Recent content by Seagull

  1. S

    ATR72 vibrasjonsproblemer

    Re: vibrasjonsproblemer Det at egenressonans kan skape (uønskede) vibrasjoner mener jeg er ganske vanlig på turboprop. Vanligvis merket med et gult område på RPM / Np gaugen, hvor "continuous operation" er "prohibited". ATR 42-320; har gult område mellom 41,7%-65% Np (RPM), (PW121). Dash 8...
  2. S

    Anbudsdokumenter for 2003-2006

    Hei, Er på utkikk etter anbudsdokumentene for det norske kortbanenettet for 2003-2006. Jeg finner selve utlysningen, men ikke tildelingen hvor det står hvem som fikk hva, hvem hadde søkt, til hvilken pris etc. Finner det ikke etter timer med søk på nettet, så hvis noen kan hjelpe hadde det...
  3. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me...
  4. S

    Norwegian - mest punktlig? En bløff...?

    Re: Norwegian - mest punktlig? En bløff...? For min egen del har jeg aldri ofret denne "problemstillingen" en tanke. Man bruker alltid faktisk klokkeslett uansett hva rutetabellen sier. Det er jo avhengig av hva slags holdning man har innad i selskapet. Hvis man ser på ankomstpunktligheten så...
  5. S

    Norwegian - mest punktlig? En bløff...?

    Re: Norwegian - mest punktlig? En bløff...? Jo, men siden DY selv går ut i media å påstår at det er mer punktlige enn SAS(link 2) må jo være ekstra pinlig å bli avslørt... Det svaret fra Barman-Jenssen viser jo hvor useriøse DY har blitt de siste årene...
  6. S

    Norwegian - mest punktlig? En bløff...?

    Re: Norwegian - mest punktlig? En bløff...? Helt enig... Derfor er det spesielt pinlig at DY hevder at de er de mest punktlige(ref link nr 2) hvis det er basert på juks...
  7. S

    Norwegian - mest punktlig? En bløff...?

    Norwegian - mest punktlig? En bløff...? Hva er det DY driver med??? Propagandamaskineriet til Norwegian har nådd cockpit... http://www.p4.no/story.aspx?id=503512 vs http://e24.no/naeringsliv/norwegian-og-sas-i-punktlighetskrangel/20320838
  8. S

    SAS-fly ut på gresset på CPH

    Re: SAS-fly ut på gresset på CPH Gå å les Se&Hør hvis du er så opptatt av skandaler... Alle kan gjøre feilberegninger, eller ha teknisk problem uten at det er en skandale av den grunn...
  9. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Selvfølgelig korrekt. Det samme gjelder hvis jeg betaler arbeidsgiver 100.000 i "takk for at jeg har jobb"-bonus i året. Det er også åpenbart korrekt, da selskapets økonomi helt klart ville blitt bedre. Ingen kan nekte på det. Og du lurer fortsatt på hvorfor jeg ikke alltid tar deg seriøst?
  10. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    hehe... nevnte jeg ikke misunnelse isted? Så ikke bare at man skal jobbe gratis, men man skal "sponse" sin egen arbeidsgiver? Du er tydeligvis en av de som tror selskapet taper penger på ID-pax. Igjen, i et av mitt tidligere innlegg; når man ikke har peiling på hva man snakker om, kan man ikke...
  11. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Nå er ikke jeg den som har vært mest ivrig på å si at folk kommer med vissvass, men så lenge det eneste jeg vet om deg/dere er et anonymt nick så kan jeg ikke ta alt dere skriver som fakta. Njaaa, jeg mister heller jobben enn å jobbe gratis for Kjos. For å "oppnå" det, bør jeg vel heller høre...
  12. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Så det du sier er egentlig; piloter kan ingenting om feks markedsmekanismene eller andre aspekter tilknyttet luftfart, mens tante på Toten og gubben i kassa på Rimi har nok kjennskap til flybransjen til at deres syn skal godtas som fakta? Fascinerende tankegang... Vi ser jo tydelig hvordan...
  13. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Det er ikke pilotisk korrekt(:-) tok du den? haha, tørr humor, i know) å si det, MEN JEG GIR BLAFFEN, til en viss grad. Jeg har ingen intensjon om å arbeide gratis/betale for å jobbe for at Gud og hvermann skal bli pilot! På 90-tallet gikk tusenvis av piloter arbeidsledige, (bla. kjørte veldig...
  14. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Riktig, det er ikke bare norske kontraktpiloter som har skyld, men de er ikke noe "bedre" enn sine europeiske kolleger i RYR, eZy, nå også DY etc Man har et valg, for eller imot, og nå ser vi konsekvensen av handlingene til de som er for. (Nå kommer vel alle unnskyldningene om at man må ha mat...
  15. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Svaret finner du her; Ved å prostituere seg for å få jobbe i FR har man altså ødelagt muligheten til en "bedre" jobb i DY. Ahh... the irony :-) Det ryktes, i følge PPrune, at det startet over 40 nye elever ved Pilot Flyskole i august, så da er det alltids nye rookies som vil gjøre jobben vår...
Back
Top