Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-07-2023, 23:42   #241
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Generelt om reise og bonusprogram - United

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
United har lansert en nytt Domestic First-sete, som etterhvert skal installeres på deres på mange av deres narrowbodies

https://paxex.aero/united-new-first-class-seat/

De setene der ligner veldig på de nye short haul business setene til Turkish. De er i så fall riktig gode.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2023, 21:14   #242
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Har plutselig lest litt i billettkategoriene til UA. Stemmer det at en med Star gold kan ta med seg en trillekoffert på economy basic? Er vi tre på tur sparer vi kjapt 1000kr.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2024, 15:37   #243
Tjab
Upgrade me....

Pga litt ndring i planer og bla bla bla

Ser det ut til at jeg må booke en tur hos United (for det virker plent umulig å booke hos andre star alliance partnere). Følgende routing:
KSU-OSL SK2302
OSL-MUC LH2453
MUC-ORD LH434
ORD-JAX UA1269

JAX-IAD UA2344
IAD-FRA LH419
FRA-OSL LH860
OSL-KSU SK2305

Er det sjans i ville H å få oppgradert de LH segmentene over atlanteren når disse er booket via united?

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2024, 15:52   #244
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Pga litt ndring i planer og bla bla bla

Ser det ut til at jeg må booke en tur hos United (for det virker plent umulig å booke hos andre star alliance partnere). Følgende routing:
KSU-OSL SK2302
OSL-MUC LH2453
MUC-ORD LH434
ORD-JAX UA1269

JAX-IAD UA2344
IAD-FRA LH419
FRA-OSL LH860
OSL-KSU SK2305

Er det sjans i ville H å få oppgradert de LH segmentene over atlanteren når disse er booket via united?
Min tidligere erfaring er at både fixed price upgrade for cash og bud er mulig når billetten er på LH flightnummer, funker ikke hvis den er på UA nummer. Star Alliance upgrade med SAS (eller andre enn Lufthansa) ikke mulig, kun på Y og B klasse.

PS United er ganske glad i å utstede billetter på egne codeshare nummer når de selger også Lufthansa billetter, så greit å sjekke det.
view is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2024, 19:07   #245
Tjab
Upgrade me....

Quote:
Originally Posted by view View Post
Min tidligere erfaring er at både fixed price upgrade for cash og bud er mulig når billetten er på LH flightnummer, funker ikke hvis den er på UA nummer. Star Alliance upgrade med SAS (eller andre enn Lufthansa) ikke mulig, kun på Y og B klasse.

PS United er ganske glad i å utstede billetter på egne codeshare nummer når de selger også Lufthansa billetter, så greit å sjekke det.
Takker.

Det du skriver stemmer. Noen fun/unfun? facts:
United virker som noen som er glade i cash, uansett hva. Men de skal ha for at de faktisk slipper denne type billetter relativt rimelig. Gjennomgående fra KSU til JAX til 50% av SK pris er ikke dårlig, og det var match på flights.google.com prisen.

Oppgradering.
SAS flightene kunne oppgraderes på helt vanlig måte.
Lufthansa flightene kunne kjøpes bedre på direkten når på lufthansa sin side. Veldig ok pris bort dit. Ikke fullt så bra andre veien...
Bidding for høyere service klasse virker kun å være mulig opp en klasse. Litt underlig. Men skal se om jeg ikke ringer dem.
United kan oppgraderes på demmers side.

Noen skuffelser.
Er EBG Life men setereservasjon i samme klasse som booket koster penger på både LH og United flightene. Jeg trodde faktisk setevalg var gratis hos StarAlliance?
Merkverdig nok har jeg tilsynelatende ikke lounge tilgang når jeg ankommer Oslo igjen. Meen, tipper det er en SAS IT bug og at lounge vert slipper meg inn.

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2024, 00:57   #246
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Noen skuffelser.
Er EBG Life men setereservasjon i samme klasse som booket koster penger på både LH og United flightene. Jeg trodde faktisk setevalg var gratis hos StarAlliance?
Nei, ingen felles standard her, så opp til hvert selskap å velge om de vil betalt for folk med gullkort eller ikke.
Reply

Posting Rules