Recent content by meh

  1. M

    Nektet innsjekk hos Qatar på OSL

    Re: Nektet innsjekk hos Qatar på OSL Dette er ikke tillatt. Et kort uten signatur er ikke gyldig, og butikken kan nekte deg å bruke det.
  2. M

    Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

    Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly Norwegian-liveriet er ren voldtekt av et vakkert fly som 787. Man kan tåle det på grisene, men fytti rakkern så stygt.
  3. M

    SAS og Norwegian's MD80-fly

    SAS har parkert en del MD80, men planen er (har vært) å fortsette å fly de resterende minst 4-5 år til.
  4. M

    SAS og utfasingen av MD-80 -> Og historien videre

    Re: Utfasing MD-80 Det kommer neppe noen flybestillinger før SAS fremtid er avklart, dvs. de er kjøpt opp av et annet selskap. MD80 vil forbli i flåten minst 5 år til.
  5. M

    Las Vegas Sands Corp.-flåte

    Re: Las Vegas Sands Corp.-flåte Nei, men det kan hende det blir et "teknisk problem" med flyet som gjør at hjemreisen må utsettes litt ... :p
  6. M

    Las Vegas Sands Corp.-flåte

    Re: Las Vegas Sands Corp.-flåte Disse flyene brukes mye til å fly inn storspillere fra Asia. Disse har gjerne med seg en stor "entourage" og er forberedt på å tape millionbeløp på en slik tur.
  7. M

    MD maskiner drar selskapet til bunns

    MD81/82/83 bruker vel et sted mellom 25-30% mer enn 737NG. Mulig MD87 bruker 40% mer, men jeg tviler på det.
  8. M

    TUI FLY B747-400

    China Airlines fikk siste 744 i 2005, Air France og Thai i 2004.
  9. M

    Frakter-krasj i Belgia

    28 år er ingen oppsiktsvekkende alder for et fly, spesielt ikke et fraktfly. Det eldste 747 til Kalitta er fra 1970. Det er også mange DC-8ere fra 60-tallet som fortsatt gjør nytte for seg som fraktfly, bl.a. for UPS.
  10. M

    Godbiter fra årsrapporten

    Re: Godbiter fra årsrapporten Disse ubestridte fakta er bare en del av regnskapet. Jeg har ikke sett noe i denne tråden som definitivt motbeviser påstanden om at MD80 er mer lønnsom for SAS enn nye fly. Da må man ha en god ide om alle de andre kostnadene også.
  11. M

    Godbiter fra årsrapporten

    Re: Godbiter fra årsrapporten Disse miljøargumentene blir veldig enkle og kortsiktige. Hva er miljøkostnaden ved å produsere et fly? Den er ganske enorm. Jeg har sett regnestykker for biler og det er slett ikke slik at det er miljøvennlig å kjøpe ny bil i stedet for å beholde den gamle. Det...
  12. M

    Oslo - Rygge

    Hvis du skal reise fra Oslo sentrum ville jeg satset på Halden-toget til Rygge Kun to stopp underveis (Ski og Moss) og 50 min reisetid fra Oslo S + bedre komfort enn på buss. Ryggeekspressen reklamerer med at busstidene er tilpasset flytidene. Ulempen er at de kjører en omvei via Ryen og...
  13. M

    Endelig 787 ordre fra SAS!

    767 ble vel ikke erstattet pga alder, men fordi de ikke hadde den performance SAS ønsket. 12-13 år er ingen alder for et fly.
  14. M

    Håp for Rygge

    Re: Håp for Rygge Oslo sentrum-Rygge tar ikke mer enn max 50 minutter utenom rushen. Da har du en gjennomsnittsfart på 68 km/t.
  15. M

    SAS MD80 innenriks

    Noen som kan fortelle meg eksakt når SAS sluttet å bruke MD80 på norsk innenriks?
Back
Top