Ytterligere 787 forsinkelser

Og nå her en rekke investorer i Boeing gått sammen å saksøkt Boeing for å ha utgitt feilaktige oplysninger til markedet

http://finance.yahoo.com/news/Coughlin-Stoia-Geller-Rudman-bw-2795224632.html?x=0&.v=1
SAN DIEGO--(BUSINESS WIRE)--Coughlin Stoia Geller Rudman & Robbins LLP (“Coughlin Stoia”) (http://www.csgrr.com/cases/boeing/) today announced that a class action has been commenced on behalf of an institutional investor in the United States District Court for the Northern District of Illinois on behalf of purchasers of The Boeing Company (“Boeing”) (NYSE:BA - News) common stock during the period between May 4, 2009 and June 22, 2009 (the “Class Period”).

747-8 skulle vel ikke fly før midten av januar, men Matt har jo en del venner ... vi får se.

Heisann!

Ja, 22 desember ble 'lekket' til CNN for et par uker siden ... ;)

Av det vi vet saa er de paa track til dette, men de maa ha min 5,000 ft ceiling og no standing water paa rullebanen... Hva er mulighetene for dette i Seattle i December... :p

Dag

Vi er inne i en periode med "godt vaer" - raadyrene har byttet ut svoemmevesten med solbriller:cool: - Jeg tror ikke at de flyr samme dag...saavidt jeg har hoert i loepet av dagen i dag ligger 787 an til aa fly 8 dager tidligere enn CNN....den 14 Desember er datoen jeg har hoert fra flere kilder i dag....787 er naa klar...ZA001 er tanket opp og gjennomfoerer en del taxi tester.....det skal jobbes gjennom helgen og den 09 Desember er satt som "Milestone Dato" (Sertifisert for Flight)....

Nå må man jo gi alle gjestene litt varsel og da ... Det er jo solgt billetter til begivenheten. Jeg tipper 22. vil stå for å gi disse litt tid ...

Heisann!

Fra ATW i dag...

Boeing took a key step toward getting its first 787 in the air after completing the static testing necessary to validate the side-of-body modification work performed last month (ATWOnline, Nov. 17). Full analysis of the results will not be concluded for about 10 days, it said. During the tests, the leading and trailing edges were subjected to their limit load of about 2.5 g. The 150% structural tests required for certification are planned for spring. The modification comprised installation of new fittings at 34 stringer locations in the joint where the wing attaches to the fuselage. It has been completed on the first two flight test aircraft and the static test airframe. The flight test aircraft, ZA001 and ZA002, are back on the flight line and it is expected that taxi and gauntlet tests will be conducted over the next two weeks as the Dec. 22 first flight approaches. According to sources in Everett, Boeing is considering flying the 787 and 747-8F on the same day.

Dag

Forhåpentligvis får vi se dem i januar i flygende form også..... :D :D :D
Jeg har mine tvil til at 748 flyr for første gang denne måneden, det er rett og slett såpass mye testing igjen som skal til før first flight. Midten av januar er nok et mer korrekt tidspunkt.

Jeg har mine tvil til at 748 flyr for første gang denne måneden, det er rett og slett såpass mye testing igjen som skal til før first flight. Midten av januar er nok et mer korrekt tidspunkt.

DET hadde vært det beste da.....Ekslusivt for Scanairs utskremte julebordsdeltager..... ;)

Yikes.. Jeg har billetter bortover den 22....Snakket med ett par av våre venner der borte og gapet er selvsagt lukket noe voldsomt...

Jeg tror Boeing er opptatt av vaeret...vi er naa inne i en periode som normalt er svaert stabil med kalde klare dager....noe som "mot normalt" sitter godt i Puget Sound....utmerkete flyforhold for "naersynte" nye fly.....absolutt 5000ft ceiling og ikke en draape vann paa noen baner....muligens i noen oeyne ;-) Saa fra et vaer messig standpunkt ligger den 14 an til en ideel dag....

Jeg tror Boeing er opptatt av vaeret...vi er naa inne i en periode som normalt er svaert stabil med kalde klare dager....noe som "mot normalt" sitter godt i Puget Sound....utmerkete flyforhold for "naersynte" nye fly.....absolutt 5000ft ceiling og ikke en draape vann paa noen baner....muligens i noen oeyne ;-) Saa fra et vaer messig standpunkt ligger den 14 an til en ideel dag....

Hmm... Dagen muttern kommer bortover fra Norge. Tipper hun blir lite happy dersom unge lovende sitter og drikker IPA i en campingstol med Hr. DC8...

Back