WOW Air - Nyt islandsk flyselskab -> Konkurs

Re: WOW Air - Nyt islandsk flyselskab

Er det ikke tre selskaper på den ruten allerede? Det blir fort at minst en må trekke seg.

Noen reisende må det være siden Icelandair erstatter 757 med 767 noen dager i uke neste sommer

Er det ikke tre selskaper på den ruten allerede? Det blir fort at minst en må trekke seg.

Vel, Sas og Norwegian har jo ikke noe nettverk videre fra Island, så om noen trekker seg blir det nok en av de.

Neste sommer har SAS 7 ukentlig, mens Norwegian bare har 2 ukentlig, da blir det nok Norwegian som trekker seg visst WOW kommer.

WOW Air - Nyt islandsk flyselskab

Vel, Sas og Norwegian har jo ikke noe nettverk videre fra Island, så om noen trekker seg blir det nok en av de.

Sant, men de har nettverk i andre enden.

Last edited:
Re: WOW Airs flåte

Kanskje tar WOW Air over begge Air Europa-flyene?
Airbus A330 -343 1607 TF-LUV Wow Air ferried 12oct16 KEF-PMI, EC-reg prior transfer ex EC-MIN

Denne fotograferte jeg for to uker siden som EC-MIN .. Den fløy allerede da for WOW.

10.jpg

Mener de har flydd 3 330 maskiner i hele høst, eller tar jeg helt feil?

TF-GAY
EC-MIN
EC-MIO

Last edited:

Ser ut som Cork er neste destinasjoen

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/269532/wow-air-adds-cork-service-from-may-2017/
Icelandic low-cost carrier WOW air in May 2017 is launching new route to Ireland, offering nonstop Reykjavik Keflavik – Cork service. First flight is scheduled on 19MAY17, initially 3 times a week (Day 135), increasing to 4 weekly from 11JUN17.

WW858 KEF0630 – 1025ORK 320 x246
WW859 ORK1145 – 1340KEF 320 x246

Corck og Pittsburgh velges som destinasjoner før Oslo??? Hvordan tenker de der oppe i WOW?

Corck og Pittsburgh velges som destinasjoner før Oslo??? Hvordan tenker de der oppe i WOW?

At det ikke er så fryktelig vanskelig å komme seg til USA fra Norge, og at prisene er såpass lave at det ikke er hyggelig å komme som en ny aktør?

At det ikke er så fryktelig vanskelig å komme seg til USA fra Norge, og at prisene er såpass lave at det ikke er hyggelig å komme som en ny aktør?

Enig, det kan være smart å velge markeder hvor det er lite konkkurranse. OSL-USA har jo solid konkkuranse.

Nå konkurrerte heller neppe Pittsburgh med Oslo uansett, men med andre byen i Amerika.

WOW Air sin første og eneste A320neo blir c/n 7560. - Gjetter på at denne blir TF-NEO, da det er de første A32Xneo-maskinen levert til WOW Air.

Ikke bli overrasket om det kommer flere ordre på A321LR etter hvert.

Selskapet har en fantastisk vekst om dagen og blir egentlig mest begrenset av manglende terminal kapasitet i ønsket tidsrom på morgen og ettermiddag. Men det utvides godt om dagen.

Ikke bli overrasket om det kommer flere ordre på A321LR etter hvert.

Liten pirk, men den ene A321neo'n de har i bestilling (via leasing) er ikke LR-versjonen.
Ikke umulig de får det etterhvert, men de klarer seg jo med standard A321 til mange av deres destinasjoner

De har jo også 4-5 A321ceo i bestilling

Back