![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BGO-OSL i dag, pri- tag, og da jeg kom ned i ankomsthallen på Gardermoen startet båndet med 4 enslige kofferter med pri-tag, og kunne ikke se at noe annen bagasje hadde kommet da jeg forlot stedet... Meget bra!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Osl -svg i dag. Innsjekk på gullskranken, reise i plus, ingen tag. Sen bagasje. Takk. Ikke ledig midtsete heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Du vet vel ikke noe om hvor fullt flyet var, hvor det evt var ledige midtseter og hvem som hadde betalt hva og hvilken status de hadde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det var bom.
Saken var bare at SAS bommet med hvor de satte skillet mellom Plus og Go. Ingen big deal, det skjer med jevne mellomrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Star Alliance only.
|
![]()
CPH-OSL-BGO i går; pri-tag på bagasjen.
Kom blant de 20 første på OSL; (De 20+ første var med pri-tag) På BGO kom den helt først. Det virker som pri-tags fungerer nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
EBD
|
![]()
Samme erfaring her, hatt pritag til KRS to ganger og KKN en gang, fungert meget godt. Alltid først eller nesten først på båndet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
EBD
|
![]()
TOS OSL i går kveld.
Min innsjekkede koffert med pri-tag kom først på båndet. Super service! |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]()
Har hatt tre turer ALC-OSL-BGO nylig, to av gangene har jeg hatt sittet på F-sete fra ALC og observert at pri-tag bagasje ble lastet sist i flyet. Ingen av gangene kom pri-bagasjen først på båndet på OSL, ene gangen var min koffert den siste, og i går var det nesten ikke flere som stod og ventet ved båndet da kofferten min kom. I BGO har jeg bedre erfaring med at pri-tags kommer først på båndet. Er det handlingen i ALC som gjør noe feil her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Er vel heller at handlerne på OSL legger de første bagene nederst i vognen, i stedet for som mange andre steder ha en egen vogn, til pri-tags... Da havner en mengde bag`s over de med tag, og de kommer sist...
Sånn tror jeg det funker, i mitt hodet er det mest sannsynlig i hvertfall. De har blitt flinkere til Pri-bagasje mange steder, noen steder som OSL og av og til TRD, har de det ikke.. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
![]() ![]() I SVG kommer som regel pri-bagasjen først med har lagt merke til at den ofte er klissvåt. Der pleier de hvertfall og ta ut pri-bagene først, sette dem på bakken for så å slenge dem på toppen av den første vogna til slutt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Star Alliance only.
|
![]()
Ingen pri-tag på noen av mine 3 kolli ut fra OSL i dag. En utrolig hyggelig ansatt, men pri-tag ble glemt...
Første gangen det skjer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
EuroBonus Gold
|
![]()
SK4188 SVG-BGO i dag, pritag og først på bagasje båndet på BGO! Fantastisk!
![]() -Hilsen fornøyd SAS kunde! ![]()
![]() |
#135 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Alle kolli først på BGO i går kveld, uten rød tag med bare Priority printet på taggen. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Første bag på båndet, trd-bgo på onsdag, samme her kun printet priority ikke oransje tag, men jeg fulgte ikke med så jeg rakk ikke kofferten endte opp med at den kjørte en ny runde rundt, så mye for pritag ;-)
Men virker som om de har fått et godt system på Flesland |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Bonusjeger
|
![]()
Forrige mandag reiste jeg OSL-BGO og hadde dårlig tid til å komme meg hjem ved ankomst BGO så jeg tok turen i gullskranken for å sjekke inn da jeg trodde det skulle gi meg pritag. Men det fikk jeg ikke. Sa så noe ala "jeg tror du glemte å sette på pritag. Har det litt travelt når jeg kommer frem i Bergen, så gjerne sett på en". Fikk da bryskt som svar at nei det får ikke du på innenlandsreiser. Nevnte så at man som *A gull skal få *A pritag, men hun viftet meg vekk og sa at det ikke gjelder for SAS innenriks. Jeg har aldri opplevd noe slik før, og har så vidt jeg husker alltid fått pritag på innenlandsreiser tidligere. Hadde hun rett, eller?
![]() |
#138 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
NEI.... Hun gjorde noe hun ikke skal. SAS er forpliktet igjennom sitt *A medlemskap og gi *A pritag til alle *Gold medlemmer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]()
Et par av SAS-dragene på Flesland er beryktet for sin kundefiendtlighet. Send inn klage, og neste gang send gjerne inn navnet på vedkommende. På en utenlandsreise for et par år tilbake hadde jeg et av de gamle passene der limet gikk i oppløsning. Det hadde tydeligvis skjedd med mitt pass, og det var såvidt synlig i den ene skjøten. Damen rev så opp halve kanten foran øynene mine, så siden hang løst. Hun smalt passet i bordet og sa "dette passet er ikke gyldig, du kan ikke reise - NESTE". (En av de flinke så hva som skjedde og grep inn så jeg kom meg av gårde - men holdt virkelig på å smelle en sikring i toppetasjen). Og det finnes en rekke av slike historier rundt et par av de mannevonde dragene der.
Så bare klag - SAS er ikke tjent med å ha disse i stallen. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priority bagasje tag | cbcb | Reiseforum | 53 | 06-06-2015 17:22 |
Priority tag hos BA | KristianSk | Reiseforum | 3 | 01-08-2014 11:30 |
OSL: Utenlandsflyvninger fra innenland? | Star Flyer | Småprat | 7 | 09-07-2014 14:06 |
Blokkering av seter hos Norwegian innenland? | Someone | Småprat | 11 | 21-08-2011 17:59 |