Ny SAS Ireland-base: København

Re: Ny SAIL base i København

Nu har jeg ikke læst hele artiklen på check-in.dk da den er bag betalingsmur, men der er vel lige netop ikke tale om "fagforeningsknusning", når de nu har lavet en aftale med FPU.

Nu har jeg ikke læst hele artiklen på check-in.dk da den er bag betalingsmur, men der er vel lige netop ikke tale om "fagforeningsknusning", når de nu har lavet en aftale med FPU.

Artikkelen er åpen?

Men FPU er jo her en konkurrerende fagforening

SAS har nettopp sagt opp flere hundre piloter. Når de nå skal øke trafikken igjen så velger de å starte et nytt selskap hvor de skal ansette andre piloter på andre vilkår. Usmakelig spør du meg.

Tycker det bara visar på den fientlighet som finns mellan Frösundavik och personalen att göra så där. Fult.

Last edited:

Dette blir vel gjenstand for en fremtidig streik eller to vil jeg tro. Først må trafikken opp på et visst nivå, slik at streik merkes.

Tycker det bara visar på den förgentlighet som finns mellan Frösundavik och personalen att göra så där. Fult.

Ja, dette er så stygt. Snakk om å trampe på folk som ligger nede, som har blitt lovet gjenansettelse på gamle vilkår i henhold til avtalen.

SAS viser igjen at de ser på inngåtte avtaler som dasspapir.

SAS har nettopp sagt opp flere hundre piloter. Når de nå skal øke trafikken igjen så velger de å starte et nytt selskap hvor de skal ansette andre piloter på andre vilkår. Usmakelig spør du meg.

Eksepsjonelt usmakelig. Nå er basically alle flyselskapene i norden kommet "like langt", med hederlig unntak Widerøe (?). Race to the bottom er et dragsug som drar alle med seg til slutt :drunk:

Eksepsjonelt usmakelig. Nå er basically alle flyselskapene i norden kommet "like langt", med hederlig unntak Widerøe (?). Race to the bottom er et dragsug som drar alle med seg til slutt :drunk:

Widerøe har to ulike lønnskalaer for de kabinansatte. For noen år siden innførte de en lavere og dårligere skala for nyansatte. Så, variasjoner over samme tema.

Sent from my iPhone using Tapatalk

men der er vel lige netop ikke tale om "fagforeningsknusning", når de nu har lavet en aftale med FPU.

At de har signert avtale med en fagforening, er ikke et bevis for at de ikke driver med fagforeningsknusing.

Ellers et godt sitat fra E24-artikkelen
E24 said:
Han trekker parallellen til at en restaurantarbeider i Oslo som har stått uten jobb, nå kommer tilbake til restauranten og finner ut at sjefen har hyret inn noen andre til gjenåpningen.

Widerøe har to ulike lønnskalaer for de kabinansatte. For noen år siden innførte de en lavere og dårligere skala for nyansatte. Så, variasjoner over samme tema.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Denne ble reforhandlet for en stund siden. Nå er alle kabinansatte på samme skala.

Back