Re: Ny SAIL base i København
SAS har nettopp sagt opp flere hundre piloter. Når de nå skal øke trafikken igjen så velger de å starte et nytt selskap hvor de skal ansette andre piloter på andre vilkår. Usmakelig spør du meg.
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1
I går trengte de 2100m sikt for å fly approachen. Mistenker at de må operere med høyere minima for å klare go around climb gradient.
Lurer på om tidligere ordfører Jens Johan Hjort fremdeles mener at det er veldig spennende med alle de "nye" arbeidsplassene i Tromsø. Nå som det faktisk viser seg, og som man faktisk skjønte med en gang. At det ikke er snakk om flere, men færre arbeidsplasser i Tromsø...
Re: DN: Forsvaret betaler ikke for seg på norske flyplasser – Flyselskapene må punge
Det er noen år siden det ble gjort. Avinor Flysikring AS heter selskapet.
God ettermiddag fra uniten. Etter en rolig start med United fra Orlando til Washington ble det bråstopp her etter at jetbridgen dultet borti døren på SAS maskinen som skulle ta meg hjem.
Re: Kart til IPad
M609, er det virkelig slik at det er så mye VFR trafikk i Norge at dere setter opp ekstra vakter for å dekke behovet? Nå ser sikkert ikke jeg hele bildet, men at det kan være så mye VFR trafikk at det ikke kan håndteres av de stasjonene som er åpne uansett har jeg vanskelig...
Ja det er mulig at jeg fremstår som en bedreviter, men det skal ikke være noen grunn til å gå tom for fuel. Med en skikkelig preflight så mener i hvertfall jeg at det ikke er noen unnskyldning å fly flyet tomt. Du sier selv at at de bruker 13l/t da er det jo en smal sak å sørge for at man har...