![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så langt har jeg skrevet mine tripreporter i ettertid, men denne gangen er det et par utenforstående elementer som gjør at denne turen kan bli litt mer interessant enn vanlig, så jeg fraviker dette prinsippet og velger å gå step-by-step med start i dag.
Reisen er på fem etapper med start fredag, hvor jeg regner med at annen etappe vil bli den mest spennende på mer enn en måned. Den er planlagt med en fransk hval, og ettersom den tekniske regulariteten på denne har vist seg å være høyst variabel (visstnok hovedsaklig fuelfordelingsproblemer), vil første spenningsmoment bli om jeg i det hele tatt vil få en tur i hvalens buk ... Neste variabel er fransk ATC som har bestemt seg for ytterligere å forsure reiseplanene mine, men de skal visstnok avslutte sine aksjoner lørdag morgen, men kjedereaksjoner fra denne kan potensielt også gjøre dagen spennende. Så planlagt rute er som følger: - Atlanta-JFK med Delta 767-400 - JFK-CDG med Air France A380 - CDG-OSL med SAS smågris Så skal det bli fly&øll i Oslo før det blir .... - OSL-TRD-Mosjøen med den vanlige 737/Dash-blandingen ... Så langt ser alt bra ut - vil følge opp denne etterhvert som ting utvikler seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God tur og lykke til! Vi gleder oss til å lese hvordan det ender. Hvem vet? Det meste kan gå godt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Mvh, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 24-02-2010 at 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Glemte å nevne nok et hinder - værutsiktene for JFK fredag antyder snø og vind, så det vil muligens by på ytterligere utfordringer.
Imidlertid har DL gitt meg en bursdagsgave - oppgraderingen på ATL-JFK er gått igjennom, og siden det er en internasjonal 767, betyr det Business Elite-sete. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ser fram til videre rapport. Krysser fingrene for at du kommer deg over dammen med hvalen
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
God tur - gleder meg til referat "live" på fly&vin lørdag kveld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Dette blir gøy....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Ser lovende ut .. var A380 i dag - ser nå lovende ut for i morgen. Været er imidlertid et usikkerhetsmoment, men det ser ut til å lette utover dagen ... jeg har også rimelig god connectiontid, så vi krysser fingrene.
Har sjekket inn på første flight og sikret meg 5G - elektronikken er ladet, lesestoffet parat og DVD-mappa frisket opp. Jeg er klar ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
God tur! Vi i FL, samt SC skal passe på at GA ikke flyter ut i havet i mellomtiden!
![]() |
#12 |
ScanFlyer King
|
![]()
Det ser ikke veldig bra ut, snøstorm i NYC i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje det største hinderet til herr Mowickel kan bli den pågående streiken blant flygeledere i Frankrike. Det er nå fjerde dagen, da spørs det om det hjelper at flighten har nummeret: Air France double O seven?
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Andreas den har dratt fra CDG.. Hurra
![]() Flight number : AF006 Departure :Paris, 26/02/2010 13:30 CHARLES DE GAULLE TERMINAL 2 E Arrival : NEW YORK JFK on 26/02/2010 15:45 Status : The flight took off at 14:22 * Nå er det noki boks. Stenger de CDG kan de jo diverte til OSL ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Skal foreslå det til skipper'n!
![]() Streiken skal uansett være avsluttet i morgen klokken 0700. Den 27. Mye syvtall her - dette må jo gå bra. Første og tredje boardingpass er i boks - nå er det avgårde til ATL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og det er F-HPJB (sist leverte) som flyr AF006 nå. Juliett Bravo kom inn i dag morges fra JNB hvor den fløy AF995 og befinner seg akkurat nå på FL380 rett over Cork i Irland.
![]() |
#17 |
ScanFlyer King
|
![]()
JIPPIIIII!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Det har jeg ingenting imot Kurt!
DL166 er meldt halvtimen sen, trolig pga ATC, men jeg har god tid. Sitter på gaten med en Starbucks latte og har det egentlig helt ålreit. Strålende vær her på ATL og det er uvant mange Airbusser og DC-9'ere å se. Tydelig at flåteintegreringen er i full gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer King
|
![]()
Det kommer nok til a riste litt, sarlig i descent til JFK fra ATL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Og her er doningen.
![]() kjerra skal videre til Accra, og det synes .. både på folket og håndbagasjen. FAA melder gjennomsnittlig 88 minutters forsinkelse pga sneen. Tipper vi havner i samme området, og det er OK. Stinn brakke og fortsatt 59 på venteliste ... wazzup, people??? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ATL-Mosjøen - 747-8 m.m. | LN-MOW | TripReports | 16 | 06-01-2013 13:54 |
Mosjøen | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 8 | 24-01-2012 19:32 |
Ny jobbtur til Mosjøen | LN-MOW | TripReports | 15 | 03-11-2009 16:52 |
Mosjøen Lufthavn Kjærstad 20 år | Egil | Flyforum | 11 | 29-08-2007 08:36 |