• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Store innsjekkingsproblemer

Re: Store innsjekkingsprobelmer

Bestilte en billett i går kveld, og har ennå ikke mottatt elektronisk billett på pdf, så noe muffens er det i systemene deres ja.
 
Re: Store innsjekkingsprobelmer

På OSL fikk jeg nettopp vite at alle boarding og innsjekksystemer i skandinavia er nede. De bruker bookinglister fra tkt kontor, ringer rundt, og bruker free seating. Det fører jo til at alt går litt saktere enn normalt
 
Re: Store innsjekkingsprobelmer

Min chef ringde mig precis och sa att hennes plan var försenat från ARN på grund av detta. Hon hade iallafall lyckats checka in och ta sig till gaten.
 
Re: Store innsjekkingsprobelmer

Det er feil at alle står, flere i luften på radaren. Men disse var vel airborne før problemene inntraff. Ironisk forside på nrk.no, forresten:

Alle SAS-fly står
Les også: SAS er det mest punktlige flyselskapet i Europa

Happens to the best ...
 

Attachments

  • Uten navn.jpg
    Uten navn.jpg
    21.1 KB · Views: 824
Re: Store innsjekkingsprobelmer

Det er feil at alle står, flere i luften på radaren. Men disse var vel airborne før problemene inntraff. Ironisk forside på nrk.no, forresten:

Alle SAS-fly står
Les også: SAS er det mest punktlige flyselskapet i Europa

Happens to the best ...
kan ikke sammenlignes ;););), men det er ikke en rar dag....ganske problematisk at undvære og jeg er helts sikker på at dataleverandøren CSC heller ikke synes det er morsomt, det her....
" Sev1 has been DOWN since 27Jan11 0730 UTC.Next info at 0930 UTC.
PACS ,PCI and LC effected.
Follow manual Procedures for check-in.
Investigation is in progress. "
PACS er indcheck....de andre system bruges til aircraft handling og andre ting
Hilsen
Ole
 
CK skiver på FB at alle bare må møte opp til avtalt tid:
http://www.facebook.com/#!/SAS

Det finnes backup rutiner, men alt tar mye lenghre tid.

Flygradaren er . så og si. tom for SAS fly.

Merk: Dett problemet omfatter også de selskapene som SAS/SGS handler så som Lufthansa,Icelandair osv
 
Re: Store innsjekkingsprobelmer

kan ikke sammenlignes ;););), men det er ikke en rar dag....ganske problematisk at undvære og jeg er helts sikker på at dataleverandøren CSC heller ikke synes det er morsomt, det her....
" Sev1 has been DOWN since 27Jan11 0730 UTC.Next info at 0930 UTC.
PACS ,PCI and LC effected.
Follow manual Procedures for check-in.
Investigation is in progress. "
PACS er indcheck....de andre system bruges til aircraft handling og andre ting
Hilsen
Ole

Det lukter manuelle lasteplaner, manuelle loadsheet etc.
Rimelig katastrofalt når systemer detter ned slik.

Uten å fordele skyld , så føler jeg vel at jeg har en begrenset tillit til SAS IT (CSC??)

Føler med alle i SAS som nå står på hue for å få sakene unna.

S
 
Re: Store innsjekkingsprobelmer

Uten å fordele skyld , så føler jeg vel at jeg har en begrenset tillit til SAS IT (CSC??)

Når man ser på kvaliteten af andre systemer som CSC har lavet, så undrer det ikke at der af og til er problemer - mildt sagt er det ikke altid de mest stabile og logiske løsninger der kommer fra den kant ;)

Igår brugte trafikvagten papir-lister for at kalde standby-crew også, så et eller andet kører ihvertfald ikke optimalt.
 
Back
Top