Ja du snakker bergensk du..å vi er jo en del av de få normenn også
nå er det slutt å jobbe som sydame, nå er det OSL som gjelder...:lol:
Gleder meg til du kommer tilbake for fullt

Da blir det enda gøyere på jobb !!
Ja du snakker bergensk du..å vi er jo en del av de få normenn også
nå er det slutt å jobbe som sydame, nå er det OSL som gjelder...:lol:
Gleder meg til du kommer tilbake for fullt
Da blir det enda gøyere på jobb !!
Ja du snakker bergensk du..å vi er jo en del av de få normenn også
nå er det slutt å jobbe som sydame, nå er det OSL som gjelder...:lol:
Er det slutt paa operaen?!!!
ja vi er kongler på gaten vi.. tror vi er noen av de elste også faktisk som har jobbet der siden den den stomfulle datoen i 2006..
Fysjom! Her var det MYE arroganse fra de lokale ekspertene!
Husk at "folk flest" ikke aner noe om fly! De har kjøpt en billett hos Norwegian, og da venter de å få det produktet de har kjøpt. Dette er jo nesten en sak for Forbrukerombudet. Her har Hanna Hansen meg familie kjøpt en tur med Norwegian til Tyrkia og ikke "skumle" Turkish Airlines fordi de vil fly med noe som er trygt og norsk og de forstår hva crewet sier (særlig for Bestmor Hansen), og så kommer de på OSL og får et crew som snakker spansk (og finsk) og ser et fly som er uten de kjente Norwegian-dekalene, som kanskej tilogmed flasser litt i malingen. De kjenner ikke til JAR-OPS regler, eller at dette selskapet følger de samme strenge regler som alel andre europeiske flyselskaper. De har ingen mulighet til å sjekke det, og da er det klart de blir skeptiske. De får noe helt annet enn det de har kjøpt og betalt for og da er det ikke rart man føler seg lurt. Det er som (nesten) om jeg skulle ringe Dolly Dimples og bestille pizza, og de sender meg en Grandiosa fordi de ikke hadde kapasitet på kjøkkenet til å lage pizzaen selv.
EU er skeptisk til (særlig langtids-wet-lease) både i forhold til ansatte hos lessee, men særlig i forhold til kunden. I så måte er man også skeptisk til code-share. For de iunnvidde, kan det være en overraskelse når de har kjøpt en SK-flight TRD-CPH og det står en grønn Widerøe-propell-sak der ute på tarmac (eller - enda værre, en Blue Line F100!!!)
Fysjom! Her var det MYE arroganse fra de lokale ekspertene!
Husk at "folk flest" ikke aner noe om fly! De har kjøpt en billett hos Norwegian, og da venter de å få det produktet de har kjøpt. Dette er jo nesten en sak for Forbrukerombudet. Her har Hanna Hansen meg familie kjøpt en tur med Norwegian til Tyrkia og ikke "skumle" Turkish Airlines fordi de vil fly med noe som er trygt og norsk og de forstår hva crewet sier (særlig for Bestmor Hansen), og så kommer de på OSL og får et crew som snakker spansk (og finsk) og ser et fly som er uten de kjente Norwegian-dekalene, som kanskej tilogmed flasser litt i malingen. De kjenner ikke til JAR-OPS regler, eller at dette selskapet følger de samme strenge regler som alel andre europeiske flyselskaper. De har ingen mulighet til å sjekke det, og da er det klart de blir skeptiske. De får noe helt annet enn det de har kjøpt og betalt for og da er det ikke rart man føler seg lurt. Det er som (nesten) om jeg skulle ringe Dolly Dimples og bestille pizza, og de sender meg en Grandiosa fordi de ikke hadde kapasitet på kjøkkenet til å lage pizzaen selv.
EU er skeptisk til (særlig langtids-wet-lease) både i forhold til ansatte hos lessee, men særlig i forhold til kunden. I så måte er man også skeptisk til code-share. For de iunnvidde, kan det være en overraskelse når de har kjøpt en SK-flight TRD-CPH og det står en grønn Widerøe-propell-sak der ute på tarmac (eller - enda værre, en Blue Line F100!!!)
Hva med oss som har overlevd den første vinteren etter åpningen? :lol::colgate:
^_^
Da burde det vel være like mye en sak for forbrukerombudet når jeg får et trangt Air Finland fly til Spania når jeg har bestilt billett med SAS?
Da burde det vel være like mye en sak for forbrukerombudet når jeg får et trangt Air Finland fly til Spania når jeg har bestilt billett med SAS?
Eller oss som var med på flyttelasset i 98:colgate: (men for riktig selskap he he)
Er jo bare å lage en sak av det, men problemet ligger i at folk forventer noe Norskt når de flyr med DY, ikke hola hoppsansa og venner, hadde Åsta gått ut og informert bedre om dette hadde stormen i vannglasset heller ikke blitt så stor som den når blir.
Folk har fortsatt det flyet som styret i tankene når de ser for seg innleide fly hos DY.
Jeg klarer bare ikke å se forskjellen på når DY gjør det og når SAS gjør det......
Forskjellen med å kjøpe en code-share-billett og en billett hvor man har en wet-lease er at det på code-share-billetten står "Operated by XYZ" i tillegg til at det også står når man booker. Hos DY er det vel ingen indikasjon på at det er en annen operatør inntil paxen ser flyet ved selvsyn?? (Har ikke sjekket) Selvfølgelig lovlig, men allikevel oppleves det for mange at man ikke får det man har bestillt, ref. CKs sammenligning med pizza.
Blir spennende å høre om det blir noen 757-reaksjoner utover sommeren. Ser forresten at det står "Operated by Air Finland" på SK-flighetene, selv om det ikke er code-share.
Men blir det noe av den opprinnelige KHB da BU662? Hadde inntrykk av at froskene hadde ødelagt den for mye til at DY ville akseptere den.