YouTuber bannet fra Qatar Airways

Re: Qatar starter Oslo - Doha

Josh Cahill har virkelig truffet et sårt punkt hos Qatar - personlig holder jeg meg langt unna dette selskapet. https://youtu.be/UI-qYSDgg38?si=TTMFoN3U7hoMxaOG

Definitivt. Jeg fløy sist med dem i januar, da virket alt å være på stell. Men økonomene herjer vel rundt selv nerri der, og godt mulig de har forbedret bort mye etter covid. Personalpolitikken i jallaland har vel aldri vært fullgod, så neppe noe særlig nytt på den fronten. Noen her som har føyet Qatar de seneste månedene og kan gi en sammenlikning med tidligere turer?
 
Re: Qatar starter Oslo - Doha

Det er jo helt krise personalpolitikk og kundebehandling. Oppfører seg som en umoden unge som ikke takler konstruktiv kritikk. De går rett på svartelista.
 
Re: Qatar starter Oslo - Doha

Tittet innom Instagramkontoen deres.

Folk er innom og kommenterer #unbanjoshcahill, og enten har alle klart å bomme på en tast eller to, eller så har noen vært inne og redigert alle kommentarene.
 
Re: Qatar starter Oslo - Doha

Tittet innom Instagramkontoen deres.

Folk er innom og kommenterer #unbanjoshcahill, og enten har alle klart å bomme på en tast eller to, eller så har noen vært inne og redigert alle kommentarene.


Rimelig sikker på at det er det sistnevnte [emoji6]
 
Re: Qatar starter Oslo - Doha

Aldri hørt om fyren før, og etter en titt på videoene hans så tenker jeg at det blir ikke å se mer av han, snakk om drama queen full av negativitet. At service har gått nedover stort sett hos alle verdens flyselskaper post-covid er ikke akkurat "shocking". Men hva gjør man ikke for at folk skal klikke på vidoene sine..

På den andre siden, veldig svak PR håndtering av QR og hva gjelder arbeidsforhold så fortjener det vel sin egen tråd for der er det mye å ta av.
 
Re: Qatar starter Oslo - Doha

Aldri hørt om fyren før, og etter en titt på videoene hans så tenker jeg at det blir ikke å se mer av han, snakk om drama queen full av negativitet. At service har gått nedover stort sett hos alle verdens flyselskaper post-covid er ikke akkurat "shocking". Men hva gjør man ikke for at folk skal klikke på vidoene sine..

På den andre siden, veldig svak PR håndtering av QR og hva gjelder arbeidsforhold så fortjener det vel sin egen tråd for der er det mye å ta av.

Helt enig, det QR gjør får de ta på sin egen kappe.

Men som du sier, Josh Cahill mangler for det første en virkelighetsforståelse av hvordan ting fungerer, og bruker store ord for å få folk til å se videoene hans på YouTube. Han begynner med årene å nærme seg NonStopDan som er helt på bærtur når det kommer til arroganse og ignoranse - det et VIP-fly for en sultan er godt nok.

Neida, følger Josh Cahill selv pga alle de spennede flyvningen han dekker, men holder på å gå på veggen ganske mange ganger.
 
Har fulgt Josh Cahill en stund og mange fine videoer har han laget. Uansett om han overdriver eller ikke, og dårlig service kan skje overalt, er jo QRs reaksjon rimelig drøy. De kunne jo bare ha sendt et vanlig, "vi beklager". Å sparke ansatte og utestenge passasjerer er ikke særlig profesjonelt.
 
Last edited:
Qatar fortjener kritikk for mye, men spørsmålet er vel om en PR-kåt sytepave av en såkalt "influensa-fyr", er den som bør stå for den?
 
Re: Qatar starter Oslo - Doha

Helt enig, det QR gjør får de ta på sin egen kappe.

Men som du sier, Josh Cahill mangler for det første en virkelighetsforståelse av hvordan ting fungerer, og bruker store ord for å få folk til å se videoene hans på YouTube. Han begynner med årene å nærme seg NonStopDan som er helt på bærtur når det kommer til arroganse og ignoranse - det et VIP-fly for en sultan er godt nok.

Neida, følger Josh Cahill selv pga alle de spennede flyvningen han dekker, men holder på å gå på veggen ganske mange ganger.

Kunde inte sagt det bättre själv NonStopDan är värst men Josh har seglat upp som god nummer två av folk som borde göra någonting annat.

Men ja, reaktionen är lite väl over the top...
 
Qatar fortjener kritikk for mye, men spørsmålet er vel om en PR-kåt sytepave av en såkalt "influensa-fyr", er den som bør stå for den?

Sant nok. Men Qatar vet jo hvem disse "flyfluenserne" er, særlig en erfaren som Josh Cahill. Han og flere andre gjør dette på fulltid. En mer konstruktiv dialog enn trusler, oppsigelser og utestengelser, er å anbefale. Det skal ikke mye fantasi til for å forstå at han vil nevne dette i en annen video. Vel vel, det er verre ting i verden.
 
Last edited:
Hvis ikke Qatar tåler at noen sier hva er som rett eller galt, selv om Cahill og disse andre - som gjør dette på heltid kanskje ikke alltid har rett. Da er det ikke Cahill & Co som er problemet - men Qatar Airways faktisk.
Såpass må en tåle, og tåler de ikke en fillesak som dette - har man kanskje noe å skjule?

