ZWE, hvor er det?

A-380

ScanFlyer Silver
Vurderer en tur til Brussel med KLM. De fleste alternativene jeg får opp går til BRU, men noe er til ZWE (Antwerp central rail) står det. Reisen fra AMS til ZWE går med tog. Går ut fra at dette er en togstasjon, men hvor er det?

Kunne sikkert googlet litt, men mange her er jo smartere enn google.

Vurderer en tur til Brussel med KLM. De fleste alternativene jeg får opp går til BRU, men noe er til ZWE (Antwerp central rail) står det. Reisen fra AMS til ZWE går med tog. Går ut fra at dette er en togstasjon, men hvor er det?

Kunne sikkert googlet litt, men mange her er jo smartere enn google.

Du svarer faktisk på spørsmålet ditt selv...........

......U, men noe er til ZWE (Antwerp central rail) står det. Reisen fra AMS til ZWE går med tog. Går ut fra at dette er en togstasjon, men hvor er det?

Antwerpens Sentraljernbanestasjon kanskje .... :rolleyes:

Fikk dette til svar på e-mail fra KLM:

We kindly advise you that ZWE is with train from Brussel central rail station and not with an aircraft.

Vet ikke om jeg skal tolke det som om det bare er å møte på Brussel central station, og at billetten gjelder fra der, eller om den gjelder fra Antwerpen, og at jeg må komme meg dit for egen regning...

Jaja, kanskje enklest å bare fly til BRU

Skjønner ikke hva du diller med her? KLM flyr mellom Amsterdam og Brussel, det er jo bare å velge en av de avgangene?

Skjønner ikke hva du diller med her? KLM flyr mellom Amsterdam og Brussel, det er jo bare å velge en av de avgangene?

Var mye dyrere og tok lenger tid å fly SVG - AMS - BRU, enn å fly SVG - AMS og tog AMS - ZWE de dagene det passet for meg. Og alt var på en billett fra KLM.

Men siden ZWE ikke er i Brussel, så er det nok uaktuelt

Hvorfor kommer stasjonen i Antwerpen opp når man søker på Brussel? Hvis man vil til Antwerpen, så søker man vel på Antwerpen?

Hvis du på død og liv skal fly KLM, så er det under to timer med tog fra Amsterdam til Brussels ...

Har benyttet codesharetilbudet til Antwerpen en gang (og det ble med det). Er krøkkete lagt opp da man må innom jernbanestasjonen og få utstedt billett begge veier (billetten var gyldig "to/from Belgium, all stations"). Og køen i billettlukene på AMS er ofte laaaange og prosessen var tidkrevende. Fikk heller ikke sjekket inn på nettet eller automat på returen fordi returen startet med en togbillett.

Dog er fly til AMS og tog til Belgia ofte et like godt og billig alternativ som fly til BRU.

Dog er fly til AMS og tog til Belgia ofte et like godt og billig alternativ som fly til BRU.

Det kommer vel ganske så kraftig an på hvor du skal det da. Det er muligens - og jeg sier muligens - riktig om du skal til nordre deler av Vlaanderen og da sparer du muligens - og jeg sier igjen muligens - noen eurocent. Hvorfor ikke fly via LCY? Men Discus er muligens en innbitt KLM-elsker, noe jeg vil ha meg frabedt å bli kalt. Jeg har et nederlandsk forhold til KLM og det føles ganske bra - dessuten skylder de meg penger.

Back