WOW Air - Nyt islandsk flyselskab -> Konkurs

WOW Air - Nyt islandsk flyselskab

Liten pirk, men den ene A321neo'n de har i bestilling (via leasing) er ikke LR-versjonen.
Ikke umulig de får det etterhvert, men de klarer seg jo med standard A321 til mange av deres destinasjoner

De har jo også 4-5 A321ceo i bestilling

Nå ble jeg forvirret... jeg snakker ikke om eksisterende ordre i det hele tatt. Men at i følge flere bekjente i selskapet så jobbes det med å få flere LR versjoner til å åpne nye destinasjoner som typisk Icelandair klarer med 757 men som de ikke eksisterende maskinene har mulighet til.

Re: WOW Air - Nyt islandsk flyselskab

Ah, da misforsto vi hverandre [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den fløy noen runder rundt byen i lav høyde før den landet, var meget flott :)

WOW Air - Nyt islandsk flyselskab

WOW Air er så basis som det overhode er mulig å gjøre en flytur. Minimum seteavstand, ingen IFE, ingen bagasje inkludert, ingen kabinbagasje inkludert, kun en liten bag til å ha under setet er gratis. Tror de har begynt å få strømuttak på noen av flyene, men that's it.

Men de har en fantastisk betjening og er et bra valg hvis det er om å gjøre å komme fra A til B og hvis du er av typen der pris trumfer komfort.

Leste i Ekstrabladet at de solgte for 599.- en periode nå, og om en ville ha et dyp i den Blå Lagune så kunne en stoppe over en dag eller 2 uten at det bevirket prisen.

Leste i Ekstrabladet at de solgte for 599.- en periode nå, og om en ville ha et dyp i den Blå Lagune så kunne en stoppe over en dag eller 2 uten at det bevirket prisen.
Sistnevnte har nå Icelandair hatt i lang tid, men jeg tipper jo at om en flyr WOW vil en komme frem for en rimeligst penge og da er ikke et lengre stopp på Island noe som gjør godt for lommeboken :lol:

Sistnevnte har nå Icelandair hatt i lang tid, men jeg tipper jo at om en flyr WOW vil en komme frem for en rimeligst penge og da er ikke et lengre stopp på Island noe som gjør godt for lommeboken :lol:

Ja Island har blitt veldig dyrt i det siste. Veldig vanlig at prisene på hotell er 2000+- natten. Nesten mer en flybilletten til USA ;) Om WOW hadde startet opp i Norge hadde jeg nok benyttet meg av de fordi prisene de tilbyr er veldig gode.

I følge svært troverdige kilder i selskapet så har WOW Air bestemt seg for å innføre et business produkt (les premium økonomi) på noen av rutene sine, i første omgang dem betjent av A330 maskinene, som også skal være ført ut for å få nye seter.

En offentlig lansering skal vist være ikke så alt for langt unna. Stilig om dette stemmer, da mangler vi bare en rute til Oslo :)

Kommende TF-NEO....
D-AUBC%2B220317%2BXFW_7185.JPG

Foto: Sven Grimpe
https://xfw-spotter.blogspot.no/2017/03/a320-251n-wow-air-d-aubc-tf-neo-msn-7560.html

Føler jeg satt og venta på en "større" ordre fra dem. Forventet ikke A330-900 though.

Finnes det noen finansielle tall fra dem, så man kan se hvordan det går sånn generelt?

Ser ut som Tel Aviv blir deres neste destinasjon, med 4x ukentlig fra 12. september. Tirsdag, onsdag, fredag og søndag.
Skal flys med Airbus A321NEO.

http://www.jerusalemonline.com/tourism/starting-september-tel-aviv-new-york-flight-for-$149-28462

Last edited:
Back