sykt logisk lagt opp, men så er jeg en grinebiter når ting som har fungert utmerket byttes ut.

Skal nok finne noe annet å irritere meg mer over.

Stay tuned :)

Hvorfor "Schengen" og "innland" er to forskjellige gatetyper?

Tax-free. Når du skal ut av Norge så kan du handle i Duty-free butikken og er også underlagt toll ved retur.

Syntes vel ikke det var så sykt logisk lagt opp, men så er jeg en grinebiter når ting som har fungert utmerket byttes ut.

)

Selv du blir nok vant. ;) Basically: Etter sikkerhetskontrollen -> jo høyere tall, jo lengre unna å gå -> A = innland, B = innland (langt unna aka pir syd) og E = utland, F = utland (etter passkontrollen).

Back