Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-05-2014, 01:12   #121
joamykle
ScanFlyer Blue

Default Re: Priority tag på innenland

BGO-OSL i dag, pri- tag, og da jeg kom ned i ankomsthallen på Gardermoen startet båndet med 4 enslige kofferter med pri-tag, og kunne ikke se at noe annen bagasje hadde kommet da jeg forlot stedet... Meget bra!
joamykle is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2014, 03:16   #122
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Osl -svg i dag. Innsjekk på gullskranken, reise i plus, ingen tag. Sen bagasje. Takk. Ikke ledig midtsete heller.
Old 25-05-2014, 08:27   #123
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ikke ledig midtsete heller.
Så bra for SAS. Da er det vel flere som har betalt mere for flybilletten enn for parkeringen på Gardermoen.

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2014, 11:04   #124
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Så bra for SAS. Da er det vel flere som har betalt mere for flybilletten enn for parkeringen på Gardermoen.

Vidar
Hva er det du prater om da?
Du vet vel ikke noe om hvor fullt flyet var, hvor det evt var ledige midtseter og hvem som hadde betalt hva og hvilken status de hadde?
Old 25-05-2014, 17:22   #125
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Du vet vel ikke noe om hvor fullt flyet var, hvor det evt var ledige midtseter og hvem som hadde betalt hva og hvilken status de hadde?
Nei, jeg vet ikke. Men du ga noen ledetråder.

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2014, 19:15   #126
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Nei, jeg vet ikke. Men du ga noen ledetråder.

Vidar
Det var bom.
Saken var bare at SAS bommet med hvor de satte skillet mellom Plus og Go. Ingen big deal, det skjer med jevne mellomrom.
Old 28-05-2014, 18:22   #127
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

CPH-OSL-BGO i går; pri-tag på bagasjen.

Kom blant de 20 første på OSL; (De 20+ første var med pri-tag)
BGO kom den helt først.

Det virker som pri-tags fungerer nå.
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2014, 18:24   #128
Are G
EBD

Samme erfaring her, hatt pritag til KRS to ganger og KKN en gang, fungert meget godt. Alltid først eller nesten først på båndet
Are G is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2014, 08:57   #129
Jahojo
EBD

TOS OSL i går kveld.
Min innsjekkede koffert med pri-tag kom først på båndet.

Super service!
Jahojo is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2014, 09:11   #130
hlorange
Flyjunkie

Har hatt tre turer ALC-OSL-BGO nylig, to av gangene har jeg hatt sittet på F-sete fra ALC og observert at pri-tag bagasje ble lastet sist i flyet. Ingen av gangene kom pri-bagasjen først på båndet på OSL, ene gangen var min koffert den siste, og i går var det nesten ikke flere som stod og ventet ved båndet da kofferten min kom. I BGO har jeg bedre erfaring med at pri-tags kommer først på båndet. Er det handlingen i ALC som gjør noe feil her?
hlorange is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2014, 09:32   #131
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Er vel heller at handlerne på OSL legger de første bagene nederst i vognen, i stedet for som mange andre steder ha en egen vogn, til pri-tags... Da havner en mengde bag`s over de med tag, og de kommer sist...

Sånn tror jeg det funker, i mitt hodet er det mest sannsynlig i hvertfall. De har blitt flinkere til Pri-bagasje mange steder, noen steder som OSL og av og til TRD, har de det ikke..

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2014, 09:48   #132
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Er vel heller at handlerne på OSL legger de første bagene nederst i vognen, i stedet for som mange andre steder ha en egen vogn, til pri-tags... Da havner en mengde bag`s over de med tag, og de kommer sist...

Sånn tror jeg det funker, i mitt hodet er det mest sannsynlig i hvertfall. De har blitt flinkere til Pri-bagasje mange steder, noen steder som OSL og av og til TRD, har de det ikke..

