SAS på offensiven i Danmark

MD90

ScanFlyer Blue
SAS på offensiven i Danmark

Fra Berlingske Tidende:

Passagertallene på indenrigsruterne hos SAS er i disse måneder på deres hojeste, siden Storebæltsbroen blev åbnet, oplyser Susanne Larsen, chef for SAS Danmark. Det skyldes, at SAS har sænket priserne, så de er blevet konkurrencedygtige med togpriserne. Desuden har SAS fået godt fat i små og mellemstore virksomheder, også i Jylland. SAS Danmark et tæt på at tegne aftale nummer 500 og forventer at nå 600 aftaler til nytår, siger Susanne Larsen. Det er især opslitningen af SAS i tre natinale selskaber, der har gjort det muligt for SAS Danmark at målrette indsatsen mod det brede, danske erhvervsliv. Tidligere har SAS fokuseret på store, internationale virksomheder i Danmark, fordi virksomhedsstrukturen er sådan i Sverige.

Fremgangen på indenrigsruterne betyder, at SAS indsætter storre fly på visse afgange. At SAS har mange forskellige flytyper er tidligere blevet kritiseret, fordi det er for dyrt. Men i denne situation giver det SAS en fordel og en fleksibilitet, når en rute får succes. Det giver SAS flere muligheder i forhold til konkurrenterne, som kun kan skrue på prisen, siger Susanne Larsen.

Flyselskabet Scan-Con har måttet lukke på grund af offensiven fra SAS, og Cimber Air foler sig også presset.
 
Replying to Topic 'SAS på offensiven i Danmark'

Cimber Air har også selv udtalt at de er lidt presset af SAS på Aalborg-København ruten hvor de konkurrerer direkte med hinanden.

Derimod har Cimber så udtalt at ruterne fra København til Karup (12-13 afg. dagligt på hverdage) og Sønderborg (4-5 afg. dagligt på hverdage - er også Cimbers "hjemme" lufthavn) går OVER forventning! Disse 2 ruter flyver kun Cimber på, men selvom der ingen direkte konkurrence er på disse så konkurrerer de i stedet indirekte med toget og specielt bilen (Storebæltsbroen).

Hvordan det går med Cimber's sidste indenrigs rute fra København til Bornholm (Rønne) er der inden forlydender om!
 
Back
Top