Endelig 787 ordre fra SAS!

At en flyordre skulle lekke ut i en bisetning i en slik sak virker rart. Er vi sikre på at det ikke er journalisten som har rotet og misforstått her?
 
Og det har da vært snakket før her på forumet om det å skaffe bare 1 (muligens 2) av en "ny" type langdistanse maskin. Det var vel da snakk om B767.

Skal det lønne seg med 787 så må det kjøpes/leases inn for å erstatte A330ene og A340ene. Og det er vel usannsynlig
 
I 2014 er A333/340 opp mot 12-13 år....., men denne artikklen er nok ikke bekreftelsen på noen som helst
 
Nei, dette er nok bare litt faktablanding fra journalisten. Aa ta kun en maskin er heller ikke aktuelt. Selv ikke SAS er saa gale ...
 
Siden "787" står i parantes er det nok en misforståelse. SAS venter - som alle andre - på etterfølgeren til 737/A320-seriene, som nok blir både mer vedlikeholdsvennlige og mer drivstoffvennlige. Sammen med nye flytyper må nye motortyper utvikles, trolig noen som også kan brukes på 737/A320, som er kommet for å bli en god stund til.
 
det står vel ikke 1 stk 787 - det står "en ny [type] Boeing (787)"
Som naboen nede i veien sier så er A330/340-flåten begynt å dra på årene, og i 2015 er vel de eldste A340'ne eldre enn de eldste 767-300'ene var da de ble erstattet?

Selvsagt - og det er vel mest trolig - kan journalisten ha hørt 787, mens Niels Eirik Nertun kan ha sagt 737-800...
 
767 ble vel ikke erstattet pga alder, men fordi de ikke hadde den performance SAS ønsket. 12-13 år er ingen alder for et fly.
 
Back
Top