View Single Post
Old 12-06-2014, 09:14   #13
geirfugl
ScanFlyer Blue

Default Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Quote:
Originally Posted by United1K View Post
Ja jeg har fått med meg dette også i dag. Har knast litt på tennene pga dette, men det er ikke før 1.mars 2015 det hele skjer. Får heller ta en hel haug med turer som jeg har planlagt før den datoen. Ellers ja,...så er det bare å handle på wideroe.no
Har lest det store stykket på flyertalk. Sykt mange som er rasende og det kan jeg forstå. Det er virkelig bad business for UA. Trist.
Dette er vell egentlig en ytterligere innskrenkning i forhold til ikke USA baserte statusmedlemmer og egentlig noe man måtte vente,endringene kommer faktisk akkurat et år etter at programmet ble forbruksbasert i USA.

For amerikanske medlemmer er det vell inskrenkningene ift til sølvnivå som er det verste,og de er faktisk ikke så ille hos UA,tror det hvar 4 miles pr dollar med basic kort uten status,det betyr at sølv i USA har gådt fra 25.000 miles,som kunne fåes for 1000 usd,til 6250 dollar,og det er naturligvis en rimelig kraftig prisøkning. Tror nok UA kommer til å røske ut en del E+ seter,jeg!!

For øvrig tror jeg nok at ALLE programmer går samme vegen,om de gjør om intjeningen til 25 pct for billigbiletter eller lager reint forbruksbaserte systemer har kanskje litt med forskjellen på europeisk og amerikansk kultur å gjøre,amerikanere har en tendens til å være litt ærligere på at det tross alt er penga som gjør utslaget.
geirfugl is offline   Reply With Quote