En fornøyd SAS kunde!

Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Vel jeg glemte en ting til, jeg finner generelt den kvinnelige delen av kabinpersonalet til SAS mer tiltrekkende enn deres likesinnede i Norwegian. De virker mer korrekt antrukket og opptatt av personlig pleie kan man si. Så nå om dagen er det SAS for alle penga, om så motorene skulle falle av. Er du med? :spin:

Originally posted by EB

Helt enig...kabinen gjør også sitt! men nå truer de med streik fra 1. april....tåler SAS det?????

For å gjøre forvirringen komplett er det denne gangen ex-bu's kabin som truer med streik 1.4 , ikke ex-sk (eller ... en gang SK, alltid SK

http://www.kabin.no/nyheter.php?id=829

Nyheter for Norsk Kabinforening
26.01: Vedrørende dagens presseoppslag om en eventuell kabinstreik i SAS Braathens AS i april!

Norsk Kabinforening (NKF) organiserer et stort flertall av de kabinansatte i SAS Braathens AS. Norsk Kabinforening har IKKE uttalt seg om en eventuell konfliktsituasjon på kabinsiden. Dette er uttalelser som er gjort av en annen fagforening som organiserer et mindretall av de kabinansatte i SAS Braathens AS. Norsk Kabinforening skal som de fleste fagforeninger forhandle frem en ny tariffavtale i vår. Styret i NKF er i dialog med ledelsen om dette. NKF forventer seg en løsningsorientert og engasjert arbeidsgiver når våre forhandlinger begynner. I henhold til etablert praksis og arbeidslivets spilleregler, vil NKF på vanlig måte presentere sine krav direkte til arbeidsgiver når forhandlingene starter.

Braathens kabinforening er vel ikke så mye mindre enn SAS' norske kabinforening?
Trodde dem var ca like store..

Originally posted by Airwolf

Vel jeg glemte en ting til, jeg finner generelt den kvinnelige delen av kabinpersonalet til SAS mer tiltrekkende enn deres likesinnede i Norwegian. De virker mer korrekt antrukket og opptatt av personlig pleie kan man si. Så nå om dagen er det SAS for alle penga, om så motorene skulle falle av. Er du med? :spin:

Ja om en velger flyselskap utfra utseende til kabinansatte når en skal reise så vær så god. Jeg synes andre ting er viktigere.

Trodde Norwegian ville tjene penger jeg? En krone her og en krone der, så blir det plutslig en million av det! Tull at de ikke kan selge kaffe/snacks også på innlandet. Penger og tjene og litt mer fornøyde pax. Reiste med DY fra CPH forrige dagen, det var naturlig nok smekkfullt. 55 minutters flytid. Så ikke ut som det var spesiellt travelt å selge drikke/snacks akkurat......! For utenlands, selv på turer under 1 time selger de. Hva er forskjellen??

Dette har vel vært diskutert endel ganger før regner jeg med. Salg av drikke koster kanskje mer enn det smaker for selskapene. Er ikke bare å selge ting, koster vel endel å få dette fram til flyene, telle penger, søppel etc Dessuten vil jeg tro det kan bli ganske travelt om 148 passasjerer skal ha kaffe fra 3 kabinansatte på en flytur mellom Bergen og Oslo.
Men om du MÅ ha kaffe så kan en jo kjøpe det før en går ombord. Og om det er mer et irritasjonsmoment over at kabinpersonale ser ut som de ikke jobber så kan en jo fly SAS. ;)

Back