![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Nå må du huske at vi er i anderledeslandet som heter Norge, vi makter ikke å bygge for fremtiden. Kortsiktige løsninger uten brotilknytning i et værhardt Norge sier sitt!
#42 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
enig med Vede's oppstilling, men de 7 pkt.ene er vel de samme som Norport bruker på Dy's flygninger idag. Ved bro parkering ![]() |
|
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og trapper med tak er vel heller ikke aktuelt, koster vel penger det også!?
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Da har nettopp jeg også prøvd ut den nye terminalen og det første som slo meg var at nå er jeg tilbake på LPA på tidlig 80-tall! I tillegg slo et par andre tanker slo meg:
Hvis denne terminalen er bygget etter flyselskapenes ønsker, hvorfor er det da hele tiden fullt i gamle delen, mens den nye brukes som avlasting (i stedet for omvendt). Hvis den nye terminalen er bygget for å øke effektiviteten, hvorfor er det da ikke egen selvbetjeningsluke for de som har brukt biometri eller bruker kort. I dag måtte alle stå i samme køen, og de brukte drøyt 15 minutter på å få knappe 50 stykker igjennom og ombord. I tillegg var høytaleranlegget knapt mulig å høre, men det antar jeg inngår i innkjøringsproblematiken. Er dette slik det er til vanlig, eller var dette un i ettermiddag? |
![]() |
![]() |
#46 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Den nye terminalen er vel ment som avlastning for den gamle delen.
Hovedsaklig så står F50 og andre propellfly der borte, men det hender (ofte) at SK og DY sine 737 blir plassert der borte også. Det er fullt mulig å benytte biometri på begge sider av skranken, men dessverre så er det ennå ikke noe vend-kors slik som på de andre gatene. Ei heller egen side for kortleser. Dette kommer vel etter hvert. Last edited by LN-RRA; 20-01-2009 at 20:12. |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
OK, da gir det i så fall mening.
|
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
http://www.aftenbladet.no/lokalt/sol...gangbruer.html
Avinor dropper nye gangbruer Avinor har tross kritikk sløyfet bygging av nye gangbruer til flyene i den kommende utenriksterminalen og i neste byggetrinn av innenriksterminalen på Stavanger lufthavn, Sola.
#50 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
http://www.aftenbladet.no/lokalt/sol...t_for_SAS.html
Uakseptabelt for SAS – SAS mener den nye byggeløsningen på Sola uten gangbruer mellom terminal og fly, er fullstendig uakseptabel i dagens luftfart, sier direktør Tim Smistad i SAS Norge til Aftenbladet. Er vel ikke lenge før vi kun ser DY på 20 og 21. Mens SAS står å koser seg på broene.
#51 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men i Norge bygger man heller 2 ganger enn å gjøre det ordentlig første gang, ikke no nytt det...
![]() |
#52 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kunne ikke vært enige med SAS jeg heller. Typisk Avinor å drite seg ut for så å skylle på andre.
#53 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det muliggjør selvbetjening til en viss grad ved ombordstigning. (innlands, hvor man ikke trenger å sjekke pass og reisedokumenter for ombordstigning).
![]() Bilde fra Gunnebo - produsent av turnstiles Last edited by JoeW; 24-01-2009 at 09:09. |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Lurer på hvordan reaksjonene hadde vært om de hadde i det hele tatt foreslått å bygge den nye terminalen på OSL uten gangbroer. Da hadde denne tråden hatt minst 10 sider allerede.
![]()
#56 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er jo noen flere her rundt hovedstaden da...
|
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Flyselskapene bestemmer ikke hvor flyene skal parkere på Sola, det er det Avinor som gjør.
Når det er sagt, så er det veldig mange reisende som har lagt merke til , og undres over, at fly fra både SK og DY, blir plassert på den nye terminalen, selv om bro 14 til 18 på innland er ledige. Og ser man tendensen som er nå, kan man fort trekke konkulsjoner om at samme kommer til å skje når "nye" utland er ferdig senere i år. Den terminalen skal vissnok være identisk med "nye" innland. Bro 16 til 10 på utland står tomme, og fly blir parkert på gate 7, 8 eller 9. Last edited by LN-RRA; 25-01-2009 at 14:50. |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Foreløpig er det vel ingen differensiering prismessig mellom gate med bro og uten bro(kjent som broavgift andre steder) på Avinors flyplasser, inkludert OSL. Dette er det vel kun et tidsspørsmål før kommer når det blir flere fjernparkeringer/parks uten broer.
Da vil SAS og Norwegian kunne velge det de vil ha. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trafikkvekst og utbygging på Sola | SVG | Flyforum | 103 | 07-09-2018 09:55 |
LN-RRJ var på Sola nettopp ?? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 1 | 07-07-2013 21:06 |
Tilbake til fremtiden? Stavanger Sola | EB | Flyforum | 4 | 28-12-2008 10:33 |
Mystiske fly på Sola var fangetransporter | Airwolf | Flyforum | 7 | 19-03-2006 19:20 |