Recent content by Elling

  1. E

    Norwegian 'mest punktlig' og 'der det skjer'

    Nå stenger DY gaten 10 min før avgang, så å rope etter pax 15 min før er vel ikke saa dumt? Og så lenge gaten stenger 10min før avg og manger da noen pax så er det jo bare å begynne eventuell offload.. Står også i billettene hos DY at gate stenger 15min før.....
  2. E

    DY EI-FJC/LN-NOR - status

    Re: LN-NOR - status Var en tur i NAX hangar i dag.. Halen var ferdig med bilde på... Litt usikker om jeg har lov å ut med det, så lenge flyet ikke har vært i drift enda.. Men kan røpe såpass at det var en svenske på LN-NOR
  3. E

    Sjokkert over SGS/SAS

    Takk for tilbakemeldingen.. Setter pris på dette.. Skal viderformidle beskjeden.. Dette viser for meg at SAS er det selskapet jeg alltid har trodd det har vært.. Et bra flyselskap som vil ordne opp for seg.. Poenget mitt med hele inlegget var å få frem måten vi ble møtt på når vi henvendte oss...
  4. E

    Sjokkert over SGS/SAS

    Som jeg skrev i første innlegget vil selvsagt SAS få sjansen til å ordne opp i dette før media blir kontaktet.. Blindeforbundet er en seriøs interesse organisasjon som ikke løper til media uten grunn... Og om jeg hvilket handlingselskap jeg jobber for har i denne saken ingen betydning for jeg...
  5. E

    Sjokkert over SGS/SAS

    Det er jeg klar over, men når det finnes ledelinjer i nesten alle offentlig bygg, som gjør det MYE lettere for en som er blind og kunne bevege seg uten assistanse.. Klart de blir fulgt av Medema, men er jo kjekt å kunne forflytte seg på OSL hvis man har litt venting...
  6. E

    Sjokkert over SGS/SAS

    Å gå til media er ikke en trussel slik jeg ser det, men det er en måte å få store selskaper til å ta en menig mann seriøst.. Men ja, Blindeforbundet er ofte ute i media hvis noen medlemmer opplever diskriminering eller problemer på den lokale "remasjappa" Og Diskriminering av handikappede...
  7. E

    Sjokkert over SGS/SAS

    Jeg vet hun ikke burde betalt, men når hun bak skranken på check in krever penger, ellers får hun ikke sendt bag og heller ikke tag til rullator så skjønner jeg at hun betalte der og da. Ikke morro å ta den diskusjonen med noen som er så lite hjelpsomme...
  8. E

    Sjokkert over SGS/SAS

    I dag fikk jeg et lite sjokk over uvitenheten blandt enkelte SGS på OSL... Min mor skulle reise med SK fra OSL til KRS. Hun er fylkessekretær i Norges Blindeforbund og hadde med seg en eldre svaksynt dame, som er avhengig av rullator for å gå.. Da de skulle sjekke inn så ble de krevd for et...
  9. E

    Den store punklighetsdiskusjonen

    Re: OSL's mest punktlige, DY vs SAS vs... Jeg jobber i flybransjen selv, så vet godt att det også koster og kanselere. Men det ser jo veldig flott ut når det står i statistikken at 100% av flyene har gått på rute, men i realiteten er 15% kanselert.. Det gir et feil bilde ut til kundene..
  10. E

    Den store punklighetsdiskusjonen

    Re: OSL's mest punktlige, DY vs SAS vs... Thomas har et godt poeng her.. Slår ikke ut på punkligheten om en avgang blir kanselert.. Det blir veldig feil når SK heller kanselerer enn å sende et fly ut 2t etter rute, slik DY i de aller fleste tilfeller velger å gjøre.... Min mening er at SK...
  11. E

    Primera B737-700

    Det var en bakkeskade på flyet. Hvor den ene wingelt ble skadet... er nok en reservedel....
  12. E

    DY9351/07dec

    Ser at Det er at ganske langt stopp @ KRS... Nesten 3 timer...
  13. E

    Norwegian diskriminerer

    Ok, da er dette forskjellig praksis hos selskapene.. Men jeg forstår DY i denne saken. De kan jo ikke ta vurderinger i hvert tilfelle om vedkommende trenger ledsager eller ikke.. Hvem skulle tatt denne vurderingen? DY Kundesenter på telefon? DY Kaptein og måtte avvise vedkommende på gate...
  14. E

    Norwegian diskriminerer

    Jeg ser i repotasjen at han sitter på rad i hos SAS. JEg vet at hos Norwegian er denne regnet som nødutgang og ingen ved redusert mobilitet får sitte her.. Stusset litt over dette....
  15. E

    TuiFly/Thomson

    Så at Thomson/TuiFly stod på OSL i dag med en 757.. Noen som vet om det var en engangstilfelle eller at denne maskinen skal trafikere OSL fast fremover.. Den var forøvrig reg i GB
Back
Top