• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Recent content by NB

  1. N

    Bonuspoeng innenlands

    Jeg har kun skumlest rapporten fra Konkurransetilsynet, men i mine øyne så korresponderer ikke argumentene her på forumet så mye med hovedresultatene i rapporten. Ved en evt. innføring av bonuspoeng, så mener KT det er meget sannsynlig at flere C-klassepassasjerer (fullprisbetalende) vil velge...
  2. N

    Bonuspoeng innenlands

    Re: Norwegian truer med å kutte ruter Hvorfor ikke spørre seg om forbudet mot bonuspoeng påvirker rutetilbudet negativt? Dagens forhold gjør det svært vanskelig for fullserviceselskaper å diversifisere tilbudet sitt, spesielt mot de best betalende kundene. Eventuelle faktorer som...
  3. N

    CAI176

    Vet ikke om dette er riktig forum, noen får flytte den hvis jeg postet feil. På flyradaren ser jeg CAI176 i dette øyeblikk nord for Sjælland på vei sørover mot Tyrkia. Flyet kommer fra Tromsø og har tydeligvis holdt seg i norsk luftrom hele veien og unngått svensk luftrom. Noen spesiell grunn...
  4. N

    Norwegian 'mest punktlig' og 'der det skjer'

    Jeg vil påstå at Norwegians forbedrede punktlighet i stor grad skyldes bedre ruteplanlegging. Slik jeg ser det så er DY flinkere enn SK til å justere rutetidene på avganger som sliter med forsinkelser, f.eks ved å legge inn en ekstra 5-minutter på bakken. Dessuten er Norwegians rutetider jevnt...
  5. N

    Norwegian skal hente nordmenn

    I følge UDs egen twitterprofil skal det ha vært 22 passasjerer ombord. Da kan man spørre seg hvor nødvendig det var å sende eget fly. Fjellvettregelen sier at det aldri er for sent å snu, og når interessen viste seg å være såpass lav så burde man heller samarbeidet med andre nasjoner.
  6. N

    Norwegian diskriminerer

    Når vi snakker WCHC, altså pax som må løftes inn/ut av setet, kan jeg ikke se hva en ledsager vil kunne hjelpe til med hva gjelder toalettbesøk etc. Mange av disse passasjerene er komplett umulig å få inn og ut av toalettet i det hele tatt. Det er mange fine regler som finnes, men man må se hva...
  7. N

    Norwegian diskriminerer

    Det skal ikke plasseres WCHC (wheelchair-carry) på rad 1 hos SAS, bulkhead eller ei. Og med mindre A-setet forble tomt, skulle han strengt talt ikke sittet i et B-sete heller. Dette for at ingen skal bli blokkert innenfor. Hvor går grensen? Denne mannen her ser ut til å være veldig selvstendig...
  8. N

    Ryanair med kunstige flytider?

    Hentet fra ryg.no i kveld. Et godt bevis på kunstig rutetid!
  9. N

    Ryanair med kunstige flytider?

    Nå startet vel denne tråden med utgangspunkt på Rygge. TRF-STN 1:55 mot RYG-STN 2:10? Det utgjør faktisk 30 minutter på en rundtur. Det nevnes at Rygge er nyopprettet base, men er det nødvendig å ta så hardt i?
  10. N

    Ryanair med kunstige flytider?

    Hvis man ikke ser seg blind på en enkelt avgang, men regner gjennomsnittstiden for alle flygninger (begge retninger) på strekningen i løpet av en dag, for så å finne gjennomsnittshastigheten. Finner man følgende på strekningen Oslo-London ved hjelp av Great Circle Mapper: Ryanair Rygge-Stansted...
  11. N

    Litt OT. Tog i Frankrike.

    De nye franske nettsidene til SNCF er lite brukervennlige med unntak av voyages-sncf.com, men de har allikevel egne sider for bestillinger utenfor Frankrike: http://www.tgv-europe.com/. Her får man billettene sendt kostnadfritt til Norge. På strekningen Paris-Nice er fly raskest og ofte...
  12. N

    Molde ønsker flere avganger med SAS

    Re: Molde ønsker flere avganger med SAS Hvorfor skal det være så vanskelig for moldenserne å benytte seg av Kvernberget enn omvendt? Slik jeg ser det, så har SAS allerede et godt tilbud mellom OSL og MOL/KSU med siste avgang 21:45 fra Oslo.
  13. N

    Moss lufthavn Rygge

    Det er vel kun 4 "gater" som kan benyttes samtidig (1-2, 3-4, 5-6?, 7-8?). Forsåvidt kan man vel bruke alle utganger for innenlandsflygninger, mens utenlandsavganger må benytte 3 og oppover? Det blir litt som kombigatene på Gardermoen hvor man kan utvide/minske de to forskjellige delene. Sist...
  14. N

    DY2964 28/09

    DY2964 i morgen. KKG eller KKX? Får håpe det blir KKX som jeg forstår har de nye setene innstallert?
  15. N

    Togtrafikk i Frankrike

    Eventuelt kan man ta Roissybus direkte til Opéra, gangavstand til St Lazare (10 min). Da slipper man bytte på RER'en. Plassreservasjon finnes på endel av avgangene, er derfor smart å sjekke om setet er reservert før man setter seg. Hverdager går det tog så og si hver time frem til 23. Som...
Back
Top