Re: "Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner
"2011-09-14
SAS aims to set a higher standard for the airline industry
With a new strategic platform that focuses on 4 central areas, SAS wants to continue to build on its positive trend and ultimately set a higher standard within...
Re: DeluxeReport: Lufthansa & TAM Business Class — Sao Paulo og Santiago!
Tack för en bra skriven och intressant rapport. Santigo är en stad som jag bara måste besöka vid tillfälle.
Jag tycker att farvevalget ser väldigt fult ut, kunde de inte ha kommit med något bättre? Gillar inte heller...
Anledningen till den olovliga aktionen är oklar, men enligt Helsingin Sanomat kan det handla om att de anställda kan bli av med sina ID-biljetter, därav aktionen. Vi får se om det stämmer eller ej.
Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?
Sammanlagt byggdes ungefär 1200 MD80, av dessa flyger fortfarande runt 1000 stycken. Ett mycket pålitligt flygplan med andra ord. Den dagen då SAS slutar flyga med MD är en sorgens dag, men men tyvärr kommer det att bli så.
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!
Airbus eller Boeing, alla vet innerst inne att flygplan från McDonnell Douglas är de bästa. :)
Den dagen då SAS inte längre flyger med MD kommer i alla fall jag att fälla en tår. Enhetsflottor med Airbus eller Boeing är förstås bra ur en ekonomisk synvinkel men...
Trevlig månadsrapport, första gången på länge också som yielden ökade, om än med blygsamma 1%. En vinst på 0,5 miljarder tredje kvartalet är nog ingen omöjlighet. Liket lever!
Tack för ett trevligt reportage med många fina bilder.
Otroligt att se att LH serverar Erdinger Weißbier i First, dessutom i riktiga glas. Har aldrig sett annan öl än vanlig tråkig lager på flygplan. Pluspoäng till LH.
Re: SAS halvårsrapport - profitt justert for asketrøbbel
Det var en rätt bra rapport med tanke på kaoset med askan. Undrar om inte tredje kvartalet kan bli en riktigt trevlig läsning med tanke på de rekordfyllda kabinerna samt att kostnaderna hela tiden sjunker.
Re: SAS med rekordhøy kabinfaktor i juli
Load factorn på de interkontinentala linjerna är för hög kan man tycka, över 95%. Undrar hur många fler biljetter de hade kunnat sälja?
Kul dock att flygtrafiken ökar, det värsta är nog över nu.