![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
De skal ha handlingkosnader skåret inn til beinet. Forlengelsen av innenriksterminalen er laget med tanke på LCC operasjoner. Investeringene til Avinor er gjort med innspill fra brukerne. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Nå er det en ny generasjon med forretningsreisende og innenlands har stort sett ikke folk tid til å sitte i lounger idag. De fleste planlegger å møte til avgangstid og ellers bruke tiden hjemme eller på jobb. Jeg har ikke sett behovet for å bruke lounge innenlands på mer enn 10 år. Det gjelder mange andre også. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Lounge er vel først og fremst nyttig under transfer for forretningsreisende og derfor er det ikke noe vits å ha en slik på Sola. Da er det bedre og billigere å ha en Fast Track
|
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Etter ankomst fra OSL med SK4045 igår kveld tok jeg en kjapp runde i den nye terminal delen.
For meg som storbruker av den lokale lufthavnen så forlengelsen grei ut. De nye butikkene har ingen interesse for meg , men kanskje for andre. For innbarkete sørvestlendinger tåler vi å gå til/fra fly i vind og regn. Det har vi gjort i mange tiår tidligere uten å ta skade av det. |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Newcomer
|
![]()
Ny artikkel i Aftenbladet.no om mangel av gangbruer. Virker som Per Thjømøe, tidligere sjef for bakkeutstyr i Norge i Braathens, har noen gode poenger når han mener den nye terminalen er å sette forholdene tilbake i tid.
http://www.aftenbladet.no/lokalt/965...angbruene.html |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Denne var fin:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
kanskje bare i Stavanger som klager på dette problemmet... mens de andre flyplasser uten gangbro klare seg fint...
i utlandet har eg sett trapper har tak over seg.. kanskej det er noe flyplassen kan skaffe seg.. sånt folk kan stå i trappekøen i ruskeværet..
#29 | |
N/A
|
![]() Quote:
1. Å kjøre på en/to trapp(er) er svært fort gjort. 2. Pre-boarding gjøres ved gate. 3. Paxen er ikke i veien. |
|
![]() |
![]() |
#30 | ||
ScanFlyer Airborne
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by Keypoint; 24-12-2008 at 14:11. |
||
![]() |
![]() |
#31 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | |
N/A
|
![]() Quote:
Da er det nok der forskjellen ligger. Å snu en "vanlig" maskin fra Ryanair eller Wizzair med to mann på 25 min. er ikke fysisk mulig. Vi er fire under lossingen og tre under lastingen. Broer på Torp ville ikke gjort turnaround raskere. Hva du skal med fire personer bare under dockingen er for meg uforståelig. Vi trenger to, men bruker de fire vi har tilgjengelig. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette minner meg mye om diskusjonen rundt terminal B ( Utland ) på Værnes. Her ble det bestemt i samråd med flyselskapene som bruker terminalen at den skulle bygges uten broer. Problemet med det er selvfølgelig verst på vinteren. Det dras inn voldsomt med sand og grus inn i kabinen under ombordstigning og teppene ombord ser ikke ut. Legger seg også rundt dørkarmer etc. Ikke bra i det hele tatt. Så har man i tillegg elementene med vær og vind i tillegg. Kan være spennende til tider.....spør du meg så skulle det selvsagt vært bygd broer. Men til syvende og sist så er det jo prisen som teller....
#35 | |
ScanFlyer Airborne
|
![]() Quote:
God jul forresten ![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Vi bruker lenger tid på den nye terminalen enn vi gjør på den gamle. Vi trenger som også Ramprat sier, faktisk flere folk som snur flyet. I tillegg er flomlysmastene plassert på en slik latterlig plass at det blir sinnsykt trangt fremme med flyet. I tillegg har ikke Avinor enda klart å plassere ut strømaggregat. Nei jeg er så fed up av Avinor at jeg vet ikke helt hva jeg skal si.
Her er noen eksempler på hvorfor det er bedre med broer: 1. Slipper pax i veien på tarmac. 2. Slipper grus å dritt på teppet i kabinen og eller rundt om. 3. Pax slipper å bli våte og kalle pga. det vanlige vestlandsværet. 4. Det regner ikke inn i flyet når det blåser som det alltid gjør på Sola. 5. Mindre fare for skade på fly når det beveger seg under lasting og lossing på høyden. 6. Trapper er totalt uegnet for bevegelseshemmede. 7. Bruker mer tid på å docke flyet for stuerne som har nok av andre ting å gjør. Nei de sparer hverken tid eller penger på denne terminalen. Fy skam dere Avinor. Drite dere ut for så å skylde på flyselskapene. (Må jo få ut litt aggresjon. Er jo ikke julaften lenger)
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fra et passasjers synspunkt er det liten tvil om at flybroer er å foretrekke. Det går som regel like raskt og er mer komfortabelt enn å gå ned trapper og ut i et eventuelt dårlig vær. Ved fulle fly er det dessuten mulig å bruke begge utganger, slik at de som sitter i den bakre delen av flyet kan gå ut bak og ned på tarmac. Norwegian har f.eks. avtale med Norport på Flesland om at flybro skal brukes foran og trapp bak på alle avganger.
For eldre og noen handikappede er en flybro langt mer praktisk og enkelt. |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Helt på trynet å bygge en ny terminal uten broer.
Men typisk norsk, er vel ikke kjent for å bygge smart i dette landet. Man bygger heller 2 ganger, enn å bygge skikkelig og legge noen flere kroner på bordet ved første bygging. Fin terminal forøvrig... Heia Norge! ![]() ![]()
#39 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Var i selskap 2. juledag med en bruker av Sola som sitter i rullestol. I fremtiden må hun bæres ombord - skandale!
At man ikke kan bruke begge utganger med bro er vel bare tull. Jeg har da ofte fått tilbud om å gå ut bak selv om vi står ved gate og har bro foran. Møkkete flymaskiner skal bli morsomt - rengjøringen er vel også skåret inn til beinet... |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I USA hvor "alt" dreier seg om penger bruker de alltid bro. Alle flyplassene der borte har et hav av broer.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trafikkvekst og utbygging på Sola | SVG | Flyforum | 103 | 07-09-2018 09:55 |
LN-RRJ var på Sola nettopp ?? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 1 | 07-07-2013 21:06 |
Tilbake til fremtiden? Stavanger Sola | EB | Flyforum | 4 | 28-12-2008 10:33 |
Mystiske fly på Sola var fangetransporter | Airwolf | Flyforum | 7 | 19-03-2006 19:20 |