View Single Post
Old 11-03-2010, 09:23   #442
raskefot
ScanFlyer Blue

Default Re: SAS årsrapport 2009 og veien fremover, inkl. SAS IC

Quote:
Originally Posted by raskefot View Post
For eksempel lot SAS, med kabinforeningenes velsignelse, en gruppe svenske kabinansatte fly på OSL sommeren for et par år siden. SAS Norge satset tungt på Leisure mens SAS Sverige slet med en overtallighet. En vinn-vinnsituasjon for begge baser. Men tydeligvis ikke ifølge CAU?
Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Det er jo ikke det som er tale om. Hvor har du hørt CAU skulle have et problem med det?
Poenget mitt var at med kravet til CAU ville en slik fleksibel løsning blitt vanskelig.

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
En konkret trussel kunne sagtens være at slinge flyene så det meste der går ud fra CPH er produceret fra SE fordi arbejdskraften er billigere der.

Og hvis det ikke er et sandsynligt scenarie, hvorfor er det så SAS har så store problemer med at sige ja til det? Så ville det jo ikke betyde noget... Mats J har direkte udtalt at det kunne være en mulighed at flytte produktionen ud af Danmark, så det er et ganske sandsynligt scenarie. Medmindre man skal konkludere at SAS-chefen er fuld af løgn..
Når det gjelder Mats J og hans utspill, så har vi jo sett at han er god på "talk the talk", men "walk the walk" derimot... se for deg hvilket rabalder (med påfølgende aksjoner/streiker osv) det ville blitt om en slik produksjonsomlegging hadde blitt gjennomført. Om ikke dette knekker SAS, så vil en massiv ruteomlegging gjøre det. Jeg tror med andre ord vi har med en tom trussel å gjøre, noe helt annet enn en løgn.
Dette tror jeg CAU er fullstendig klar over, men hva de så vil med sin maktkamp får tiden vise.
raskefot is offline   Reply With Quote