Recent content by nevermind

  1. N

    Ambisjon: Å bli Vestlandets Torp

    Re: Ambisjon: Å bli Vestlandets Torp Skal bli spennende å se hva som skjer på Haugesund Lufthavn nå når Rogfast endelig kommer sånt ca i år 2018. http://www.h-avis.no/nyheter/regjeringen-bevilger-penger-til-rogfast-1.7798921
  2. N

    Ambisjon: Å bli Vestlandets Torp

    Re: Ambisjon:Å bli Vestlandets Torp etter som jeg har forstått kommer Rogfast høyst sansynlig i 2018. Artikkelen er publisert i Haugesunds Avis nettutgave 23.02.2012 så da er den vel relevant enda.
  3. N

    Ambisjon: Å bli Vestlandets Torp

    Ambisjon: Å bli Vestlandets Torp Leste dette og synes dette var interessant. Kansje det er nye muligheter for Haugesund lufthavn når Rogfast kommer.;) http://www.h-avis.no/puls/l%C3%B8rdag/ambisjon-a-bli-vestlandets-torp-1.6791644
  4. N

    "Nyheter" fra Stord + litt mer

    Rutene ut fra SRP har så lenge jeg kan minnes vært en tur/retur avgang SRP-OSL-SRP om morgenen og en om kvelden. Dette gir en total flytid om dagen på ca 4t. Resten av dagen har flyet stått på SRP. Andre regionale flyselskaper i Europa vil jeg anta bruker sine fly ihvertfall ca 8 timer i snitt...
  5. N

    "Nyheter" fra Stord + litt mer

    Air Stord og Coast Air gikk konkurs og Golden Air trakk seg fra SRP etter flere års flyvning p.g.a. for lite pax. Jeg tror heller ikke en ny operatør vil kunne tjene penger på SRP. Synd å si det men jeg mener at flyplassen på SRP ikke har livets rett. Fra Stord til HAU er det en times kjøring og...
  6. N

    Redningsvester på Fly

    Re: Redningsvester på Fly Godt svar Martin. Svaret er kansje så enkelt at det er lettere å plukke opp likene hvis de har redningsvest på seg
  7. N

    Redningsvester på Fly

    Re: Redningsvester på Fly Muligens du har rett Martin, men hvor stor tror du muligheten er å overleve en nødlanding i havet selv om flyet er utstyrt med flytevester. Jeg skulle tro det gikk mange timer før redningsmannskaper var på plass.
  8. N

    Redningsvester på Fly

    Re: Redningsvester på Fly Det jeg lurer på er hvorfor det er pålagt med redningsvester i fly. For meg virker dette like smart som om ferjene skulle vært pålagt å ha fallskjermer ombord.
  9. N

    Coast Air LNFAP

    Jeg tror heller det SRP-GDN ruta som har vektproblemer og må mellomlande i AAR.
  10. N

    Coast Air på Kjevik

    Re: Coast Air på Kjevik Det er nok ikke utenkelig at Coast Air kommer til å fly via KRS til CPH en stund til med tanke på dagens Dash ulykke på CPH.
  11. N

    Haugesund-London med Coast Air?

    Coast Air får vel de samme betingelsene som Ryanair da det er reduserte avgifter for all rutetrafikk ut fra HAU til utlandet. Ryanair får 90% avgiftsreduksjon på HAU etter hva jeg har forstått.
  12. N

    Ryan Air til Bodø

    Re: Ryan Air til Bodø Dette var positivt for BOO. Jeg mener å ha hørt tidligere at Ryan Air ikke ønsket å starte ruter så langt nord p.g.a økte kostnader med de-icing etc. Men for alt jeg vet kan det være andre enn Ryan Air som betaler disse kostnadene, de er flinke til å få andre til å betale...
  13. N

    Røros flyshow - 50års-markering!

    Re: Røros flyshow - 50års-markering! Dette var flotte bilder !!!!
  14. N

    Taxiflyving

    Hvorfor ikke ta kontakt med et firma som driver med flymegling. Aircontact,Airbroker og Euroflight er dyktige. De vil ta kontakt med flere helikopterselskaper og du vil få flere alternativer å velge fra.
  15. N

    Krever EU-regler i norske fly

    Jeg trodde avtaleverket mellom piloter og selskap baserte seg mye på om hva som er tillatt i henhold til BSL. Blir BSL endret får det vel konsekvenser for avtaleverket? Jeg har forstått det slik at antall landinger ikke skal medregnes i dagspoengene i de nye EU-reglene? Er det noen som vet...
Back
Top