SAS slutter å selge frokost

Re: SAS slutter å selge frokost

Men en kan tydeligvis forhåndsbestille fortsatt? Regner med at plus fortsatt får frokost.

Enig, informasjonen om denne endringen må vel kunne sies å komme på kort varsel. Det er fortsatt uklart for meg om det fortsatt vil være frokost i Plus.

Enig, informasjonen om denne endringen må vel kunne sies å komme på kort varsel. Det er fortsatt uklart for meg om det fortsatt vil være frokost i Plus.

DI.se som er kilden skriver

Från och med tisdag i nästa vecka uppmanas passagerare som flyger ekonomiklass med SAS inom Norden att ta med egen frukost eller beställa den i förväg. Då slutar flygbolaget nämligen att sälja frukost på planet."

https://www.di.se/nyheter/sas-fimpar-frukosten/

Man kjøper ikke frokost på pluss, man "får" (inkludert i billetten) det, så det omfattes nok ikke.
Kjenner jeg SAS rett blir vel neste at man i pluss på forhånd må bestemme om man får lyst å spise eller ikke, og det allerede ved bestilling. Glemt å huke av? Synd!

Man kjøper ikke frokost på pluss, man "får" (inkludert i billetten) det, så det omfattes nok ikke.
Kjenner jeg SAS rett blir vel neste at man i pluss på forhånd må bestemme om man får lyst å spise eller ikke, og det allerede ved bestilling. Glemt å huke av? Synd!

Ikke at jeg støtter endringen som sådan, men jeg har ofte tatt meg i å tenke "for en/et mat/ressurs/søppel"-svinn/sløs/produksjon det er når de leverer ut persillelaks med persillepotet som smaker persille opphøyd i persille med persille i ekstra liten pose og persillekrydder med persillefjon på. Sist gang kastet alle på rada mi fulle, uspiste bokser rett tilbake på tralla.

Selv om det burde antyde at folk på veg fra Düsseldorf til Oslo IKKE vil ha svensk-inspirert mat, og at valget om å da bare "fjerne alt" kanskje er litt overilt - så er det allikevel en liten prosent av meg som tenker "jaja, det er iallefall litt mindre søppelproduksjon da!". For det er jo "egentlig" en god løsning: kun de som vil ha de får, det overproduseres ikke masse mat og plastikk som må kastes på slutten av dagen.

Samtidig bør det være et tilbud der for de som glemmer, og det vet jeg ikke helt hvordan man løser. Men ser det positive i det :)

Ikke at jeg støtter endringen som sådan, men jeg har ofte tatt meg i å tenke "for en/et mat/ressurs/søppel"-svinn/sløs/produksjon det er når de leverer ut persillelaks med persillepotet som smaker persille opphøyd i persille med persille i ekstra liten pose og persillekrydder med persillefjon på. Sist gang kastet alle på rada mi fulle, uspiste bokser rett tilbake på tralla.

Selv om det burde antyde at folk på veg fra Düsseldorf til Oslo IKKE vil ha svensk-inspirert mat, og at valget om å da bare "fjerne alt" kanskje er litt overilt - så er det allikevel en liten prosent av meg som tenker "jaja, det er iallefall litt mindre søppelproduksjon da!". For det er jo "egentlig" en god løsning: kun de som vil ha de får, det overproduseres ikke masse mat og plastikk som må kastes på slutten av dagen.

Samtidig bør det være et tilbud der for de som glemmer, og det vet jeg ikke helt hvordan man løser. Men ser det positive i det :)

Har tenkt på det samme. Først og fremst i PLUS der jeg ser veldig mange bare åpner, ser, pirker, trekker på nesa og kaster.

Men det burde jo heller være et signal til SAS om at folk flest synes maten suger. Ikke at de er mette.

Jeg prøver alltid å få lese under på boksen før jeg takker ja og så takker jeg da nei i ca 90% AV tilfellene.

Undertegnede og banden skal til GZP i mai, dog i cattleclass, men slo til på "frokost" til 75 kroner/snute på turen nedover, så får vi se hva det blir for en slags gorumet.

Uansett, det poppet opp som et alternativ, underveis i bookingen og jeg tenkte litt sånn, why not. Forventer ikke all verden og er forsåvidt spent på om det er laget egne bokser for barn, eller hva det egentlig blir. Det er iallefall et potensiale for revenue, når det legges relativt sømløst inn i bestillingsprosessen og prisene ikke oppleves som hårreisende, med tilhørende moderate forventinger.

