MD90
ScanFlyer Blue
SAS på offensiven i Danmark
Fra Berlingske Tidende:
Passagertallene på indenrigsruterne hos SAS er i disse måneder på deres hojeste, siden Storebæltsbroen blev åbnet, oplyser Susanne Larsen, chef for SAS Danmark. Det skyldes, at SAS har sænket priserne, så de er blevet konkurrencedygtige med togpriserne. Desuden har SAS fået godt fat i små og mellemstore virksomheder, også i Jylland. SAS Danmark et tæt på at tegne aftale nummer 500 og forventer at nå 600 aftaler til nytår, siger Susanne Larsen. Det er især opslitningen af SAS i tre natinale selskaber, der har gjort det muligt for SAS Danmark at målrette indsatsen mod det brede, danske erhvervsliv. Tidligere har SAS fokuseret på store, internationale virksomheder i Danmark, fordi virksomhedsstrukturen er sådan i Sverige.
Fremgangen på indenrigsruterne betyder, at SAS indsætter storre fly på visse afgange. At SAS har mange forskellige flytyper er tidligere blevet kritiseret, fordi det er for dyrt. Men i denne situation giver det SAS en fordel og en fleksibilitet, når en rute får succes. Det giver SAS flere muligheder i forhold til konkurrenterne, som kun kan skrue på prisen, siger Susanne Larsen.
Flyselskabet Scan-Con har måttet lukke på grund af offensiven fra SAS, og Cimber Air foler sig også presset.
Fra Berlingske Tidende:
Passagertallene på indenrigsruterne hos SAS er i disse måneder på deres hojeste, siden Storebæltsbroen blev åbnet, oplyser Susanne Larsen, chef for SAS Danmark. Det skyldes, at SAS har sænket priserne, så de er blevet konkurrencedygtige med togpriserne. Desuden har SAS fået godt fat i små og mellemstore virksomheder, også i Jylland. SAS Danmark et tæt på at tegne aftale nummer 500 og forventer at nå 600 aftaler til nytår, siger Susanne Larsen. Det er især opslitningen af SAS i tre natinale selskaber, der har gjort det muligt for SAS Danmark at målrette indsatsen mod det brede, danske erhvervsliv. Tidligere har SAS fokuseret på store, internationale virksomheder i Danmark, fordi virksomhedsstrukturen er sådan i Sverige.
Fremgangen på indenrigsruterne betyder, at SAS indsætter storre fly på visse afgange. At SAS har mange forskellige flytyper er tidligere blevet kritiseret, fordi det er for dyrt. Men i denne situation giver det SAS en fordel og en fleksibilitet, når en rute får succes. Det giver SAS flere muligheder i forhold til konkurrenterne, som kun kan skrue på prisen, siger Susanne Larsen.
Flyselskabet Scan-Con har måttet lukke på grund af offensiven fra SAS, og Cimber Air foler sig også presset.