![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meget misunnelig. Flott rapport!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Drøye 4.000,- fra Norge. En av de mest interessanne routingene/prisene er London til Teheran med Iran Air´s 747-200 til ca 2.800,-. Jeg endte opp med å booke ARN-THR-FRA denne gang pga. datoer, og det dukket i tillegg opp en hyggelig pris i biz (drøye 6.000,-) hos Iran Air på denne routingen, bestilt på www.alternativeAirlines.com
Innenriksflightene i Iran koster jevnt over 300 kroner ![]() Du har helt rett, sorry ![]() Last edited by Eirik; 07-04-2010 at 07:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En dag.. En dag! Da blir det Iran på meg også! Noen som vet hvor lenge 707 blir i tjeneste?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Livsnyter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
knall bra trip-report
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Newcomer
|
![]()
Tillat meg å ta denne tråden opp igjen. For dette var rett og slett fantastisk å lese samt beskue. Jeg skulle helst ha vært i seng kl 00, men i vill begeistring over innholdet har det rett og slett ikke latt seg gjøre å legge dette bort.
Nå sitter jeg bare her overtrøtt og smiler fra øre til øre. Og kommer sovne godt inn til herlige nostalgiske følelser. Takker så mye for en fantastisk flott TR samt for innlevelsen du skapte, av å ha deltatt på denne turen med alle sine vakre sjeldne fugler og særdeles gode skildringer. Dette er kvalitet som fortjener all mulig ros Eirik! Og jeg gleder meg stort til dine fremtidige bidrag. Tusen hjertelig takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Livsnyter
|
![]()
TakkTakk
![]() Vi drar ned igjen i morgen, skal stable en oppsumering på beina etter hjemkomst, neppe like omfattende, men noe må det da bli. Quote:
![]() Det kan bli tidligere, det kan bli senere, men B707´s dager i passasjertrafikk er definitivt talte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() Ha en riktig god tur og fornøyelig opplevelse! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() Nyter selv et glass med Moet Chandon i den tidlige sommervarmen. Smatt... herlig. En aldri så liten request... jeg vet det er svært strengt, men om du får anledning kunne du filmet final mot THR av 707, med touchdown og revers. Ligger noen ute på tuben, men ser ingen inn mot THR som inkluderer dette. Så får man satse på en ny tivoli tur når du gjør dette ![]() Kos deg videre! Stoler på at trekkplasteret imorgen får deg tidsnok i bingen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Livsnyter
|
![]()
Neppe tidsnok i bingen, men sannsynligvis tidsnok opp !
![]() Filma finale, touchdown, muligens reverse på Kish, skal gjøre et forsøk i Thr hvis anledningen byr seg. Det jeg gleder meg mest til i morgen er Biz på Iran Air fra ARN til Teheran. Ingen alkohol, men suveren oppvartning sist jeg satt foran gardinen der. ---------------------- OPPDATERING : Javel. Kom meg så langt som til Stockholm før telefon om sykdom i familien, et langt blikk på IR´s A310 var det det ble i denne omgang. Får kanskje med meg siste del av turen, eller prøver på ny i juni hvis aller siste 707-flight da, vi får se. ---------------------- MEN NÅ : er ny søndagstur via Kastrup ordna ![]() ![]() Last edited by Eirik; 22-05-2010 at 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Vil forære deg denne nydelige låten av Ryan Farish før du stikker avgårde. http://www.youtube.com/watch?v=YBmC-PYzaXQ
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Utrolig morsomt lesestoff dette her. Iran som reisemål frister faktisk, det landet har nok langt mer å by på enn det vi får vite om gjennom media her hjemme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Helt enig. Jeg har troen på at Iran ikke bare tilbyr utsøkte flyvalg, men også mye flott å se på, og oppleve.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Supernova
|
![]()