Undertegnede og banden skal til GZP i mai, dog i cattleclass, men slo til på "frokost" til 75 kroner/snute på turen nedover, så får vi se hva det blir for en slags gorumet.

Uansett, det poppet opp som et alternativ, underveis i bookingen og jeg tenkte litt sånn, why not. Forventer ikke all verden og er forsåvidt spent på om det er laget egne bokser for barn, eller hva det egentlig blir. Det er iallefall et potensiale for revenue, når det legges relativt sømløst inn i bestillingsprosessen og prisene ikke oppleves som hårreisende, med tilhørende moderate forventinger.

Frokosten pleier vel å være god. Er det ikke den samme som i PLUS?

- 1 skive skinke
- 1 skive ost
- 1 salatblad
- 1 yoghurt
- 1 syltetøy
- 1 juice
- varme rundstykker

Synes det er rimelig trygg havn, og rundstykkene er veldig gode

På 4 leg i dag med stort sett fulle fly har jeg solgt 2 frokoster i Go. Kutt matsvinnet. Lett å forhåndsbestille:)

- 1 skive skinke
- 1 skive ost
- 1 salatblad
- 1 yoghurt
- 1 syltetøy
- 1 juice
- varme rundstykker

Jeg er glad i SAS frokosten nettopp fordi den er så enkel.
Dilldall med dill og dallsmak med ekstra dill, som beskrevet over, nei, det står jeg gjerne over.
Rema 1000 sier det så fint "det enkle er ofte det beste".

På 4 leg i dag med stort sett fulle fly har jeg solgt 2 frokoster i Go. Kutt matsvinnet. Lett å forhåndsbestille:)

Ja særlig når det er såpass lett å bestille, så er det jo rimelig rett fram. Det er jo forkastelig å kaste mat, samtidig som det krever mindre drivstoff og handling, når man klarer å treffe så bra som mulig.

Så akkurat her, så kan jeg ikke se den store "nedsiden", det er vel for det aller meste snakk om de korte rutene og på de lengre rutene, så funket i allefall bestillings muligheten problemfritt.

SAS går vel her for samme taktikk som diverse kollektivtransportselskaper; Gjør tilbudet så dårlig at ingen gidder å benytte seg av det, for så å legge det ned under henvisning til at få ønsker eller benytter seg av tilbudet.

- 1 skive skinke
- 1 skive ost
- 1 salatblad
- 1 yoghurt
- 1 syltetøy
- 1 juice
- varme rundstykker

I mine øyne er frokosten på innland pluss like bra som i biz til FRA med LH, bare i litt kjipere innpakning. Har inntrykk av at de fleste setter pris på den, men aldri kjøpt den i go. Man har jo lounge på Osl

Jeg er glad i SAS frokosten nettopp fordi den er så enkel.
Dilldall med dill og dallsmak med ekstra dill, som beskrevet over, nei, det står jeg gjerne over.
Rema 1000 sier det så fint "det enkle er ofte det beste".

Faen, dill var det ja :lol: Jaja, grønt er grønt. Potato, kartoffel.

Kunne man ikke hatt stativ med ferdigpakkede frokostpakker ved gaten for reisende i Plus? Tenker da ala avisstativene man hadde i gamle dager. Forutsetter selvsagt at man klarer å skille ut de ved boarding.

Hadde minimert svinn og redusert vekt på flyet.

Dersom det er sånn at så godt som ingen kjøper frokost om bord i flyet på disse korte strekningene i Norden, er dette et godt grep, synes jeg. Det er viktig at menyene gjenspeiler behovene folk har. Alternativt kan det være at frokosten er for dyr - at man kunne tilbudt noe enklere.

For øvrig synes jeg frokosten i Plus er bra - men de kunne godt tilbudt mer enn ett knøttlite rundstykke, det er i alle fall pålegg til flere enn ett rundstykke. Ellers litt mye plast og avfall.

Kunne man ikke hatt stativ med ferdigpakkede frokostpakker ved gaten for reisende i Plus? Tenker da ala avisstativene man hadde i gamle dager. Forutsetter selvsagt at man klarer å skille ut de ved boarding.

Hadde minimert svinn og redusert vekt på flyet.

FBU flashback :)

Back