Flyr konkurs

Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ikke veldig overraskende, men utrolig trist og kjipt.
Først og fremst for alle de flotte folka som jobber i selskapet.

Kjipt .. men en måtte gå. Det er bare ikke plass til tre i et så lite og ujevnt marked. :(

Desverre ingen bombe det. Alle som har fulgt med har sett at deres strategi og utvikling ikke ville bli noen suksess.

Leit. Fikk faktisk 8 turer med selskapet, men ikke flydd siden 9 april i fjor. Håper alle ansatte får ny jobb asap, flinke folk alle jeg var borti. Dette ble siste bilde jeg tok i en flyr-maskin
Fn0ejf9WYAAUt-I

Rakk å få 6 turer med dem, og var de jeg hadde min første 737MAX tur også

Attachments

• FlyrEnd.jpg
    FlyrEnd.jpg
    36.8 KB · Views: 1,455
Går ennå å logge inn På appen dems.
Oppdatert webside på det.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Jeg rakk 5, ser jeg (OSL-TOS-OSL, BLL-OSL, BRU-OSL og OSL-OPO). Hadde utelukkende gode erfaringer med dem, men innser at de fleste gangene jeg valgte dem var det fordi de hadde OK eller lave priser på tidspunkter da andre alternativer var svinedyre eller vanskelige (SAS-streik, for eksempel). Det er jo ikke noe utgangspunkt for varig drift, dessverre.

Tanker til mange tidligere kolleger fra bransjen som nå mister jobben for andre gang på 3 år. Det var en fin bransje å jobbe i, men jeg er glad i dag for at jeg forlot den bransjen da SAS gikk til masseoppsigelser sist. Det er ikke lett å ta valget, men det er et fint liv utenfor bransjen også. Etter nesten 10 år bak spakene var det ikke lett å se for seg å gjøre noe annet, men den kompetansen man har etter årene i luften er etterspurt om man leter rett sted. Denne bransjen er passert top of decend for lenge siden, spørsmålet er om man vil bli med på nedturen hele veien til den dagen dette er helautomatisert.

Trist beskjed for de ansatte. Ett eksempel på hvor vanskelig det er å komme seg inn i det norske flymarkedet. :(

Rakk bare en reise med Flyr tur/retur Malaga i januar 2022. Reiste med ungdomsbillett til under 800kr tur/retur. Dette inkluderte da to kolli innsjekka bagasje hver vei (brukte dog bare ett…)

Hyggelig opplevelse, men tror ikke det var så lønnsomt for dem.

Fikk bare en tur, TOS-OSL i august 2021. Hyggelig tur, men ikke noen spesiell opplevelse utover SAS eller DY (dog kanskje preget av at det fortsatt var covid og munnbind). Bortsett fra at flyvertinna laget ballongdyr til mini (da nesten 2) av en gummihanske :) Hvis Flyr hadde satset på den nye strategien de kom opp med i fjor høst med en gang, kunne de vært liv laga. Men de startet som et Norwegian 2.0, satset kanskje på at 1.0 skulle gå konk, og da ble det for trangt ved siden av storebror når han klarte seg.

Det var sykt trist faktisk. Jeg likte dem kjempegodt. Men jeg var kanskje ikke alene om å ikke tørre å booke dem mer etter i fjor vår og sommer når rutene man hadde booket plutselig ble nedlagt og det begynte å lukte muffens.

Men kudos til dem for forsøket. Til investorene som har satset og ansatte som har jobbet.

Veldig dumt. Fikk bare prøvd de en gang. Jeg små innvisterete litt på børsen og tapte desverre litt på det. Flyselskap aksjer holder jeg meg unna i fremtiden :)

Hadde de kunne overlevd som wetlease- og charteroperatør, slik som f.eks Jettime? Eller er markedet fullt for slike operatører også?

Espen

Veldig dumt. Fikk bare prøvd de en gang. Jeg små innvisterete litt på børsen og tapte desverre litt på det. Flyselskap aksjer holder jeg meg unna i fremtiden :)

Hehe det sies at den beste veien for å bli millionær er å være milliardær fra før av og starte flyselskap.

Jeg ser det ligger ute meldinger i avisene nå om at Norwegian tilbyr billigere billetter frem til 15. februar for strandede Flyr passasjerer.

Back