Har tenkt på Iran tidligere, kombinere ski og varme på et for meg nytt sted. Men folk er skeptiske til å reise dit, og jeg vil ikke dra alene. Skal til Dubai i romjula og prøvde å overtale fruen til å bli med på en svipptur, men hun sa nei. Så kommer denne saken på VG.no: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/wi...artid=10028244
Da ble det enda værre og overtale henne. Hmm... Hvordan opplevde du sikkerheten der nede? Ser du kom godt overens med sikkerhetsvakter, og har tatt masse delvis forbudte bilder. Følte du (Eirik) deg noen gang truet eller i fare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
De få gangene vi følte noen form for utrygghet var de gangene vi selv utfordret rimelig åpenbare regler, som fx å ta MANGE bilder på flyplasser. Dagen før jeg joina vår 707-ekspedisjon i mai i år (TR´n min er fra 2009), hadde de to i mitt reisefølge blitt tatt til side etter landing i Mashad av en sivilkledd agent med bevæpnet vakt som anstand. Det var tydligvis blitt tipset om at guttaboys hadde vært rimelig friske i kameraføringen ombord på turen fra Teheran. Agenten så i gjennom alle bildene, sa `this is ok, this is also ok...´osv, og til slutt: ´you can go´. Hadde noen av bildene hatt noen form for militært innhold kunne de (og ev jeg også) ha vært i deeper shit. Ombord på returflighten til THR ble de møtt av flyets sikkerhetsvakt som sa noe sånn som `If I see you use your camera again, you´re in DEEP trouble´. Denne hendelsen la en demper på lysten og motet til å fotografere resten av tiden vår der nede. Erfaringsmessig vil likevel moderat fotografering bli tolerert, C&G ødela nok for seg selv (og meg) med å gå ut litt vel friskt allerede på 1.tur. Og det er altså særdeles viktig å ikke rette linsen mot noe som kan ha militær relevans. Jeg mener helt klart det er et trygt land å dra til, så lenge en oppfører seg, og ikke havner midt i politiske opptøyer, og det er virkelig et eventyr av et sted; rikt på natur og kultur. EDIT : svarte kanskje ikke helt på det du spurte om; nei; har aldri følt meg truet eller i reell fare de fire gangene jeg har vært i Iran. Last edited by Eirik; 27-12-2010 at 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Amatør
|
![]()
Jeg fikk en lenke om denne TR-en for omtrent en time siden og har brukt store deler av denne tiden til å lese igjennom og drømme meg bort.. Kanonflott rapport!
Selvom det er visse utfordninger / forsiktigheter turister må være nøye på i Iran for å få en problemfri tur så må jeg nesten bare få tatt en tur nedover.. 707 har vel gått sin siste tur sist sommer? Hvordan er det med 727 + TU154 f. eks? Bare si i fra om noen planlegger en tur til Iran kun for å fly, da deltar jeg gjerne på tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
flott! Snacka om rolig läsning.
![]() |
#80 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
![]() Selv om Saha nå i følge rapportene bruker A300 på formiddagsturen fra Teheran/Mehrabad til Mashad, skal ettermiddagsflighten til Kish med retur samme kveld fremdeles gå med 707, men ja, det haster vel, vi snakker kanskje bare måneder før Airbus overtar alle Saha´s ruter. Alle flyvninger med TU154 i Iran ble innstilt for et par uker siden, det er primært MD80-maskiner som erstatter disse. 727 kan en ennå få med seg, selv om det beklagligvis var en ulykke med en av Iran Air´s eksemplarer for ikke så lenge siden. IR og Iran Aseman Airlines har fremdeles noen få 727-200 i flåten. Yak-42 skulle det vel og være mulig å få med seg, og Pasargad Airways planlegger å fly 747-200 JT-KCP på innenlandsruter. Last edited by Eirik; 05-03-2011 at 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et døgn i Montreal - LX og LH business | Eriksan | TripReports | 21 | 20-11-2013 18:08 |
Et døgn i Geneve | Bergern | Reiseforum | 13 | 19-10-2013 12:37 |
Fem fra fem år siden | LN-MOW | Bilder & foto | 4 | 07-12-2009 21:50 |
Strandet i 2 døgn... | Tommy777 | Flyforum | 2 | 12-06-2007 10:41 |