Recent content by fredagspils

  1. F

    Widerøe landet på taxebanen på Bodø lufthavn

    Re: Widerøe landet på taxebanen på Bodø lufthavn Aeroflot er vel hakket verre enn Widerøe vil jeg påstå: http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/russisk-fly-tok-av-fra-taxebanen/a/10020313/
  2. F

    Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

    Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul det er nok også lettere å selge flybilletter til Eurowings enn til Germanwings etter styrten i april...
  3. F

    SK LN-RKR - status

    Re: LN-RKR MSN1660 A330-343 statustråd er dette god gammeldags 330, eller er dette 330 enhanced?
  4. F

    Avinor må kutte 1,5 mrd på tre år

    Re: Avinor må kutte 1,5 mrd på tre år Er det ikke en velkjent sak at Avinor subsidierer småflyplassene med hjelp fra de store? OSL, SVG, BGO, TRD soper inn slik at Widerøe slipper å betale en landingsavgift som ville gitt billetter til 3-4000 kroner stk og kollaps for distriktsnæring...
  5. F

    Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1)

    Re: Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1) Aha, selvsagt,, det var høy nok hastighet som mangla for at kutterne skulle fungere. Ble litt svimmel av å se det klippet fra gustavf når helikopteret treffer. Kunne fort ha gått rett til h... men her ser det ut som helikopteret kutta minimum 1...
  6. F

    Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1)

    Re: Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1) http://www.dartaerospace.com/ec135-cable-cutters-system litt interessant å se informasjon om disse kabelkutterne som brukes på 135-en. Jeg lurer på hva de egentlig er i stand til, og hvor sannsynlig det er å "treffe" på rett plass, eller om de er...
  7. F

    Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1)

    Re: Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1) ok, da skjønner jeg. Igjen, først og fremst tragisk ulykke. Alltid lett å være etterpåklok, men det er jo også poenget med ulykkesgranskning... Det stemmer nok at Forsvaret bruker kjente ruter, men jeg har inntrykk av at de bruker mer tid på...
  8. F

    Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1)

    Re: Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1) Takk for feedback. Har jeg bommet, var det slik at piloten i dette tilfellet til og med visste om kabelen? Det er helt klart et poeng å lære av slike feil, og jeg synes ikke slike rapporter holder mål når de blir så forsiktige. Man må se nærmere...
  9. F

    Legehelikopter styrtet på Sollihøgda (14/1)

    Re: Rapport ferdig etter luftambulanseulykke Jeg så direktesendingen fra Luftambulansens egen presentasjon via NRK nettv i dag. Med all respekt for familie og pårørende, venner og bekjente, kolleger m.fl. av de som har mistet en far/sønn/venn/mann... Hvorfor legges så mye av fokuset på dårlig...
  10. F

    Krav på erstatning når flyet blir forsinket?

    Re: Krav på erstatning når flyet blir forsinket? Denne lenken forklarer noe av problemet. Reglene er fremdeles (2011) for upresise og selskapene tjener på at passasjerer lar være å følge opp saker: http://www.dinside.no/840317/dette-har-du-krav-paa
  11. F

    Krav på erstatning når flyet blir forsinket?

    Re: Krav på erstatning når flyet blir forsinket? Les min tilbakemelding til sk931 før du eventuelt svarer. Ja, selvsagt. Det er alltid handlingagenten som personlig skal betale fra sin egen lomme til alle som har grunnlag til erstatning - vennligst spar meg for slike påstander... Og for å ha...
  12. F

    Krav på erstatning når flyet blir forsinket?

    Re: Krav på erstatning når flyet blir forsinket? Kjære Ole, jeg har selv arbeidet i SAS: Her forsøkte jeg å vinkle deg inn slik at du kan forstå hvorfor trådstarter føler seg frustrert. Jeg synes personlig det er lite voksent av deg å vri deg unna å svare på argumentasjonen min ved å få dette...
  13. F

    Denne flydillen vår...

    Re: Hm? Er vi SÆRE? Da er det ikke sikkert folk ville fortsatt å fly... :-)
  14. F

    Krav på erstatning når flyet blir forsinket?

    Re: Krav på erstatning når flyet blir forsinket? Det er totalt feil å sammenlikne en privatbil med et kommersielt luftfartøy, eller buss og tog for den skyld. Ikke bare med bakgrunn i krav til teknisk operativitet, men hovedsaklig fordi EU-regelverket i dette tilfellet er utarbeidet med...
  15. F

    SAS/Cimber CRJ-900-flåte

    Re: Rykte: CRJ900 ut fra SAS? SAS kunne antakelig fint klart seg med Q400 på mange av CRJ900 rutene... men vi må ikke glemme hele poenget med at SAS i det hele tatt opererer CRJ-900. SAS var launch customer på Q400, og CRJ 900 ble gitt billig til SAS som en erstatning med bakgrunn i de stygge...
Back
Top