Recent content by Corporal Pepper

  1. Corporal Pepper

    Hvordan går det med

    Re: Hvordan går det med La oss ta opp denne tråden om et år! Skal faenskjæremeg da bevise at kjosern har tjent på dette! sum sumarum!:cool2 :cool2 :cool2
  2. Corporal Pepper

    BAe 146 (nok en gang) !!

    Sånn rent konstruksjonsmessig kan jeg ikke se behovet for denne store sporvidden regnet opp i mot hva flyet brukes til... Men mulig russerne har tenkt på noe som ikke vi har?!:huh: :huh:
  3. Corporal Pepper

    Hvordan går det med

    Re: Hvordan går det med Ja ok, på sikt så vil NAS tjene på handling operatør bytte. Denne vankelige oppstarten vil etterhvert gå over + at det beløpet NAS betaler for handlingen er visst BETYDELIG mindre enn SA. Ser forresten heller ikke poenget å diskutere denne saken med en tidligere SA...
  4. Corporal Pepper

    Nytt på Nytt fredag 13.10

    Re: Nytt på Nytt fredag 13.10 Tja... Hvis man mener 'Nytt på Nytt' og handlingoperatører er alt så.....:wink
  5. Corporal Pepper

    Hvordan går det med

    Re: Hvordan går det med Ja det er jo helt opp til deg, men som de voksne menneskene vi er, syntes jeg ikke vi skal sitte å rakke ned på mennesker som prøver å utføre arbeidet sitt på best mulig måte....
  6. Corporal Pepper

    BAe 146 (nok en gang) !!

    Hih!! Det er vilt!:D
  7. Corporal Pepper

    Hvordan går det med

    Re: Hvordan går det med Syntes det er litt skadefryd her folkens! Skjerp dere!:old
  8. Corporal Pepper

    BAe 146 (nok en gang) !!

    Nuvel.... Hvis flykonstruktørene bak dette flyet tenkte på letthet i vedlikehold da de konstruerte dette flyet, så ville det i første rekke bare hatt to motorer, og ikke fire?! Det er sant hva du sier om motorsvikt, men (ikke for å krangle her) det syntes jeg blir litt "hvis atte, hvis atte". ;)
  9. Corporal Pepper

    BAe 146 (nok en gang) !!

    Motorene som Bae 146 bruker, er meget svake til turbofan motorer å være. Flyet kunne ha greid seg med 2 av de nåværende motorene (ALF 502R-5 Turbo-Fan) på lange rullebaner, men for å kunne operere på korte baner er det ikke nok med 2 motorer av denne typen, da skyvekraften til denne bare er...
  10. Corporal Pepper

    BAe 146

    Re: BAE 146 Ja det stemmer det! Vet ikke helt hva jeg skal si om ulemper og fordeler, men rent vedlikeholdsmessig så er det jo enda et system som slipper og vedlikeholdes, samtidig så slipper du faren for hydraulikk lekkasje, noe som er et relativt hyppig problem på 737'en. Nå kjenner jeg...
  11. Corporal Pepper

    Hvordan går det med

    Re: Hvordan går det med Kun NAS foreløpig. Trur de satser på å få Finnair etterhvert også. Skjønner ikke hva folk skriker over?! NP gutta har muligens litt begynnervansker, men forskjellen på disse og noen av de andre SA folka, er jo faktisk det at NP har en GOGOGO holdning og er positive...
  12. Corporal Pepper

    Stilig bilde av -KKZ..

    Sant det. Det er sjelden du ser et fly med chocks OG anti-collision på.... Driver ikke med motorkjøring med chocks heller....
  13. Corporal Pepper

    LN-KK Stealth

    Ja mulig det er noe sånt...:huh: Uansett så burde NAS finne på et eller annet, for slik flyet ser ut nå, så ser det ikke ut!:drunk:
  14. Corporal Pepper

    LN-KK Stealth

    La i dag merke til at logojeten til NAS (LN-KKZ) har fjernet den grå filmen på radomen på nesen (nå flyr det med rød nese). Jeg spurte en NAS tekniker om hvorfor, og han sa at laserene som sitter i docking-systemet på OSL, BGO og TRD prellet av på den grå filmen slik at ikke flyet kunne "vinkes"...
  15. Corporal Pepper

    Litt mere Norwegian problemer

    Årsaken var, som ovenfor antatt anti-skid snag. Flyet måtte ferry flys til Osl for reperasjon.
Back
Top