![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For et latterlig forslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ikke mange parkometre igjen i byene...de fleste bruker kort i p-automater (men man kan benytte mynter også) Ving og Saga butikkene tar ikke kontanter i det hele tatt...dette gjelder også sedler og har vært gjeldene i flere år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Selger de noe der som motsvarer prisen på en kaffekopp? Det synes jeg definitivt er en faktor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er definitivt en faktor ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Neppe... Men nå er jo jeg av den oppfatning at kaffe ombord på fly bør være gratis. Ellers kan man godt bruke kort (helt uavhengig av flyselskap) i luften!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal jeg kjøpe en kopp kaffe til 10 kroner foretrekker jeg så absolutt å kvitte meg med småpenger fra lommeboken fram for å dra fram et kredittkort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...men har du i utgangspunktet bukse/dressjakkelommer fulle av mynt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå synes jeg det selv og er greit å kvitte seg med litt "småpæng", og så lenge det er scandinavisk valuta burde ikke være noe problem.
Kan selvfølgelig bruke MasterCard på å betale for en kaffekopp (ingen gebyr her heller), men det blir liksom prinsippielt feil på en måte... :-p Og at kaffe og te burde være gratis i utgangspunktet, SAS skal liksom ikke være LCC ![]()
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har som regel endel mynt i lommeboken, vekslepenger fra småkjøp i kiosker og butikker. De synes jeg det er greit å bruke som betalingsmiddel til småting som .f.eks en brus eller en øl ombord i fly bl.a.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis det er et problem for SAS at mynter hoper seg opp, er det vel en del som bruker mynt som betalingsmiddel fortsatt, også det som er under 5 kr?! Jeg har ofte 5-ere og 10-ere til nettopp et slikt formål. Synes det er unødvendig plundrete å bruke kredittkort eller større sedler for en brus eller lignende.
Har forståelse for at selskapene ikke kan ta alle verdens lands valuta i betaling. Men når det gjelder flyselskapets egen valuta bør de for respekt av kundene sine ta imot det kundene måtte ha av betalingsmiddel. Hvis ikke så får de forsyne meg dele ut maten gratis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Det er riktig at dersom man ønsker at en norsk bank skal veksle utenlands mynt, så får du nesten ikke noen penger igjen for dem, om de da vil ta dem.
Det samme er problemet med utenlandske banker. Kostnaden med å transportere mynten til hjemlandet kan også bli stor, så da er det et spørsmål om det er noen grunn til å ta dem imot. Dvs at dersom en vil betale en kaffekopp med utenlandsk mynt, kan du like gjerne få den gratis. Men det blir vel litt vanskelig å håndtere. Men sedler er jo gangbar valuta uansett valuta. Og det er ikke værre enn at om man betaler med en utenlands seddel så får man tilbake i nasjonal valuta. Det er jo sånn det fungerer på passasjerskip i utenriksfart iallefall! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er dette enda et ledd i kampanjen"Vi gjeninnfører service"?
Nå slipper du å dra med deg tunge og upraktiske mynter når du skal fly med oss. Det holder at du tar med deg kredittkortet ditt. Undersøkelser har nemlig vist at våre kunder ikke liker å betale med mynter, og det tar vi nå konsekvensene av, og forbyr det totalt ombord i våre fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
1. Den enkleste og åpenbart riktige løsningen for SAS-konsernet er selvsagt å slippe alt dette pludderet ved å gjeninnføre gratis mat og drikke i moderate mengder til alle passasjerer slik ethvert nettverksselskap i Europa med respekt for seg selv gjør. At selv ikke kaffe er gratis på Europa-flyvninger forteller hvor skandaløs "Vi gjeninnfører service"-kampanjen er. Er overbevist at det hadde vært administrasjonsutgifter å spare i forhold til slik det er nå.
Når det er sagt: Quote:
For det første mener jeg at det er en uting å betale små beløp med kort. For det annet påløper det i alle fall på mitt kort et gebyr på 2,50 kr. for hver transaksjon. Dessuten bør et nasjonalt flyselskap ikke innføre slikt. Det tar seg dårlig ut. Rett og slett. Juridisk er det også tvilsomt. Men nå har vel ikke SAS Norge noen slike planer regner jeg med. I går var de i hvert fall villige til å ta i mot mine 1- kroner nedover fra Bodø.:exclamati ![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kontanter har ingen transaksjonsgebyr. Når det er snakk om så små summer som dette, så blir gebyrene for dem som har det (og det er mange) uforholdsvis høyt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er langt fra verdens undergang. Vi snakker om mynter under 5 kroners valoer.
Personlig hater jeg kontanter som pesten.. Jeg prover aa holde meg til kort saa mye som overhode mulig. Det er billigere enn kontanter, mye sikrere og mye enklere. Med American Express eller med kort fra hvilken som helst bank her i USA (Skandiabanken i Norge) koster det zippo aa betale en kaffekopp. Saa dette trekket synes jeg er helt greit! SAS tenker fremtidsrettet!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fremtidsrettet eller fremtidsrettet fru Blom - eh Tommy
Eneste løsningen for SAS å unngå småpengeproblemene er følgende: 1. Innfør full service - tilhugg og drikke er inkludert for alle 2. Ikke salg av alkoholholdige drikkevarer 3. Ikke salg av taxfree 4. Ingen reklame for ombordsalg Enkelt og greit, mer tid for CAene å sitte på raua, ingen penger i flykassa og passasjerene ville vært fornøyd. Hei, er ikke dette back to core business og vekk med alt annet flims?
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sier nei takk til gullkort og champagne på fly | LN-MOW | Småprat | 29 | 07-11-2013 08:39 |
Ikke takk nei til vodka i Russland! | jameson82 | Reiseforum | 10 | 08-03-2012 13:58 |
Kabinpersonalet sier nei til spareplan | MartinL | Flyforum | 29 | 08-07-2009 12:08 |
Førsteklasse? Nei takk! | Bizflyer | Flyforum | 2 | 01-08-2008 00:59 |
Midwest Express sier nei til airTran (del III) | CK | Flyforum | 2 | 16-04-2007 08:18 |