View Single Post
Old 03-08-2014, 15:38   #823
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Ikke bare i Norge, syens ofte det er lite gjennkjennelse andre steder i Europa også. Generelt så virker det som Carlson-nummeret/status bare dukker opp hos hotellene noen ganger, i tillegg er det litt hit-n-miss om det er hyggelig velkomsthilsen, velkomstgave eller oppgradering. Tror jeg har ca. 50% treff på at man blir gjenkjent som god kunde.
Mitt inntrykk er at hotell jeg har bodd på tidligere av en eller annen grunn er flinkere på å gjenkjenne status (kanskje de legger dette inn i et eget system?).

En del av disse hotellene har tydeligvis også registrert hvilken romtype, etasje, langt fra heis eller ikke, osv. av preferanser jeg måtte ha, så det er i alle fall slik at når jeg f.eks. kommer til The May Fair i London så ender jeg på en type rom som jeg har ytret ønske om en gang for lenge siden (de kaller det business rom, for det er en arbeidspult der og en Nespresso maskin).

Andre hoteller synes å være veldig lite oppdaterte på hvem som er statuskunder (noe som naturlig nok devaluerer verdien av medlemskapet). Hilton, derimot, har jeg opplevd anerkjennelse 100% av gangene (og ofte en beklagelse om jeg ikke kan oppgraderes pga fullt hotell).
TOS is offline