![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ingenting er bestilt - her drives det bare ordkrig ... Men jeg skulle gjerne vært flue på veggen i styrerommet til DY om dagen. Det må ha vært en del interessante diskusjoner om konseptet generelt også ....
|
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er vel kun om DU får nei fra DOT at saken får store konsekvenser? Vet du noe om dette som ingen andre vet, mon tro? Last edited by TOS; 28-04-2014 at 21:13. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
...og de kan vel ikke regne med enda flere disp. fra LT?
|
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tipper de kommer til å få disp helt inntil saken er endelig avgjort i USA. Tviler på at det finnes ønske/vilje/evne til å være den som setter foten ned for DY.
|
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ett år er max i.flg dokumentasjonen.
Quote:
Men tillatelsen går tydligvis pr fly individ. Så etterhvert som DU får nye fly så vil de vel kanskje få disp på disse ett år også..? W Last edited by Wahoo; 28-04-2014 at 21:54. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
critical mind
|
![]()
Hmm, bare mine tanker:
Kan det vaere at DY söker en syndebokk for a komme seg ut av longhaul satsing? De siste 787 ruter som ble annonsert er intra-europe. Jeg far en deja-vu av BU sin 767 eventyr. 2 ars med tap og sa ble flyene solgt. Jeg har personlig mine tviler at DY klarer a fa opp prisnivea pa langruter til en nivea hvor de kan tjene penger. Da er det smart a kvitte seg med heile satsingen för man senker heile konsern. Og enda bedre dersom man kan skylde pa eksterne omstendiger...
#28 |
Flyklapper
|
![]()
Tror ikke du er alene om å ha disse tankene ....
|
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så Kjos & co står bak prosessen om å forsinke beslutningen om lisens til å fly til USA (det er vel foranledningen til utsettelsen)? Det virker kanskje en smule spesielt, men hvem vet.
Det kommer forøvrig en artikkel i DN i morgen hvor Jack Netskar uttaler at han mener at DY og Kjos forsøker å presse irske og amerikanske myndigheter (med referanse til brevet som er starten på denne tråden). Hva er det ALPA forsøker å gjøre da? Forsøker de også å presse myndighetene, eller mener man at det er helt legitimt mens DYs handlinger ikke er det? Last edited by TOS; 28-04-2014 at 22:10. |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, nå misforstår du fullstendig ...... men det kan være en beleilig unnskyldning.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
critical mind
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da hadde han vel neppe investert 2 milliarder i Irland i forrige uke..
http://www.independent.ie/business/w...-30199664.html |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Jeg vil tro at når de får litt flere maskiner og kan utnytte stordriftsfordelene i dette så ordner dette seg (og jeg minner igjen om hvor lite lønnsomhet folk mente det var i short haul når DY startet opp i 2002, selv om short haul er short haul osv.: flere her inne har vel muligens en hatt de burde ha spist i så måte... ![]() Last edited by TOS; 28-04-2014 at 22:24. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hvis de har en plan om å komme seg ut av LH vil det i så bli lagt frem et ekstremt katastroferesultat 7.mai for Q1. Det blir nok ikke et pent resultat, men neppe så ille. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
|
![]()
Husk at IC-driften fortsatt er en svært liten del av produksjonen, selv om omtale og oppmerksomhet skulle tyde på det motsatte. Men hvis pengene renner ut i den grad at det gir hele konsernet et 'dårlig resultat', er det ikke sikkert at styre og aksjeeiere vil se pengene fortsette å renne ut. 'Hvis vi taper SÅ mye med 4 fly, hvordan blir det da med 8'?
Husk også at de bygde opp NLH med tanke på at NLH ikke skulle dra med seg resten av konsernet ned i avgrunnen hvis de mislykkes ... Vi får se. |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Høres i så fall nesten ut som en gjentakelse av oppstartshistorien fra 2002. Da kjørte de på med argumentet om at når man fikk flere fly så fikk man utnyttet stordriftsfordelene, noe som muligens kommer til anvendelse også nå.
|
![]() |
![]() |
#39 |
Flyklapper
|
![]()
Ja absolutt. Den gang var de vel på ett punkt fire timer fra undergangen, hvis jeg husker rett .. Får håpe det går bedre denne gangen.
|
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
De hadde ikke investert flere milliarder og gått i samtaler om 20 nye Dreamlinere om dette hadde vært tilfelle. Blir litt for dumt med disse konspirasjons teoriene ! Når det gjelder intra Europa, så var vel dette bare for å kjøre inn flyet. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden | HenrikL92 | Flyforum | 45 | 06-02-2020 21:02 |
USA/Russia relations og konsekvenser for luftfarten | sk931 | Småprat | 3 | 11-08-2018 01:02 |
Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent | RIBRO | Flyforum | 290 | 12-05-2018 08:01 |
Norwegians Dreamlinere kan bli parkert julaften, venter på irsk AOC | Twin Otter | Flyforum | 66 | 06-02-2014 15:38 |
Norwegian får irsk datterselskap | BraathensSafe1985 | Flyforum | 6 | 03-09-2013 17:04 |