View Single Post
Old 17-07-2008, 16:33   #82
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Skremt av gamle fly?

Quote:
Originally Posted by CK View Post
Martin: Ingen sier at det er en forskjell (men nå var det vel DY det her var snakk om).
SAS har da også fått kritikk for bruk av f.eks. Atlantic Airways (og med "dødsgassende" BAe 146).

Norwegian må wet-leas en god del fly hver sommer. Er det en bevisst plan at man ikke dimensjonerer flåten for peaks under sommerperioden (som BU gjorde, og noe av det henger fremdeles igjen i SAS Norge), eller bommer de like stygt hver sommer. Jeg ville tro at det er en del av planen til DY, og det er nok et smart move økonomisk sett. Ta unna toppene med innleid materiale om du kan, da slipper du å sitte igjen med overkapasitet om vinteren (som en god del andre selskaper).
Da er vi enige. jeg mener at bare at det er akkurat samme sak så lenge de begge opplyser om at flighten opereres av en annen aktør.
MartinL is offline   Reply With Quote