View Single Post
Old 03-06-2015, 12:44   #127
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Dette er hva jeg har mistenkt SAS for å gjøre hver gang jeg har blitt rammet av betydelige forsinkelser fra CPH til OSL. Forsinkelsene oppgis i inkrementer på 15 minutter, slik at man i praksis blir stående og henge ved gate ettersom man i teorien risikerer å måtte vende om i døra i loungen. Siste gang dette skjedde, i februar, spurte jeg rett ut betjening i gate om det var noen sjanse for at flyet kom til å lette innenfor den neste timen, og da svaret var et ærlig dansk "det betvivler jeg meget stærkt", så var saken grei - selv om forventet avgang oppgitt på skjerm nettopp hadde blitt forskjøvet med ytterligere 15 minutter i det tidligere oppgitte avgangstid passerte. Min mistanke er at en forsinkelse på 2-3 timer kanskje av noen oppleves som om tiden går litt fortere når forsinkelsen porsjoneres eller smøres ut med 15 minutters inkrementer - akkurat som Norwegian kan gjøre med noen timer om gangen.

Omvendt skal man selvfølgelig ta høyde for at forventet avgangstid oppgis på basis av tilgjengelig informasjon i øyeblikket. Det ville jo vært surt å oppgi fem timers forsinkelse til passasjerene, som da kan risikere å stikke avgårde både hit og dit, dersom flyet allikevel blir klart etter én time.
Nå er vel dette en DU longhaul tråd, men nå er det slik at uansett selskap så er der nok ingen Gate agenter som ønsker å stå å si - ny info om 15 minutter, hvert 15de minutt. Men er det den beskjeden man får fra teknikere så er det jo i grunnen bare den vi kan gi.
Frustrerende - ja, for oss og
krølle is offline