Kim
Er bombesikker på at det er det som skjer Satt og så på lastingen av bagasjen i fra 2F ombord i flyet i BCN og så at min og resten av pri-bagasjen var de aller siste som ble lastet før luka ble stengt. Men når vi kom til OSL var den bagasjen aller, aller sist og med det resultatet at jeg mistet flyet videre til SVG

I SVG kommer som regel pri-bagasjen først med har lagt merke til at den ofte er klissvåt. Der pleier de hvertfall og ta ut pri-bagene først, sette dem på bakken for så å slenge dem på toppen av den første vogna til slutt Da kommer bagasjen først men våt, siden det nesten alltid regner her på vestlandet.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 19:22   #133
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Ingen pri-tag på noen av mine 3 kolli ut fra OSL i dag. En utrolig hyggelig ansatt, men pri-tag ble glemt...

Første gangen det skjer!
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 20:43   #134
KLM 1200
EuroBonus Gold

KLM 1200's Avatar

SK4188 SVG-BGO i dag, pritag og først på bagasje båndet på BGO! Fantastisk! God Helg!
-Hilsen fornøyd SAS kunde!
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2014, 11:06   #135
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Alle kolli først på BGO i går kveld, uten rød tag med bare Priority printet på taggen. :-)
Old 07-06-2014, 12:25   #136
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Første bag på båndet, trd-bgo på onsdag, samme her kun printet priority ikke oransje tag, men jeg fulgte ikke med så jeg rakk ikke kofferten endte opp med at den kjørte en ny runde rundt, så mye for pritag ;-)

Men virker som om de har fått et godt system på Flesland
econ is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2014, 12:53   #137
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Forrige mandag reiste jeg OSL-BGO og hadde dårlig tid til å komme meg hjem ved ankomst BGO så jeg tok turen i gullskranken for å sjekke inn da jeg trodde det skulle gi meg pritag. Men det fikk jeg ikke. Sa så noe ala "jeg tror du glemte å sette på pritag. Har det litt travelt når jeg kommer frem i Bergen, så gjerne sett på en". Fikk da bryskt som svar at nei det får ikke du på innenlandsreiser. Nevnte så at man som *A gull skal få *A pritag, men hun viftet meg vekk og sa at det ikke gjelder for SAS innenriks. Jeg har aldri opplevd noe slik før, og har så vidt jeg husker alltid fått pritag på innenlandsreiser tidligere. Hadde hun rett, eller?

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2014, 14:30   #138
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

NEI.... Hun gjorde noe hun ikke skal. SAS er forpliktet igjennom sitt *A medlemskap og gi *A pritag til alle *Gold medlemmer.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2014, 15:13   #139
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Forrige mandag reiste jeg OSL-BGO og hadde dårlig tid til å komme meg hjem ved ankomst BGO så jeg tok turen i gullskranken for å sjekke inn da jeg trodde det skulle gi meg pritag. Men det fikk jeg ikke. Sa så noe ala "jeg tror du glemte å sette på pritag. Har det litt travelt når jeg kommer frem i Bergen, så gjerne sett på en". Fikk da bryskt som svar at nei det får ikke du på innenlandsreiser. Nevnte så at man som *A gull skal få *A pritag, men hun viftet meg vekk og sa at det ikke gjelder for SAS innenriks. Jeg har aldri opplevd noe slik før, og har så vidt jeg husker alltid fått pritag på innenlandsreiser tidligere. Hadde hun rett, eller?
Send mail til cr. På tide at de klarer å informere en del ansatte litt bedre
Old 08-06-2014, 10:17   #140
hlorange
Flyjunkie

Et par av SAS-dragene på Flesland er beryktet for sin kundefiendtlighet. Send inn klage, og neste gang send gjerne inn navnet på vedkommende. På en utenlandsreise for et par år tilbake hadde jeg et av de gamle passene der limet gikk i oppløsning. Det hadde tydeligvis skjedd med mitt pass, og det var såvidt synlig i den ene skjøten. Damen rev så opp halve kanten foran øynene mine, så siden hang løst. Hun smalt passet i bordet og sa "dette passet er ikke gyldig, du kan ikke reise - NESTE". (En av de flinke så hva som skjedde og grep inn så jeg kom meg av gårde - men holdt virkelig på å smelle en sikring i toppetasjen). Og det finnes en rekke av slike historier rundt et par av de mannevonde dragene der.

Så bare klag - SAS er ikke tjent med å ha disse i stallen.

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
hlorange is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules