det som nevnes om max domestic 8 timer og international 12 timer forstår jeg at er regler fra USA.
Lengre ned i dokumentet står det om hvordan EASAOPS ser for seg FTL. Slik jeg ser det er det ikke de største endringene i forhold til EUOPS sub.q.
correct me if i`m wrong... :)
Re: Heavy maintenance på Eggemoen?
BU662: Er ikke sikker på om det er et godt argument.. Finnes flere eksempler på at norwegian har byttet leverandører av tjenester, bare se på handlingagent på OSL.
Re: Bremser på forhjulet
Var det ikke Maersk som fløy en periode til Vagar/Torshamn på Færøyene med 737-500??
Banen der oppe er 1250 m og mener jeg har lest at flyet de benyttet hadde nosewheel-brake.
Re: Heavy maintenance på Eggemoen?
kom meg i forkjøpet der pb300polar! :)
Den skal vel bli 2100 m (?) det er mere enn nok for 737! Flyet kommer jo tomt inn og går tomt ut! Trenger ikke mere enn drøye halvparten da!
Re: DY - Ny base på Kanarieøerne!
Hehe, vel... nå startet denne tråden basert på et rykte en person hadde hørt fra en kabinansatt i DY.
Så hadde det ikke vært noe rykte så hadde det ikke blitt noe scenario/hypotese heller..
Men mange rykter i bransjen er ønsketenkning... den som lever får se!
Heavy maintenance på Eggemoen?
Etter banen åpner skal Tronrud visstnok tilby heavy maintenance for 737. Norwegian skal etter sigende bli stor kunde.
Andre som vet mer??
Re: Klappsete Norwegian .
Heisann!
Vet det er litt forskjellig praksis på dette. I hht. norwegians regler så skal vel betalende passasjerer ikke sitte på klappsete, men det er i praksis vel opp til kapteinen å avgjøre.
Jeg foreslår at du henvender deg til gatepersonellet og forteller om hva...
Skjønner det er noen sofa-CEO`er her som er uenig med meg. Virker ikke som de kan se saken fra begge sider. SAS konsernet er i en situasjon hvor de nå tjener penger, de driver altså BUTIKK! Men de mener selv at de gjerne vil drive enda bedre butikk ved å ansette billigere arbeidskraft. Er det...
MD11 skriver at DY ikke bruker polsk kabin på flygninger på norske ruter. Det kommer naturligvis an på hva man definerer som norske ruter! Norwegian Polska flyr WAW-OSL-WAW og WAW-BGO-WAW. Disse rutene kunne like så godt vært flydd andre veien med norske crew. Men dette koster naturligvis mere...
Myndighetene lider av beslutningsvegring når det er noe som koster penger! Jeg mener myndighetene løper ifra sitt ansvar her. Det norske samfunn er avhengig av flygere på lik linje som de er avhengig av alle andre yrkesgrupper. Til hvilke andre yrker finnes det gærne nok folk til å betale 700...
Jada, jeg ser helt klart at selskapene må gjøre noe for å være konkurransedyktige. Men igjen så er poenget mitt at jeg forstår hvorfor CAU kjemper mot dette. Ingen foreninger kan eller bør akseptere noe som på kort eller lang sikt kan true deres arbeidsplasser! Det er jo akkurat dette jeg har...
Poenget mitt er at CAU ser sine egne arbeidsplasser truet på lengre sikt. Derfor står de på krava! Forlengelsen av hva vi ser i SK og DY er jo at selskapene kan ansette billigere arbeidskraft i land hvor lønnsnivået er betraktelig lavere for deretter bruke disse på hele rutenettet. Tviler på at...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.