Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 08-01-2013, 11:38   #101
view
ScanFlyer Gold

Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Det virker ikke som møteplanlegger funker for oss her i Norge:

Club Carlson for Planners Terms and Conditions
http://www.clubcarlson.com/offers/di...fferId=1801909

Program not available in Norway or where prohibited by law.

Er vel best å satse på 3 rom da.
view is offline  
Old 08-01-2013, 12:05   #102
chrisljo
ScanFlyer Gold

Og husk at legg alt av middager etc til de disse rommene
chrisljo is offline  
Old 08-01-2013, 14:42   #103
kimmam
ScanFlyer Blue

Er det noen som har noen erfaring med oppgradering for CC Gold når rommet er bestilt via expedia? Jeg har allerede bestilt via hotellnettsiden, men ser nå at jeg kan få hotellet litt billigere via expedia.
Old 08-01-2013, 15:17   #104
chrisljo
ScanFlyer Gold

Innen 24 timer fra bestilling kan du gjøre en BRG, og få prisen matchet fra Carlson (hvis vilkåerne er like):
http://www.clubcarlson.com/lrg/home.do
(du kan kanskje avbestille og bestille?)

I utgangspunktet skal man få andre fordeler enn poeng på et tredjepartsbestilling, men jeg ville ikke satset på det, fra kundeservice:
"You should still be recognized as an Elite member if you provide your account at time of check in with the hotel.

Because your booking would be confirmed at a rate which is not entitled to Club Carlson points this would include online booking bonus points, promotional points, and food and beverage points, under the terms and conditions of the program."
chrisljo is offline  
Old 08-01-2013, 15:23   #105
kimmam
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Innen 24 timer fra bestilling kan du gjøre en BRG, og få prisen matchet fra Carlson (hvis vilkåerne er like):
http://www.clubcarlson.com/lrg/home.do
(du kan kanskje avbestille og bestille?)

I utgangspunktet skal man få andre fordeler enn poeng på et tredjepartsbestilling, men jeg ville ikke satset på det, fra kundeservice:
"You should still be recognized as an Elite member if you provide your account at time of check in with the hotel.

Because your booking would be confirmed at a rate which is not entitled to Club Carlson points this would include online booking bonus points, promotional points, and food and beverage points, under the terms and conditions of the program."
Takk for raskt svar. Tror jeg lar den nåværende bestillingen ligge siden jeg fant ut at de hadde trippel poengopptjening
Old 08-01-2013, 19:29   #106
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Takk for raskt svar. Tror jeg lar den nåværende bestillingen ligge siden jeg fant ut at de hadde trippel poengopptjening
Du får vel ikke det dersom du har booket via Expedia? Eller snakker du om en eller annen form for "Expedia Rewards"?
Chriscross is offline  
Old 08-01-2013, 19:56   #107
kimmam
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Du får vel ikke det dersom du har booket via Expedia? Eller snakker du om en eller annen form for "Expedia Rewards"?
Formulerte meg sikkert litt uklart Det jeg mente var å la den bestillingen jeg har via hotellets egen nettside være. Velger heller ekstra poengopptjening enn å spare noen hundrelapper
Old 08-01-2013, 22:41   #108
jjessen
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Nei, du har nok rett i at man ikke mister 50%. Isåfall blir det faktisk minimum 20 grunnpoeng pr $ + 40 bonuspoeng pr $ + 10 gullbonus på grunnpoeng = 70 poeng pr $ + 2000 booking bonuspoeng.

For et rom til ca 1400 pr natt blir det da ca $233 x 70 + 2000 = 18310 poeng

2 og en halv natt så har man 50k poeng, eller nok til en gratis natt på de dyreste hotellene i kjeden. Ikke verst uttelling egentlig.
Er veldig fornøyd med uttellingen totalt sett. Har hatt CC Gold litt over et år (match fra EBG). På 10 netter endte jeg opp med 177.000 poeng etter diverse promoer. Disse blir nå byttet inn i 4 netter på Radisson Fisherman Wharf i SFO til sommeren der samme rom hadde kommet på 1410 USD inc tax.

