Recent content by BU-veteran

  1. B

    Dødsfall ombord

    Replying to Topic 'Dødsfall ombord' Jeg fløy engang med Pan Am SFO-LHR, og en gammel mann som satt på raden bak meg sovnet inn. Det var enda 7 timer til landing i London. Flyet var nesten fullt, men 10-15 ledige seter totalt på jumboen. Damen som satt ved siden av mannen som døde var...
  2. B

    En fornøyd SAS kunde!

    Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!' Trodde Norwegian ville tjene penger jeg? En krone her og en krone der, så blir det plutslig en million av det! Tull at de ikke kan selge kaffe/snacks også på innlandet. Penger og tjene og litt mer fornøyde pax. Reiste med DY fra CPH forrige dagen, det...
  3. B

    Braathens-pilotene melder seg ut av Flygerforbundet

    Replying to Topic 'Braathens-pilotene melder seg ut av Flygerforbundet' Syntes denne holdningen til SAS-pilotene er skremmende. Når de 2 pilotgruppene ikke klarer å sammarbeide på bakken, hvordan klarer de det i cocpit da? Dette går jo på sikkerheten løs, så håper det er derfor SAS--pilotene...
  4. B

    Fikk sparken i Braathens startet Røros Flyservice

    Replying to Topic 'Fikk sparken i Braathens startet Røros Flyservice' Ja det er imponerende hva de har fått til. Men burde de ikke skiftet navn da? Røros handling klinger ikke akkurat særlig fint i engelsktalende land? Og hvorfor slår de seg ikke sammen med Nordport, så hadde stått sterkere...
  5. B

    SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.

    Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.' Spanair prøvde seg jo på OSL-MAD, men la ned igjen etter 2 seonger. Fløy med dem en gang, en stor MD-81 , det var neppe mer enn 30 pax o/b, og det var midt i juli måned... Og nå er det plutselig 2 selskaper som flyr...
  6. B

    Har vi egentlig brukt for SAS?

    Mitt poeng var først og fremst at jeg tror Norge ville vært bedre tjent med et helnork selskap, nå som SAS og Braathens er en enhet. Da ville vi stå mye friere i forhold til bl.a nye ruter og ekspansjon på mange felter. Nå blir slikt stoppet i Stockholm, fordi SAS vil at folk skal fly via CPH...
  7. B

    Har vi egentlig brukt for SAS?

    Alle vet at SAS ikke tjener penger, tvertimot. Men det gjør SASBraathens. Det er bare det at penga havner i "det store sluket", dvs i Sverige og Danmark for å finansiere driften der. Hvorfor kan ikke SASBraathens skille seg fra moderselskapet, og heller bli et helnorsk selskap, som tjener...
  8. B

    Historisk dag for Norwegian

    Og en annen variant vi hadde i Braathens for noen år siden, 2 damer i cocpit, og 3 mannlige c/a....!
  9. B

    Det handles i NAS

    SAS aksjen steg fordi Delta og Northwest hadde filet chapter 11 leste jeg.
  10. B

    Velkommen til gode historier fra den andre siden...

    Siste fly til TRD, julaften på FBU Dette var fra julaften på Fornebu, helt i begunnelsen av 70 årene. Siste fly til TRD (via RRS) var en DC-6B som tok 96 pax. Problemet var bare at det var 107 pax sjekket inn, så vi hadde et problem. Nå løste vi nok problemene litt enklere dengang, så siden...
  11. B

    Jeg samler visst på noe jeg også...

    Re: Jeg samler visst på noe jeg også... Har mange gamle BU-penner. Du kan gjerne få noen av dem. Send meg comail adressen din, så sender jeg de etterhvert.
Back
Top