Blir like dumt som noen kamuflerer en sannhet som alle egentlig vet, med å si "Ingen kommentar". Så ser faktisk ikke problemet her med det Cahill gjør her. Men må tåle kontruktyiv kritikk enten den er bra eller ikke.
Så er det slik at det er mange meninger om en og samme ting. Noen liker biffen godt stekt, andre liker den medium stekt.
 
Last edited:
Hvis Josh Cahill er så dårlig, hvilken Flyfluenser er da den beste? Sam Chui? Som melder fra til flyselskapets PR avdeling 1 mnd før han reiser, så flyet er polert fra topp til tå og alle ombord står klare til å rævsleike han?? Nonstop Dan? Etter å ha sett en del flyselskap anmeldelser på Youtube i det siste, erfarer jeg at et selskap får god anmeldelse av den ene og dårlig av den andre. Jeg konkluderer med at jeg ikke skal ta det så veldig bokstavelig. Etter jeg hadde sett Josh's anmeldelse av Super Air Jet er jeg glad jeg alt hadde valgte det bort, til fordel for Batik Air. Selv synes jeg Josh Cahill og Noel Philips er de beste av de "store", men mest av alt er jeg interessert i anmeldelser av flyselskap jeg skal reise med eller vurderer å reise med, helst på strekninger jeg skal reise.
 
Hvis Josh Cahill er så dårlig, hvilken Flyfluenser er da den beste? Sam Chui? Som melder fra til flyselskapets PR avdeling 1 mnd før han reiser, så flyet er polert fra topp til tå og alle ombord står klare til å rævsleike han?? Nonstop Dan? Etter å ha sett en del flyselskap anmeldelser på Youtube i det siste, erfarer jeg at et selskap får god anmeldelse av den ene og dårlig av den andre. Jeg konkluderer med at jeg ikke skal ta det så veldig bokstavelig. Etter jeg hadde sett Josh's anmeldelse av Super Air Jet er jeg glad jeg alt hadde valgte det bort, til fordel for Batik Air. Selv synes jeg Josh Cahill og Noel Philips er de beste av de "store", men mest av alt er jeg interessert i anmeldelser av flyselskap jeg skal reise med eller vurderer å reise med, helst på strekninger jeg skal reise.

Den som är mest genuin anser jag är Noel, men det är mina two cents...
 
Hvis Josh Cahill er så dårlig, hvilken Flyfluenser er da den beste? Sam Chui? Som melder fra til flyselskapets PR avdeling 1 mnd før han reiser, så flyet er polert fra topp til tå og alle ombord står klare til å rævsleike han?? Nonstop Dan? Etter å ha sett en del flyselskap anmeldelser på Youtube i det siste, erfarer jeg at et selskap får god anmeldelse av den ene og dårlig av den andre. Jeg konkluderer med at jeg ikke skal ta det så veldig bokstavelig. Etter jeg hadde sett Josh's anmeldelse av Super Air Jet er jeg glad jeg alt hadde valgte det bort, til fordel for Batik Air. Selv synes jeg Josh Cahill og Noel Philips er de beste av de "store", men mest av alt er jeg interessert i anmeldelser av flyselskap jeg skal reise med eller vurderer å reise med, helst på strekninger jeg skal reise.

Ganske enig i dette. Det er jo best om det er uanmeldt. Josh Cahill er av de bedre, sammen med Noel Phllips og Paul Lucas, men det er selvsagt forskjellige meninger om det. Det begynner aa bli litt vel mange av disse anmelderne. The Points Guy er underholdende, men jeg mistenker at det flyselskapene vet om reisen god tid i forveien.
 
Hvis Josh Cahill er så dårlig, hvilken Flyfluenser er da den beste? Sam Chui? Som melder fra til flyselskapets PR avdeling 1 mnd før han reiser, så flyet er polert fra topp til tå og alle ombord står klare til å rævsleike han?? Nonstop Dan? Etter å ha sett en del flyselskap anmeldelser på Youtube i det siste, erfarer jeg at et selskap får god anmeldelse av den ene og dårlig av den andre. Jeg konkluderer med at jeg ikke skal ta det så veldig bokstavelig. Etter jeg hadde sett Josh's anmeldelse av Super Air Jet er jeg glad jeg alt hadde valgte det bort, til fordel for Batik Air. Selv synes jeg Josh Cahill og Noel Philips er de beste av de "store", men mest av alt er jeg interessert i anmeldelser av flyselskap jeg skal reise med eller vurderer å reise med, helst på strekninger jeg skal reise.


Sam Chui er vel så fake som en kan få det om en ser på «flyfluensere» - kjøpt og betalt på alle bauger og kanter der så det du får presentert fra den kanten anser jeg som ren reklame [emoji6]
 
Uansett hva man mener om typen, ser man videoen det gjelder er jo reaksjonen til QR som å skyte en spissmus med Schwerer Gustav å regne. Riktignok er det å skaffe views jobben hans (ref oppfølgingsvideoene), men det må da være lov å klage på at badene er fulle av urin på video uten å bli nektet adgang til videre reise.

Mon tro om det er en veloverveid avgjørelse for å skremme til kun positive reviews og at de satser på at det fort blåser over - kjenner man internett rett er det glemt om under en måned og alt er igjen i skjønneste orden...
 
Chui er bare underholdning, og jeg tror ikke han engang forsøker annet enn å underholde. For selskapene er han ‘ufarlig’ og derfor inviteres han med på så mye rart.
 
Back
Top