• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye Recaroseter hos DY

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
De reklamerer også med at det er "sååå" mye bedre plass i flyene nå. Men er det egentlig noe bedre plass enn før, eller er det bare i det ene egeneide flyet hvor det er "litt" bedre plass?

Ja det er faktisk det! Men det er bare ytterst få som har den gode seteplassen da. Jeg prøvesatt DYA og det var meget god benplass! Knyttenevetesten bestått med glans. Og jeg er over 180 høy.

Re: Klart for varmmat

Ja det er faktisk det! Men det er bare ytterst få som har den gode seteplassen da. Jeg prøvesatt DYA og det var meget god benplass! Knyttenevetesten bestått med glans. Og jeg er over 180 høy.

Etter å ha fløyet LN-NOH med de nye setene i helgen kan jeg skrive under på at benplassen er mer enn godkjent, knyttnevetesten ble bestått med glans på rad 6. Setene er syltynne, men likevel veldig komfortable. En veldig positiv opplevelse. Fraværet av de "T-banereklamen" de har på bagasjehyllene på -300ene medførte også at billigpreget var fullstendig borte fra Norwegian, kabinen fremsto i det hele tatt som veldig fresh.

Last edited:

Det er kun KHA, KHB, KHC, DYA og DYB som har de siste nye setene fra Recaro. NOH har også fine nye seter men de er ikke av samme type.

Det er kun KHA, KHB, KHC, DYA og DYB som har de siste nye setene fra Recaro. NOH har også fine nye seter men de er ikke av samme type.

Dette er feil MountainDew.

NOH og KKX har de samme nye Recaro stolene. Alle nye -800 levert fra fabrikk
uavhengig om de er eiet eller leaset skal ha de samme setene.

Dette er feil MountainDew.

NOH og KKX har de samme nye Recaro stolene. Alle nye -800 levert fra fabrikk
uavhengig om de er eiet eller leaset skal ha de samme setene.
Fløy KKX i dag, og kan bekrefte at den har Recaroseter.

Er riktig at det er Recaroseter i alle nye fra fabrikk -800 maskiner. Jeg har bare sett at det er DYA og DYB som har de nye setene der setelommen er flyttet opp.
Har jobbet mye på NOB, NOD, NOE og NOL og de har ikke de siste nye seter. NOL (Nr.6000) har gråe skinnseter og kassettspiller bestillt av Sterling.

Er riktig at det er Recaroseter i alle nye fra fabrikk -800 maskiner. Jeg har bare sett at det er DYA og DYB som har de nye setene der setelommen er flyttet opp.
Har jobbet mye på NOB, NOD, NOE og NOL og de har ikke de siste nye seter. NOL (Nr.6000) har gråe skinnseter og kassettspiller bestillt av Sterling.

NOL setene er samme type seter som på NOB, NOD og flere av 300 serien. Der ombord er de svarte.

Er det noen som har kabinbilder av DYA el DYB? Går nok en stund før jeg får prøvd de nye 738'ene til DY...

her er et cabin bilde av DYA et par dager etter satt i drift. ikke noe
videre bra bilde men eneste tilgjengelig nå. Og med spesial lagde nakke
trekk til Recarosetene så ser det bra ut.

Attachments

• DSC05961.jpg
    DSC05961.jpg
    55.8 KB · Views: 730
  • DSC05962.jpg
    DSC05962.jpg
    41.6 KB · Views: 712
Last edited:
Fløy BGO-OSL-BGO i går med en -300 med de nye setene, faktisk veldig veldig bra. God benplass og god sittekomfort, selv om de er veldig tynt stoppet. Vet ikke om jeg hadde vært like happy etter en 4 timers tur? ;-)

Finnair har samme type seter i noen av sine Airbus, og du er like happy etter 3 timer i alle fall. Jeg fløy LHR-HEL, og satt behagelig, og nøt å ha akseptabel benplass hele veien. Noe av trikset med setet er at det former seg etter kroppen slik at kropsvekten din fordeles over hele kontaktflaten, på samme måte som i et mykt sete, men disse setene bruker en hardere og "seigere" fyllmasse.

Komfortmessig vil derfor disse setene være like bra når du sitter stille og svever gjennom himmelen, men jeg tror du ville finne de ubehagelige i en buss eller bil, siden den litt hardere fyllmassen ikke ville rekke å absorbere vibrasjoner fra veien og underlaget.

Jeg fløy med -NOH på DY 252 til Tromsø i ettermiddag, og der var det vel Recaro-seter. Nå satt jeg på 1A, og der var det et hav av plass. En kollega som satt lenger bak enn meg (og som vel er ca 180) kunne bekrefte at plassen var mye bedre enn i andre DY maskiner (jeg antar dette er de noe eldre maskinene). De nye setene er meget gode å sitte i.

Last edited:
NOH hadde Recaro-seter med setelommen plassert oppe, har fotografisk bevis for de som fortsatt måtte mene noe annet! ;)

Jeg var ombord i NOH idag og det er helt korrekt som dere skriver at den har de nye Recarosetene med lommen oppe.
Da er det ikke bare DY- eide fly som får disse setene!

Forresten et underlig bilde i avataren min. Hvor har MountainDew logoen forsvunnet? Mystisk....

Last edited:
Back