Tilsvarer vel en verdi på rundt kr 800 i opptjening per natt jeg har bodd på Radisson / Park Inn:-)
jjessen is offline  
Old 09-01-2013, 03:52   #109
gygrid
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Formulerte meg sikkert litt uklart Det jeg mente var å la den bestillingen jeg har via hotellets egen nettside være. Velger heller ekstra poengopptjening enn å spare noen hundrelapper
Fortsatt lurt å sette seg inn i CCs BRG. Selv var jeg på utkikk etter et rom på Gardermoen i romjula. Med sen ankomst og fly 6.30 om morgenen ville jeg gjerne ha gangavstand mellom hotell og terminalen. Busstilbudet er både overpriset og tidkrevende. Men Radisson til 1405 kr var litt drøyt, når jeg fant andre hotell for halve prisen.

Jeg sjekket booking.com og der var prisen 1225 kr med tilsynelatende like betingelser. Siden avbestilling var mulig, bestilte jeg på Radissons nettsider. Knappe 5 minutter etter bestilling sendte jeg mail om at rommet var billigere på booking.com.

Et par timer senere fikk jeg svar fra Radisson. De bekreftet prisen på booking.com og hadde justert min pris til 928.50 kr. Greit nok at lavere pris gir færre poeng, men jeg sparte 300 kr og fikk min 2000 poeng for å bestille på kjedens nettside.
gygrid is offline  
Old 09-01-2013, 12:21   #110
kimmam
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post
Fortsatt lurt å sette seg inn i CCs BRG. Selv var jeg på utkikk etter et rom på Gardermoen i romjula. Med sen ankomst og fly 6.30 om morgenen ville jeg gjerne ha gangavstand mellom hotell og terminalen. Busstilbudet er både overpriset og tidkrevende. Men Radisson til 1405 kr var litt drøyt, når jeg fant andre hotell for halve prisen.

Jeg sjekket booking.com og der var prisen 1225 kr med tilsynelatende like betingelser. Siden avbestilling var mulig, bestilte jeg på Radissons nettsider. Knappe 5 minutter etter bestilling sendte jeg mail om at rommet var billigere på booking.com.

Et par timer senere fikk jeg svar fra Radisson. De bekreftet prisen på booking.com og hadde justert min pris til 928.50 kr. Greit nok at lavere pris gir færre poeng, men jeg sparte 300 kr og fikk min 2000 poeng for å bestille på kjedens nettside.
Nice! Jeg hadde spart rundt 360 kr hadde jeg bestilt via expedia, men dette var pga en rabattkupong som gav 10% rabatt. Regner derfor med at CC ikke hadde gått med på at expedia var 'billigere'.
Old 13-01-2013, 23:38   #111
LN-CGJ
ScanFlyer Silver

Hei, var litt kjapp på avtrekkeren og bestilte 2 netter ved Radisson waterfront i Stockholm nå i mars via hotels.com, og uten avbestilling mulighet..

Så har jeg selvfølgelig søkt litt her nå i ettertid (ja, vet rekkefølgen burde vært omvendt )
Meldt meg inn i club Carlson og ser nå tilbud med gratis frokos og trippel poeng der.

Kan jeg få dette via hotels.com booking, eller har jeg skutt meg selv i fingeren ved å booke via hotels.com, uten avbestillings mulighet..?

Noen som har noen tips og muligheter for gratis frokost og poeng?

På forhånd takk.
LN-CGJ is offline  
Old 14-01-2013, 08:38   #112
no-backpacker
ScanFlyer Blue

Bodde på The May Fair i London og gullkortet gav meg... nada, null og niks, med mindre "sen utsjekking" til kl. 13.00 kan regnes med. Latterlig. Nå bodde jeg riktignok på poeng, men tviler på at jeg hadde fått noe bedre service om jeg hadde betalt.

