Wikivoyage eller Wikitravel?

Wikivoyage eller Wikitravel?

• Wikivoyage

Votes: 5 29.4%
  • Wikitravel

Votes: 12 70.6%

• Total voters
    17
Jeg unngår begge, men wikivoyage er noe bedre i de gangene jeg har sjekket. Det som er problemet med begge er at du vet ikke om informasjonen er oppdatert, noen endrer kanskje et par linjer og da står det at siden er nylig oppdatert, men så viser det seg at steder er stengt, busslinjer ikke eksisterer. Det som irriterer mest er at noen oppgir priser på ting, men uten å nevne når det gjaldt.
Det er gratis, så det er ikke slik at jeg ikke setter pris på arbeid som en del har lagt ned i en del sider, men jeg har nå etterhvert kun brukt det om det ikke er noe annet å finne.

Hva av tilsvarende tjenester er det man har som er mer oppdatert?

Merk at det i veldig liten grad er en guide til hotell og restauranter selv om de lister et par.

Hva av tilsvarende tjenester er det man har som er mer oppdatert?

Egen research. Pluss å håpe på det beste og frykte det verste. Det som er mye enklere som turist de siste årene, er at stadig oftere snakker "the horses mouth" engelsk. Og informasjonen er på web. Tog, buss, båt, fly. Attraksjoner, turistinformasjonskontorer. Hoteller, restauranter. Osv. En del kan man finne telefonnummer og kan ringe de om ikke de ikke har webisde. Og så har man også forumer, slik som flyprat, hvor man kan spørre om andre har erfaring fra stedene. Det kan også dukke opp nyttige gullkorn andre steder og. Blogger. Så har du steder som tripadvisor, yelp osv., og etterhvert hotels.com og booking.com som også har relativt usensurerte brukeropplevelser.
Men alle har sine svakheter, og man må ta hensyn til dette og.

Tripadvisor!
Mangler info om:
-hvordan reise til/fra flyplass
-vanlige svindler mot turister i området og hvor man ikke bør gå
-hvilke byer/steder man bør reise videre til

Det er disse 3 jeg ser som styrken til disse 2 guidene. Og det er mer kvalitetssikret og bedre enn hva Google viser om man prøver google seg til det.

Mangler info om:
-hvordan reise til/fra flyplass
-vanlige svindler mot turister i området og hvor man ikke bør gå
-hvilke byer/steder man bør reise videre til

Det er disse 3 jeg ser som styrken til disse 2 guidene. Og det er mer kvalitetssikret og bedre enn hva Google viser om man prøver google seg til det.
Det er sant. Jeg bruker ihvertfall Wikitravel en del men en del sære steder er den mangelfull

Foretrekker Wikivoyage. Opplever at den er litt mer oppdatert og at det legges mer flid i å holde layouten ryddig, der Wikitravel til tider blir litt mer notatpreget.

Jeg er veldig glad i "Get in"-seksjonen, den gir meg kjapt overblikk over potensielle ruter med buss, båt, tog og fly inn til byer og steder jeg vil besøke -- som er veldig praktisk nå som jeg backpacker rundt i Asia. Å kjapt vite alternativene gjør det enklere å organisere på egenhånd.

Back