View Single Post
Old 20-01-2011, 17:26   #16
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: SAS snart klar med ny flystrategi

Når det gjelder langdistanseflåten til SAS med 330/340 som fortsatt er relativt unge maskiner, men antar at det innad i SAS vurderes hvilke(n) maskin(er) som på sikt er de best egnede til å ta over for disse når de en gang i framtiden bør skiftes ut. Valgetfor SAS vil vel sannsynligvis bli noe ala B787/A350, 747 og A380 er vel litt i største laget for SAS-systemet?

Dersom f.eks. valget skulle bli A350, ville det da være fordelaktig for SAS at mest mulig av den resterende flyflåten også består av Airbus med tanke på kostnader rundt drift vedlikehold, tenker da selvfølgelig på f.eks. kursing av teknisk personell, crew, etc. Dette gjelder selvfølgelig omvendt, dersom det i disse tider besluttes at mellomdistanseflåten hovedsakelig skal bestå av B737NG, vil det da være en fordel for SAS om også den resterende flyparken f.eks for IC-maskinene også er Boeing?
LN-BLO is offline   Reply With Quote