Hotellet er helt greit, men jeg vil si det er mer et godt 4* enn et 5*. Beliggenheten er dog 5*, men jeg tror ikke jeg kommer til å betale for å bo der flere ganger kun for beliggenheten. Le Meridien Piccadilly koster vel omtrent det samme, imponerte meg omtrent like lite, men har enda bedre beliggenhet så om det var kun beliggenheten som betød noe, hadde jeg valgt det fremfor The May Fair.

Xxx.
no-backpacker is offline  
Old 14-01-2013, 11:36   #113
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by no-backpacker View Post
Bodde på The May Fair i London og gullkortet gav meg... nada, null og niks, med mindre "sen utsjekking" til kl. 13.00 kan regnes med.
Xxx.
Det er også min erfaring med hotellene i London, det latterligste er at de kan "strekke seg" til 1. pm for utsjekk. (Spurte en gang jeg ikke hadde behov for det, og da var det svaret jeg fikk).
Chriscross is offline  
Old 14-01-2013, 13:36   #114
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Det er også min erfaring med hotellene i London, det latterligste er at de kan "strekke seg" til 1. pm for utsjekk. (Spurte en gang jeg ikke hadde behov for det, og da var det svaret jeg fikk).
Noen som har prøvd å e-post på forhånd?
chrisljo is offline  
Old 15-01-2013, 11:46   #115
nime
ScanFlyer Silver

Fikk akkurat en pen bunke ekstrapoeng..

Quote:
jan 14 2013 Earn Promotion Points - Stay More Nights Earn More Points Bonus xx,000
nime is offline  
Old 15-01-2013, 13:05   #116
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Hehe, samme her!

Fikk 96000 ekstrapoeng. Og ett nytt år med Gold elite.. Må si jeg er imponert over antall bonuspoeng som tjenes opp her.. Hele sommerferien er nesten dekket inn med hotellovernattinger i USA, og nå ble påsken plutselig berget med hoteller i Paris..

Kim
kimpe is offline  
Old 15-01-2013, 13:51   #117
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Fikk akkurat en pen bunke ekstrapoeng..
Jeg har enda ikke fått mine Skulle hatt 108 000. Ringte, og fikk beskjed om å ringe tilbake 10 februar.
chrisljo is offline  
Old 15-01-2013, 18:40   #118
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Jeg har enda ikke fått mine Skulle hatt 108 000. Ringte, og fikk beskjed om å ringe tilbake 10 februar.
En e-post til CC og 108 000 poeng på konto.
chrisljo is offline  
Old 15-01-2013, 18:55   #119
nime
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Hehe, samme her!

Fikk 96000 ekstrapoeng. Og ett nytt år med Gold elite.. Må si jeg er imponert over antall bonuspoeng som tjenes opp her.. Hele sommerferien er nesten dekket inn med hotellovernattinger i USA, og nå ble påsken plutselig berget med hoteller i Paris..

Kim
CC er ganske generøse, ingen tvil om det
Spørsmålet er hvor lenge de kan være det, men her er det bare å utnytte det mens man kan
nime is offline  
Old 19-01-2013, 22:00   #120
Ph34r
Livsnyter

Ph34r's Avatar

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Liverpool

Club Carlson status: Gold Elite

Oppgradering: Nei. Men rommet var bestilt via reisearrangør og jeg oppga først medlemsnummer ved innsjekk (kl. 20:00)

Fordeler mottatt: Ingenting whatsofu*****ever..

Hva var bra/dårlig?: Bodde kun to netter og det ble ikke redd opp senger eller utført fiks av rommet i det hele tatt.. Elendig..

Valuta for pengene?: Njeh..

Vil jeg bo der igjen?: Mulig. Om prisen er riktig..
Ph34r is offline  
Closed Thread

Posting Rules